پیشرفت درون زا و متکی به ظرفیت درونی، به کشور وزن و اعتبار می بخشد/ جهاد تبیین؛ تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی
1401/09/19 - 13:38
تاریخ و ساعت خبر:
143660
کد خبر:
کارشناس ارشد الهیات تأکید کرد:

پیشرفت درون زا و متکی به ظرفیت درونی، به کشور وزن و اعتبار می بخشد/ جهاد تبیین؛ تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی

نقش دانشجو در مقابله با دشمن بسیار مهم است . دانشجو با همه وجود باید درک کند که ما امروزه در یک جنگ ترکیبی تمام عیار از نوع شناختی هستیم و قطعا راه مقابله با آن باید از جنس خودش باشد. در جنگ نظامی راه مقابله پوشیدن پوتین و مسلح شدن به ادوات جنگی است و در جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - فاطمه کمیجانی کارشناس ارشد الهیات در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به نقش مهم دانشجویان در روند پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به ویژه در حمایت از انقلاب و دستاوردهای آن که این روزها به شدت مورد هجمه رسانه های غربی قرار گرفته است، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری « ما باید بدانیم امروز تاریخ جهان و بشریت بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی هست و دوران جدیدی در همه ی عالم در حال آغاز است.روحیه تحول از سیطره دیکتاتوری به سمت آزادی ملت ها با حاکمیت ارزشهای معنوی و الهی ایجاد شده و بشریت از مکاتب و ایدئولوژی مادی عبور کردند . امروزه نه مارکسیسم جاذبه دارد نه لیبرال دموکراسی غرب،و این ادعا به عینه قابل مشاهده است. بیشترین جاذبه ها به سمت قرآن و اسلام و مکتب الهی پیش می رود. » گفت: وقتی مقام معظم رهبری این بحث رابیان فرمودند؛ خودشان هم راهکارهای آن را مطرح کردند اما سؤال اساسی این است که الزام عملکردی ما چیست؟ اینکه راجع به جبهه بندی ها ، صف آرایی ها شناخت پیدا کنیم و با انتخاب درست، آمادگی برای نقش آفرینی به سوی جبهه حق را داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبرمان فرمودند : هدف متعالی پیشرفت همه جانبه کشور در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، از مسیر معنویت و بندگی خدا و عزم و اراده راسخ ، دانش ورزی و ایستادگی میگذرد و ایمان و اعتقاد به هدف، و تکیه بر توانایی ها و نیروهای سازنده درونی و پرهیز از تقلیدگرایی، رمز طلایی عبور از پیچ تاریخی کنونی میباشد.
وی در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در خبش های علمی و پژوهشی، در وهله اول دانشجو باید به یک خودباوری و روحیه ما میتوانیم برسد، روحیه ای که خیلی سال هست دشمن سعی میکند با روحیه ی خود تحقیری جابجا کند و گسترش دهد.
باید این روحیه اصلاح شود، و بدانیم سیاست پیشرفت علمی با شتاب بالا به گفته حضرت آقا یک سیاست بنیادی برای نظام میباشد.
پیشرفت واقعی جزبا پیشرفت علم فراهم نخواهد شد.
این پژوهشگر حوزه دین و اندیشه تصریح کرد: البته پیشرفت وقتی هست که درون زا و متکی به استعداد درونی یک ملت باشد و اگر دورن زا باشد، به کشور وزن و اعتبار می بخشد. دغدغه رهبر در بعد پیشرفت علمی پیوند بین دانشگاه و صنعت است، هر زمان این مشکل برطرف بشود به همان میزان، بعد علمی و پژوهشی درکشور رشد خواهد کرد. حضرت آقا روایتی را تکرار می کنند که « العلم السلطان » واقعا علم هست که میتواند یک کشور و یک جامعه را سلطان نماید.
کمیجانی در مورد حوادث و اغتشاشات اخیر دشمن تلاش روز افزونی برای تضعیف سرمایه اجتماعی ما دارد نقش، دانشجو در مقابله با دشمن بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: دانشجو با همه وجود باید درک کرده باشد که ما امروزه در یک جنگ ترکیبی تمام عیار از نوع شناختی و وقتی یک جنگی از نوع ترکیبی و از نوع شناختی باشد قطعا راه مقابله با آن باید از جنس خودش باشد. در جنگ نظامی راه مقابله پوشیدن پوتین و مسلح شدن به ادوات جنگی است .در جنگ ترکیبی باید بانوع خودش مقابله کرد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که راه کار مقابله با جنگ ترکیبی را جهاد تبین دانستند، افزود: ایشان به بیان استراتژی شهید باقری در جنگ تحمیلی و موفقیت ایشان در عملیات ها و راهکارهای ایشان در شناخت «خود دشمن» ، شناخت «زمین دشمن» و شناخت «خودیها» پرداختند که در جنگ تحمیلی بسیار راهگشا بود. و شهید باقری تا به این شناخت ها نمی رسیدند به فرماندهان اجازه عملیات نمی دادند.
این پژوهشگر حوزه دین و اندیشه با تأکید بر اینکه باید دشمن راشناخت و اطلاعات درست کسب کرد و این اطلاعات را تحلیل و بررسی نمود تا شناخت صحیحی از فعالیت دشمن داشته باشیم، گفت: باید تاریخ دشمن شناخته شود و مطالعه کتب تاریخی ما را به این شناخت می‌رساند.
همچنین باید زمین دشمن را که همان رسانه است بشناسیم تا جای حب وبغض، جای حق و باطل، جای شک و یقین تغییر نکند. سواد رسانه داشتن، یکی از رسالات اصلی یک دانشجو میباشد. و در آخر شناخت خودی هاست اگر مخاطب نوجوان و جوان باشد باید آنها را شناخت و در مواجه با او و ارتباط گیری و بعد اعتماد سازی و اقناع سازی توانمند شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پیشرفت درون زا و متکی به ظرفیت درونی، به کشور وزن و اعتبار می بخشد/ جهاد تبیین؛ تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا