تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی استوار است / راهبرد دشمن برای پیروزی، افزایش الگوپذیری از اوست
1401/09/20 - 08:16
تاریخ و ساعت خبر:
143664
کد خبر:
یک استاد حوزه علمیه :

تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی استوار است / راهبرد دشمن برای پیروزی، افزایش الگوپذیری از اوست

یک استاد حوزه علمیه گفت: تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی استوار است. این تمدن تقریبا ساخته شده، همه خواهان آنند و حتی دشمنان هم نگران آن هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از خوزستان، سیده زینب حسینی نیک در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نقش خانواده در نقشه تمدن اسلامی بیان کرد: در جهان امروز که فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی هر روز توسعه بیشتری می یابد، آشکارا نقش خانواده را با چالش هایی روبه رو می کند. همین امر تدبیر امور منزل را با مشکل مواجه می سازد. اگر قرار باشد خانواده در دنیای امروز سلامت خود را حفظ کند می بایست در تقابل با نقشه شوم دشمن برای از بین بردن این نظام اجتماعی نقش آفرینی صحیحی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در آنجاییکه حضرت ابراهیم(ع) همسر و فرزند خود را در بیابان رها می کند در حالیکه حتی یک جنبنده هم نیست، رهبری این تصمیم در برابر خداوند با ایشان بود اما آنچه موجب استحکام این حرکت تاریخی شد، خانواده این حضرت بود.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر نقش خانواده را در حرکت های انبیا و اوصیا نبینیم حیات اجتماعی و سیاسی آنها را ناقص شمرده ایم، افزود: به گفته مقام معظم رهبری، حضور زنان در عرصه های اجتماعی، حرکت دادن خانواده ها برای نقش آفرینی های اجتماعی و سیاسی است. باید شاخصه ها، ویژگی ها و بایسته های یک خانواده انقلابی که برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش می کند را مورد بررسی قرار داده و در محیط خانواده های خود مطرح کنیم.
حسنی نیک به شاخص های یک خانواده انقلابی اشاره کرد و گفت: خانواده بنیادی ترین نهاد اجتماعی است که همواره در طول تاریخ بستر تشکیل فرهنگ ها و تمدن بشری بوده است. هرزمان که این نهاد مقدس و با ارزش در مسیر اهداف و مقاصد صحیح خود گام برداشته، جامعه هم رونق و پیشرفت چشمگیری داشته است. پس می توان گفت که رابطه مستقیم و موثری بین خانواده های سالم و مطلوب با جامعه پویا وجود دارد.
وی یکی از شاخصه های ایجاد تمدن اسلامی از منظر رهبر را پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر اصل تمدن سازی تاکید دارند و می فرمایند که اکنون بهترین زمانه ایست که ما می توانیم آیه های تمدن اسلامی را در جهان بنا کنیم و این تمدن باید با تدیّن همراه باشد. باید با پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب و اسلام همراه باشد. یعنی باید همه آحاد جامعه این تدین را داشته باشند تا بر اساس رفتار دینی، این تمدن و مدنیت اسلامی شناخته شود.
این استاد حوزه توضیح داد: یکی از مشکلات ما در حوزه خانواده این است که الگوی سبک زندگی دینی و اسلامی به صورت مدون به خانوده ها نداده ایم . متاسفانه اکنون اکثر زوجین در تجملات و مقدمات ازدواج گیر کرده اند. در حال حاضر خیلی از خانواده ها فرزندانشان را برای دفاع از هویت اسلامی تربیت نمی کنند. دکتر چمران قبل از انقلاب اسلامی، بورسیه شده بود تا به آمریکا برود و درس بخواند ولی به کشورش برگشت و تمام هویتش را خرج اعتلای دین در بحرانی ترین شرایط گذر انقلاب و جنگ کرد و اینها ناشی از خانواده و پایبندی به مبانی اساسی اسلام و انقلاب است. خانواده بنیان اجتماع جهانی را به وجود می آورد.
حسینی نیک اظهار کرد: اولین شاخصه ای که برای تمدن اسلامی نقش آفرین است، پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب می باشد. دومین شاخصه نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن است. هدف و راهبرد دشمن تبعیت از آنهاست. امروزه جنگ، جنگ گفتمان هاست. جنگ ایدئولوژی هاست. لذا راهبرد دشمن برای پیروزی، افزایش الگوپذیری از آن است که پذیرش فکر و ایدئولوژی دشمن و تبعیت از آن نسخه عملیاتی این راهبرد است.
وی افزود: تبعیت از دشمن تبعیت از زشتی ها و گام های شیطان است. تبعیت از عوامل داخل دشمن، تبعیت از دشمن است. عوامل داخلی منحرف از اصول، کسانی هستند که آرمان و ایدئولوژی دشمن را ترویج می دهند.
انتهای پیام/9

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی استوار است / راهبرد دشمن برای پیروزی، افزایش الگوپذیری از اوست
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا