عمل به جهاد تبیین؛ نمی دانیم یا نمی توانیم!
1401/09/27 - 09:01
تاریخ و ساعت خبر:
143670
کد خبر:

عمل به جهاد تبیین؛ نمی دانیم یا نمی توانیم!

امروز و در شرایط کنونی تنها دلبستگی و مرید انقلاب بودن کافی نیست و شایسته است جوانان انقلابی به وظیفه ذاتی خود که همان جهاد و حضور در میدان حق علیه باطل است باتمام توان وارد شده وبه تحقق جهادتبیین اهتمام ورزند؛ چراکه دفاع ازحرم جمهوری اسلامی ایران درجنگ ترکیبی، شناختی ومجازی دشمن نیاز به سعه صدر،صبر وجهادکبیر داردتاان‌شاالله بتوان این انقلاب رابه دست صاحب اصلی خودحضرت قائم (عج) رساند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - زنجان - جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب درطول ماه های اخیر بارها به آن اشاره کرده انداما آنچه که مسلم است پس از گذشت قریب به یک سال از موضوع جهاد تبیین آن گونه که می بایست به این مهم پرداخته نشده است.
جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب درطول ماه های اخیر بارها به آن اشاره کرده و ابعاد مختلف آن راتشریح نمودند.خطابی عمومی که همه افرادجامعه مخاطبان آن هستند و می تواننددر پیشبرداهداف آن ایفای نقش کنند.اما آنچه که مسلم است پس از گذشت قریب به یک سال ازموضوع جهاد تبیین آن گونه که میبایست به این مهم پرداخته نشده و جوانان مومن و انقلابی وارد میدان جهاد تبیین نشده اند .شاید این عدم وروددلایلی داشته باشد که میبایست برایمان روشن شود.در ادامه به برخی از این دلایل می پردازیم:
۱.شاید معنای جهاد رانمیدانیم؛جهاد درلغت به معنای سعی و تلاش بی وقفه درراه رسیدن به حق است. در اسلام نیز جهاد، رفتارها و فعالیت هاییست که به منظور نشر و گسترش اسلام و مقابله با دشمنان صورت می گیرد. در منظومه فکری رهبر انقلاب جهاد به این صورت معنی شده است که هر کاری برای خدا و به نیت مقابله با اهداف، جلوگیری ازگسترش نفوذ، تغییر محاسبات و بر هم زدن نقشه هایاهر کنش و واکنشی که دشمن به آن دنبال آن است،صورت بگیرد،جهاداست.جهادتبیین یکی از شاخه های جهاد می باشد.
2.شاید معنای تبیین رانمیدانیم؛تبیین یعنی بیان حقیقت و زدودن شک، تردید ،تحریف و شبهه از اذهان عمومی مردم جامعه. جهاد تبیین یکی از از ضروریات بسیار مهم برای مقابله با تحریف و انحراف در دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. در نگاه رهبری و به زبان ساده می توان تبیین را شناخت مشکلات و دغدغه های فکری جامعه و گره گشایی ذهنی از سوالات و موضوعات مرتبط با آن دانست تا دشمن نتواند از این گره ها سوء استفاده کند.مشکل هست اماامیدبه اصلاح هم هست و بن بست وجود ندارد.
3.شاید ابزار را نمی شناسیم؛ هر جنگی اسلحه و ابزار خودش رادارد. امروز قالب های تولید محتوای گسترده درفضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه نیازبه یادگیری مهارت های جامع و به روز به منظور تبیین باورها و حقایق در دفاع و امنیت روانی مردم دارد .این مهم به تنهایی و با فعالیت های نصفه ونیمه قابل قبول نیست و کفایت نمی کند ونیاز به تولید محتوای اثرگذار و درشان انقلاب ودرراستای تحقق جهاد تبیین دارد.
4.شاید میدان را نمی شناسیم؛ گاهی اوقات دشمن در یک جبهه مشغول توطئه، ایجاد فتنه و حمله است ومادرجایی دیگر مشغول برخی دغدغه های فرهنگی -انقلابی خودمان و یا فعالیت هایی که تاثیرگذاری کمتری دارند.اگر قبول کنیم که رهبر معظم انقلاب به عنوان ناجی و دیده‌بان ،حکیم انقلاب و فرمانده جبهه است ، ایشان با قاطعیت میدان جنگ وجهاد اصلی امروزرامیدان فضای مجازی ونبرد رسانه و جنگ شناختی دشمن علیه مردم می دانند. اهمیت این موضوع به حدی است که ایشان تاکید کردند:(( اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم رئیس فضای مجازی کشور میشدم)). برای جهاد تبیین نباید سایر میدان ها رارها کرد اما می بایست در کنار سایر میدان ها در این عرصه نیز حضور فعال داشت.
5.شاید مخاطب را نمی شناسیم؛ دشمن برای پیشبرد اهداف خودو تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ازتاکتیک های مشخص درجهت جذب علایق وسلایق مختلف واز تکنیک های جنگ روانی شناختی برای ایجادحس یأس، ناامیدی وتغییر باورهای ذهنی و حتی دینی مردم با تصویرسازی غلط برای مخاطب استفاده کرده و با استفاده از توجیه وتکرار سعی درتبدیل این تصمیم ها به رفتارهای ثابت وعملی علیه منافع کشور می کند.تعریف وگسترش محتوای تبیینی وسوژه باتوجه به شناخت رویکردوفتنه دشمن و نیزشناخت مخاطب و آگاهی ازشیوه تفکرعلایق ورفتار اوبه خصوص در قشر نوجوان و جوان که بازوی اصلی و توانمند کشور است،حائز اهمیت است. در غیر این صورت مخاطب جامعه هدف این تاکتیک و محتوا را پس زده و گاهی علیه آن‌ موضع می گیرد.
6.شاید اهل جهاد نیستیم؛امروز و در شرایط کنونی تنها دلبستگی و مرید انقلاب بودن کافی نیست و شایسته است جوانان انقلابی به وظیفه ذاتی خود که همان جهاد و حضور در میدان حق علیه باطل است باتمام توان وارد شده وبه تحقق جهادتبیین اهتمام ورزند؛ چراکه دفاع ازحرم جمهوری اسلامی ایران درجنگ ترکیبی، شناختی ومجازی دشمن نیاز به سعه صدر،صبر وجهادکبیر داردتاان‌شاالله بتوان این انقلاب رابه دست صاحب اصلی خودحضرت قائم (عج) رساند.
در پایان لازم به ذکر است برای تحقق جهادتبیین همه افرادجامعه بخصوص مسئولان،نخبگان، علما واندیشمندان می توانندمطابق بافعالیت،عملکرد، آگاهی،شرایط،دانش ومسئولیت فردی واجتماعی خود به میدان آمده و با استفاده از ظرفیت های موجود و با شناخت حداکثری مخاطب،دشمن و فتنه های آن، میدان جهاد تبیین وابزار درتحقق این مهم برای ساخت ایرانی آباد،یکرنگ، همدل و پیشرفته تلاش کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
« عمل به جهاد تبیین؛ نمی دانیم یا نمی توانیم»
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا