اهمیت نقش امامان جماعت در ایجاد نشاط، امید آفرینی و حل مسائل خانوادگی
1402/06/01 - 07:48
تاریخ و ساعت خبر:
162714
کد خبر:
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) یزد مطرح کرد:

اهمیت نقش امامان جماعت در ایجاد نشاط، امید آفرینی و حل مسائل خانوادگی

مساجددر جایی بنا می شود که محل رفت وآمد وزندگی افراد است وبه نوعی مرکز هر محله محسوب می شود واین به دلیل اثرات تربیتی مساجد بر انسان است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان یزد: خاتم الحسینی مدیرحوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها درباره کارکردهای مسجد در تحکیم نظام خانواده اظهار داشت: عوامل متعددی در اثرگذاری این نقش دخالت دارد از جمله امارت مساجد، از لحاظ ساختمان وظواهرو زیبایی ها معنوی آن که مزین به آیات قرآنی است .
وی در ادامه با بیان اینکه اصولا مساجد در جایی بنا می شود که محل رفت و آمد و زندگی افراد است و به نوعی مرکز هر محله محسوب می شود، افزود: این به دلیل اثرات تربیتی مساجد بر انسان است .
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) با استناد به آیات قرآن درباره اهمیت وجود مساجد در معابر و اماکن مسکونی گفت : برخی مساجدی هستند که عامل وحدت وهماهنگی بین افراد می شوند و برعکس مساجدی هم ساخته می شوند که باعث تفرقه و فاصله اذهان و مخاطبین است.
این استاد حوزه علمیه افزود:از دیگر عوامل تاثیر گذاری مساجد در تحکیم نظام خانواده محتواهایی است که برای ایجاد وحدت وجذب افراد به این مکان معنوی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد:مساجد باید به عنوان پایگاه های مردمی ومکانی برای هیئت های اندیشه ورز محله ،با هدف احصا مسائل وچاره جویی برای رفع آن تبدیل شود.
خاتم الحسینی با تأکید بر اینکه امامین جماعت به عنوان سکان دار اصلی این مکان مقدس ،سومین عامل اصلی برای این هدف بزرگ به شمار می روند، اظهار داشت : اگر امام جماعت به این اعتقاد برسد که مسجد محل کار اوست و این پایگاهی است برای تحکیم خانواده وهمبستگی افراد محله، برنامه ریزی می کند و ساعات منظم و اثر گذاری را به مسجد اختصاص می دهد .
وی تاکید کرد امام جماعت در یک محله باید اثر گداری جمعی ایجاد کند و مسجد را به مرکز امید آفرینی، نشاط و راهگشایی برای حل مسائل خانواده ها مبدل سازد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسجد، پایگاه،تحکیم، نظام خانواده
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا