ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در جامعه، آمار طلاق را در جامعه کاهش می‌دهد
1402/09/05 - 12:10
تاریخ و ساعت خبر:
176911
کد خبر:
مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در جامعه، آمار طلاق را در جامعه کاهش می‌دهد

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اگر سبک زندگی حضرت فاطمه (س) سرلوحه زندگی زوجین قرار گیرد، آمار طلاق کاهش می‌یابد و جوانان‌مان از تجملات فاصله گرفته و با ساده زیستی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از البرز؛ مهدیه زمانی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: منزل حضرت فاطمه (س) کوچک و ساده بود اما فرزندانی تربیت کرد که نور دنیا و آخرت شدند و نامشان در تاریخ ماندگار شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر در سایه ترویج شبکه های اجتماعی و هجمه های رسانه ای دشمن، سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در جامعه کمرنگ شد.
زمانی افزود: دشمن تمام ظرفیت خود را با جنگ روایت ها به صحنه آورد که ساده زیستی در زندگی کمرنگ شود.
این مدرس حوزه تصریح کرد: شبکه های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام در ترویج سبک زندگی غربی در جامعه نقش بی بدیلی داشته و تجملگرایی امروز تیشه به ریشه بنیان خانواده زده است.
وی گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی بی نظیر برای زنان و دختران ماست و چون از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفتیم سن ازدواج بالا رفت و آمار طلاق در کشور نگران کننده شده است.
زمانی ادامه داد: حضرت زهرا (س) و خانواده اش نانی را که خود به آن نیاز داشتند به یتیم، مسکین و اسیر دادند و خود با آب افطار کردند بدون اینکه درخواستی کنند. وفای به عهد، اخلاص، ایثار، معاد باوری و خداترسی از ویژگی‌های این خانواده بود.
این مدرس دانشگاه افزود: دشمن آهسته و آرام با هجمه ‌های رسانه ای، ارزش ها را در جامعه کمرنگ می‌کند و جهاد تبیین بزرگترین، مهمترین و واجب ترین رسالت در عصر کنونی است.
وی تاکید کرد: اگر سبک زندگی حضرت فاطمه (س) سرلوحه زندگی زوجین قرار گیرد، آمار طلاق کاهش می‌یابد و جوانان‌مان از تجملات فاصله گرفته و با ساده زیستی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند و به دنبال شرایط ایده آل نیستند بلکه با تلاش و گذشت به شرایط ایده آل در زندگی خواهند رسید.
زمانی ادامه داد: ایام فاطمیه باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) را برای نسل آینده تبیین کنیم تا جوانان با تاسی از بانوی دو عالم زندگی خود را مدیریت کنند و متوجه هجمه های دشمن باشند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی حضرت فاطمه (س) به درستی تبیین شود، جوانان به این سبک زندگی لبیک می‌گویند و هجمه‌های دشمن خنثی شده و بنیان خانواده مستحکم خواهد شد.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سبک زندگی، حضرت فاطمه، طلاق، ساده زیستی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا