ضرورت ترویج فرهنگ جوانی جمعیت
1402/12/29 - 13:20
تاریخ و ساعت خبر:
191262
کد خبر:

ضرورت ترویج فرهنگ جوانی جمعیت

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ فرزنداوری در گیلان اظهار کرد: گیلان ازجمله استان‌های پیرکشور بوده و برنامه ریزی در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری لازم و ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از گیلان، طاهره عاشوریان در نشست کارگروه جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ فرزنداوری در گیلان اظهار کرد: گیلان ازجمله استان‌های پیرکشور بوده و برنامه ریزی در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت به طور کامل منجر به ترویج فرهنگ جوانی نشده و نیازمند فعالیت مستمر فرهنگی است، گفت: تشکیل کمیته تخصصی در این خصوص و ارائه راهکارهای تخصصی و همچنین دعوت از مشاورین در بین اقشار مختلف از جمله شاغلین در ادارات در کارگروه جوانی جمعیت سپاه قدس گیلان مورد تاکید قرار گرفت.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر تشکیل کمیته آموزشی با محوریت بسیج دانشجویی گفت: ترویج فرهنگ جوانی جمعیت با محوریت اولیا و مربیان با محمریت بسیج دانش آموزی باید مورد توجه قرار بگیرد.
عاشوریان با بیان اینکه جمعیت اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه است، افزود: افزایش میانگین سنی جمعیت و عدم رغبت به فرزند آوری جامعه را به سمت پیری سوق داده و پیشرفت هر جامعه را با رکود مواجه می کند.
پویایی کشور منوط به جوانی ایران
سیده فاطمه حسینی مسئول کار گروه جوانی جمعیت بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان عامل موثر عدم رغبت در فرزنداوری اظهار کرد : برای حل بحران جمعیت و ترویج فرهنگ جوانی جمعیت باید از پایگاه ها، مساجد، دانشگاه ها و مدارس شروع کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشن هایی مانند «جشن خانواده باشکوه» گفت: در آمار گیلان قالب خانواده های باشکوه خانواده های غیر گیلانی هستند و این نیازمند عزم جدی در ترویج فرهنگ فرزنداوری در گیلان است.
مسئول کار گروه جوانی جمعیت بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حفظ و نگهداری و پویایی و جوانی جمعیت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی
و تحکیم بنیان خانواده با اصالت فرزند اوری و فرزند پروری سالم باید مورد توجه و دغدغه فعالین فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد، افزود: تامین خدمات پیشگیری از نا باروری، ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی سلامت و جوانی جمعیت، بهبود تغذیه با لحاظ نمودن سبک زندگی ایرانی –اسلامی و بهبود فعالیت فیزیکی و تحرک بدنی با لحاظ نمودن سبک زندگی ایرانی –اسلامی از اقدامات موثر در راستای تحولات اساسی جمعیتی در جامعه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گیلان ، نشست کارگروه جوانی جمعیت ، ترویج فرهنگ جوانی جمعیت ، سپاه قدس گیلان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا