شب قدر، شب نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، مملوّ از سلامتی
1403/01/10 - 15:24
تاریخ و ساعت خبر:
191455
کد خبر:

شب قدر، شب نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، مملوّ از سلامتی

رستمی گفت: در سوره مبارکه قدر، علت اهمیت و جایگاه ویژه شب قدر نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، بیان شده و همچنین قرآن این شب را سر تا سر مملوّ از سلامت معرفی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - خدیجه رستمی در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ با بیان اینکه شب‌ قدر یکی از ارزشمندترین شب‌ها برای مسلمانان است، اظهار کرد: شبی که در آن مسلمانان با ایمان به بخشندگی مخلوق، تاسحر به دعا و راز و نیاز با پروردگار خود می‌پردازند.
وی در پاسخ به چرایی نامگذاری شب های قدر با اشاره به اینکه شب قدر به این جهت قدر نامیده شد که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین مي شود، گفت: شاهد این معني در آیات 3 و 4 سوره دخان است که مي فرماید ما این کتاب مبین را در شبي پر برکت نازل کردیم و ما همواره انذار کننده بوده ایم و در آن شب که هر امري بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین مي گردد.
مدیرحوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) کبودراهنگ در ادامه به فلسفه احیا گرفتن در شب‌های قدر اشاره کرد، و ابراز کرد: شب قدر، یکی از زمان‌های مهمی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته و مقام و جایگاه والایی برای آن گفته شده است.
وی افزود: در سوره مبارکه قدر، علت اهمیت و جایگاه ویژه شب قدر نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، بیان شده و همچنین قرآن این شب را سر تا سر مملوّ از سلامت معرفی کرده است.
رستمی با بیان اینکه شب‌های قدر شب‌های تقدیر و تنظیم مطالبات ما هستند که خداوند برای انسان مقدر می‌کند و این تقدیر بر اساس خواست‌های ما است و آنچه خداوند از قبل در آن شب توسط مشیت خود مقرر داشته ارتباط تنگاتنگی با شناخت و خواستن و دعای ما دارد، تصریح کرد: بدون شک رابطه‌ای بین درخواست‌ها و نیایش‌های ما و مشیتی که خداوند در این شب‌ها برای انسان‌ها مقدر می‌کند، وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه اینکه به ما گفته شده است که در این شب‌ها به نیایش بپردازیم و سرنوشت خود را در این شب‌ها با اندیشیدن و دعا رقم بزنیم، به این دلیل است که خواستن وابسته به دانستن است، خاطرنشان کرد: این که چه چیزی را باید بخواهیم، باید بدانیم که چه چیزی نیاز ما و نیاز خانواده و جامعه ما است.
سمیراسبزی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شب قدر، شب نزول قرآن، ماه مبارک رمضان ، شب احیا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا