حجاب در وصیت نامه شهدای کرمانشاه
1403/02/08 - 12:02
تاریخ و ساعت خبر:
192570
کد خبر:

حجاب در وصیت نامه شهدای کرمانشاه

خواهرم تنها خواهشم از تو این است که حجابت را حفظ کنی مانند زینب که در میان کفار می‌غرید و حجابش محفوظ بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بررسی وصایای شهدا، می‌توان مجموعه‌ای از شاخصه ‌های اعتقادی و اخلاقی را استحصال کرد. انس با قرآن، توسل به ائمه اطهار (ع)، حفظ بیت‌المال، دنباله‌روی از نهضت عاشورا، ولایت‌مداری، حفظ انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر، تولّی و تبری و نیز حفظ حجاب و عفاف، از جمله مواردی است که اکثر شهدا در وصایا و دست‌نوشته‌ های خود به آن اشاره داشته‌ اند.
به مناسبت فرارسیدن طرح نور فرصتی است تا با بررسی مهم‌ترین اسناد معرفتی انقلاب اسلامی یعنی وصیت‌نامه‌های شهدا، به فراز‌هایی از وصایای جمعی از شهدای شهرستان «کرمانشاه » که حفظ حجاب را مهم‌ترین مسئله زنان در مسیر انقلاب دانسته‌اند، اشاره داشته باشیم
شهیدمحمد ناصر قربانی
به خواهرانم توصیه می نمایم که با حجابشان راه شهدا و انقلاب و امام را تداوم بخشند.

شهید هدایت ترکاشوند

خواهرم به خدا قسم حجاب تو از قطره‌های خون من و شهدا غلیظ‌تر است تو با حجابت حرمت خون شهدا را بالا می‌بری.
شهید وحید ادیبی
حفظ حجاب همه خواهران با کوشش بیشتر قوت قلبی برای ماست ما انشاالله برای حفظ احکام اسلامی به جبهه اسلام علیه کفر رو آورده ایم و مهمترین واجب از واحبات حفظ حجاب اسلامی بعد از نماز و خدمت به پدر ومادر است.
خواهر عزیز حفظ حجاب تنها پشتوانه اسلام و رزمندگان است هرچه. محکمتر و پوشیده‌تر باشی در نزد خدا آبرومند و در آخرت سربلند هستی.
شهیدخسرو آرمین
خواهر عزیزم امیدوارم که زینب وار با حجاب خویش بتوانی مشت محکمی به دهان یاوه گویان شرق وغرب بزنی و همیشه در همه مسائل صبور و پایدار باشی.

شهید عبدالمجید شعیری
به خواهرانم سفارش می‌کنم حجاب را رعایت کنند، زیرا حجاب عفت زن است و بی حجابی غربی زدگی و حیوانیت یک زن می‌باشد.

شهید ولی اله روزگرد
خواهرانم شما نیز حجاب خویش را رعایت کنید زیرا که حجاب شما کوبنده‌تر از خون هر شهید و خاری است در چشم دشمنان اسلام.
شهیدفرزاد رحیمی
حجاب تو‌ای خواهر حافظ خون شهداست و بی تابی نکردن تو گلوله‌ای است بر قلب دشمنان اسلام و قرآن و صبر کردن تو در مقابل مصائب شادی حق تعالی است.
شهیدنصرت اله اکبری
ما به جبهه آمدیم تا اسلام عزیزتر از جانمان را به یاری الله و خواست قادر متعال کمک نماییم ما به جبهه آمدیم تا نشان دهیم که پیرو واقعی مولا حسین بن علی (ع) هستیم در این راه باید از جان بگذاریم و مرگ شرافتمندانه را در آغوش گیریم مادر و همسر وبرادران و خواهرانم پس اندوه و غصه مخورید و شیون و زاری نکنید در مرگ من زیرا در غیر این صورت اجر شما ضایع می‌گردد و نشان می‌دهید که از صابران نیستید به مادر همسر و خواهرانم توصیه می‌کنم که پیرو بانوی زنان عالم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) باشید و در تربیت فرزندان کوشا بوده و همیشه حجاب اسلامی را رعایت کنید تا در قیامت روسفید و سربلند باشید.
شهید نظامعلی بیرامی
از خواهر مادر و زن یا شرکت کنندگان در مراسم اگر هم گریه کردید صدایتان به گوش نامحرم نرسد و یا حرکتی که خلاف شرع اسلام است انجام ندهید که مسئولید و رعایت حجاب اسلامی در مجلس لازم و واجب است صبور و شاکر باشید اگر بنده خون ناقابل خود را هدیه در راه اسلام نمودم انتظارم هم از خانواده و تمام بستگان این است که با حجاب خویش مایه افتخار و اسلام را تقویت نمایید.

شهیدعبداله حسن آبادی

برادر عزیزم از تو می‌خواهم که نگذاری سلاح من بر زمین بیفتد و راه من را حتما ادامه بده و تو‌ای خواهرم تنها خواهشم از تو این است که حجابت را حفظ کنی مانند زینب که در میان کفار می‌غرید و حجابش محفوظ بود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب و عفاف - وصیت نامه شهدای کرمانشاه -
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا