تلاش اسرائیل برای ضربه زدن به ایران
1403/02/15 - 12:57
تاریخ و ساعت خبر:
192884
کد خبر:
یادداشت

تلاش اسرائیل برای ضربه زدن به ایران

اسرائیل سنت دیرینه ایی در ابهام موضاعات حساس مثل عملیات های اطلاعاتی_هسته ایی دارد. و شک نکنید که پی یک "عملیات هدفگیری دقیق خواهد بود".
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان مرکزی؛ زهرا زال کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به وضعیت کنونی اسرائیل نوشت: با روی کار آمدن نمایندگان و منتخبین دولت راست گرایان افراطی(لیکود)، شاهدِ شکایات بر فساد پرونده های اقتصادی_قضایی اعضای منتخبِ حکومتی و ادامه رویه تظاهرات یهودی و مخالف دولتِ کنونی در خیابان های تل آویو_آیالون و اوج گرفتنِ عملیات های استشهادی گروه های مقاومت در کرانه باختری هستیم.
چندین ماه قبل از عملیات 7اکتبر طوفان الاقصی حماس، شاهد درگیری ها منطقه ایی و هدایت کوادکوپترها و پیام های هشدارگونه ی سایبری_امنیتی در مرز مشترک لبنان_اسرائیل_سوریه بودیم.
این یک هشدار هوشمندانه به رژیم اسرائیل است که برای کنترل کشورش بتواند ورود تهدیدات داخلی را با سرکوب و مقابله با مواضع تهدیدات خارجی را از بیرون مرزهای اسرائیل کنترل کند.
بهترین اقدام او حمله به محور مقاومت در منطقه بود که البته غافل از تهدید اجرا شده ی حماس و گروه های مقاومت فلسطینی ماند.
هر چند بنیامین نتانیاهو،وعده ی یکساله برای پاکسازی کامل غزه و حذف گروه های بنیادگرا مقاومت جهاد اسلامی، حماس و نقشه ی جا به جایی آوارگان غزوی را با کمک قوای متحد آمریکایی_اروپایی و تجهیزات و نیروهای لجستیکی در منطقه داشت اما اسرائیل لازمه ی کار را در ضربه زدن به بزرگترین تهدید منطقه یعنی ایران می دید. که از ابتدای جنگ 190 روزه به صورت غیرمستقیم، در رداء حامی و وکلای اجرایی گروه های محور مقاومت در عرصه ی بین المللی حضور یافته و علیه شکایات کشورهای متحد اسرائیل نسبت به مسئله فلسطین مظلوم به خوبی ظاهر شده است.
رایزنی های دیپلماسی ایران در مسئله فلسطین با عربستان، مصر، اردن، قطر، استراتژیک اسرائیل را بر این وا می دارد تا رسما حریف خود را به زمین بازی آشکار و مستقیم دعوت کند.
زدن سفارت ایران در دمشق و شهادت چند تن، رسما دعوت نامه کتبی بین المللی دولت نتانیاهو برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد.
عراق و در راس آن یمن، سیستم کمک رسانی و کشتیرانی آمریکا و بریتانیا رو برای کمک به اسرائیل مختل کرده و در چندین جبهه گروهای مقاومت لبنانی ضربات حساس بر مواضع شمالی اسرائیل وارد کردند.
ایران موظف بود در قبال خون شهدا و حمله به خاک ایران پاسخ قاطع اعلام کند. اعلام پاسخِ 72 ساعته ی مقامات ایرانی، لغو پروازهای کشورها در خط حریم هوایی ایران، آزمایش موشک قاره پیما روس ها برای نمایش اقتدار منطقه ایی دقیقا یک روز قبل از پاسخ ایران.
و در نهایت، پایان استراتژیک صبر و آغاز شکوهمندانه ی استراتژیک وحشت برای ایران با پاسخگویی دقیق موشکی در مواضع هسته ایی_موشکی اسرائیل رقم خورد.
حتی عرصه تقابل موشکی ایران و مسئله ی بازدارندگی اسرائیل در منطقه، بازیگران عرصه بین الملل را در حیطه ی شکل گیری دکترین هسته ایی ایران سوق می دهد.
اسرائیل به دلیل درگیری در چندین جبهه؛ مردمی و انشعابات حزبی مخصوصا با احزاب (هدش، تعل، یش عتید، خانه یهود، صورتی ها) و درگیری با گروه های مقاومت و اعضای آموزش دیده ی کتائب ها تنها در کرانه (جنین، نابلس، طولکرم، رام الله، خلیل، قدس، شعفاط)و درگیری 204 روزه با گروهای مقاومت در غزه و آماج تهاجمات کشورهای حامی چون لبنان، سوریه، یمن ، عراق و فشارهای بین المللی که در راس آن آمریکایی ها بودند باید از پاسخ متقابل علیه ایران جلوگیری می کرد. چرا که بزرگترین حامی اسرائیل مخالف آغاز درگیری با ایران شده بود.
آمریکا سر مسئله ی اوکراین و تایوان (مثلث موازنه قدرت آمریکا_روسیه_چین) بشدت هزینه کرده و توان ورود به مسئله ایران را فعلا در دستور برنامه ی کاری خود نداشته است.
علی رغم عدم حمایت و هشدارهای دعوت به صلح آمریکایی ها، پاسخگو خشم صهیون ها نشد و مطابق احیاء آبروی از دست رفته، ملزم به پاسخگویی بین المللی شدند.
اسرائیل در زمانی که فرصت داشت هیچگاه عقب نشینی نکرد و دست به شناسایی و ترور زد، پرونده ها و اطلاعات حاکمیتی و محرمانه را سرقت کرد و سیستم پرندهاش بارها نقض مرزی در حریم هوایی ایران کردند و خسارات بر دستگاه حساس جمهوری اسلامی زدند که بر حسب شرایط از ارائه اطلاعات آن عبور میکنم.
اگر این سری هم چنین اقدام کوچک در قالب چند پرنده برای نطنز و خسارات جزئی می زند به معنای توقف فعلی جنگ با ایران است تا موقعیت خاص آن برسد.
اسرائیل سنت دیرینه ایی در ابهام موضاعات حساس مثل عملیات های اطلاعاتی_هسته ایی دارد. و شک نکنید که پی یک "عملیات هدفگیری دقیق خواهد بود".
مطابق نوشته ی خبرنگار روزنامه ی یدیعوت آحارانوت از کتاب مقدس:
" حضرت داوود در یکی از جنگ ها آرام آرام به دشمن در خواب نزدیک شده و تکه ایی از پارچه پیراهن او را برش زده تا به او اثبات کند که قدرت ضربه زدن به او را داشته اما برحسب شرایط فقط هشدار داده و اقدامی نمی کند."
در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل هم، پارلمان اروپا قطعنامه ایی با 357 رای مثبت نمایندگان برای قراردادن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریستی و تشدید تحریم ها علیه ایران را تصویب می کند. احتمالا بهترین گزینه برای کنترل فعالیت های فعلی ایران، محدود سازی صد در صدی خواهد بود.
چرا که جمهوری اسلامی توان رویارویی متقابل را در عرصه فراملی وارد قلمرو حاکمیتی خود کرده است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت، ایران، نابودی اسرائیل،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا