رفتار آمریکا دقیقاً برخلاف آزادی بیان و آزادی عقیده است
1403/02/15 - 12:52
تاریخ و ساعت خبر:
192886
کد خبر:
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

رفتار آمریکا دقیقاً برخلاف آزادی بیان و آزادی عقیده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این عمل دولت های غربی و آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید معترض به نسل کشی دقیقاً برخلاف آزادی بیان و آزادی عقیده ادعایی آن ها است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان مرکزی؛ محمد حمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در زرندیه با اشاره به سرکوب دانشجویان در دانشگاه های آمریکا و غرب گفت: سرکوب دانشجویان در دانشگاه های غربی را از سه زاویه و منظر می توان ارزیابی و تحلیل کرد. اول از بعد موضوع آزادی در غرب، دوم از بعد جنبش های مردمی در غرب و سوم از نگاه برخی روشنفکران داخلی ایران.
وی ادامه داد: مهمترین و محوری ترین موضوع و کلید واژه اصلی تمدن غرب در زبان اندیشمندان و سیاستمداران غرب موضوع آزادی است.
حمدی تصریح کرد: آزادی اندیشه ، آزادی بیان، آزادی عقیده در کل آزادی بشر است. در واقع این آزادی بشر از زمان رنسانس به این طرف یعنی از زمان شروع غرب جدید به این طرف در قله تفکر و بیان آنها وجود دارد.
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: این دانشجویان که در آمریکا و فرانسه و ... بشدت دارند سرکوب می شوند این ها کسانی هستند نه شیشه ای شکستند، نه چیزی آتش زدند و نه کسی را کتک زدند فقط خواستار توقف جنگ در فلسطین هستند، چگونه با وحشی‌گری تمام با این دانشجویان برخورد می شود. این عمل دولت های غربی و آمریکا دقیقاً برخلاف آزادی بیان و آزادی عقیده ادعایی آنها است.
وی در ادامه افزود: در واقع باطن و حقیقت لیبرال دموکراسی را نشان می دهد یعنی دقیقاً جایی که موضوعی برخلاف جریان سرمایه، سرمایه داران باشد چگونه عمل می کنند. با اینکه ورود پلیس و نیروهای امنیتی در کل جهان به دانشگاه ممنوع است با این حال برای خاموش کردن صدای دانشجویان عدالت‌خواه گارد ملی و پلیس به محوطه دانشگاه وارد شده و با بی‌رحمی تمام دانشجویان را سرکوب می کند.
حمدی گفت: این اعتراضات در آمریکا و غرب میان مردم در خیابان. ها و دانشجویان از هفت اکتبر به این طرف کم و بیش وجود داشت اما بعد از پیدا شدن این گورهای دسته جمعی در غزه و بیمارستان ها شدت گرفته و به تحصن و برپایی چادر منجر گشته است.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مطلب مهم این است که الان حدود ۱۵۰۰ دانشجو و استاد بازداشت شده اند که برخی از این دانشگاه ها از دانشگاه های مهم و برتر آمریکا است مثل کلمبیا نیویورک و اوهایو. شدت وحشی‌گری رژیم صهیونسیتی و غرب در غزه چگونه بوده که وجدان های این ها بیدار شده بطوریکه مثلاً خلبان آمریکایی خودش را آتش می زند و یا این دانشجویان و اساتید با توجه به قوانین سفت و سخت غرب عملا آینده ای نخواهند داشت و خیلی ها اخراج و تعلیق خواهند شد اما با این حال دارند مقاومت می‌کنند.
وی ادامه داد: این دانشجویان و اساتید بر ضد ایدیولوژی حاکم حرکت می کنند. و ان شاءالله این حرکت تاثیر گذاری در بعضی تغییر سیاست ها خواهد داشت.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارشناس مسائل سیاسی، آزادی بیان، غرب،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا