بازدید مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) از مؤسسه خیریه شبانه روزی دختران ولیعصر (عج)
1403/02/15 - 14:01
تاریخ و ساعت خبر:
192899
کد خبر:

بازدید مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) از مؤسسه خیریه شبانه روزی دختران ولیعصر (عج)

مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی با حضور در موسسه خیریه با معلم پیشکسوت ، همسر و فرزند شهید دیدار و از زحمات و خدمات ایشان در عرصه تعلیم و تربیت و خدمات اجتماعی تجلیل کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از خراسان جنوبی - سهیلا عباسی :
به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم و درآستانه ی دهه کرامت «دکتر فاطمه بصیری پور» مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی به همراه کارکنان معاونت بسیج جامعه زنان سپاه استان ، جانشین دفتر امور بانوان استانداری و امور بانوان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، از موسسه خیریه شبانه روزی دختران حضرت ولیعصر (عج) بازدید و در دیداری صمیمانه که با توضیحات آمالی مدیر عامل این موسسه در خصوص مجموعه فعالیت های این موسسه همراه بود، به گفت وگو پرداختند.
در این دیدار، آمالی مدیر عامل موسسه خیریه گزارشی از روند عملکرد آموزشی خدماتی این مرکز ارائه و بازدید میدانی از بخش های مختلف صورت گرفت.و فرزندان ساکن در این مجموعه در دیداری دوساعته به بیان دغدغه هایشان پرداختند.
دکتر فاطمه بصیری پور ،ضمن تکریم مقام معلمی خطاب به مدیر عامل موسسه خیریه گفت : معلمی وظیفه ی خطیر و سنگینی است که شما سرآمدان عرصه ی ایثار و صبوری ، با آنچه که در توان دارید همواره درس از خودگذشتگی و انسان سازی می آموزید‌.
وی ادامه داد: الحمدلله که در عرصه انسان سازی و هدایتگری فعالیت دارید و قطعا الگویی بی بدیل هم برای خانواده های معظم شهدا که در راه خدمت رسانی به مردم قدم برداشتید وهم الگوی خوبی برای معلمین عزیز حتی بعد از بازنشستگی هستید و همچنان در این عرصه به نحو متفاوتی می درخشید‌.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آستانه ی دهه کرامت قرار داریم با اهداء هدایایی به دختران بی سرپرست تحت حمایت این مرکز پیشاپیش روز دختر را تبریک گفت و بااشاره به مناجات های شهید مصطفی چمران افزود :این شهید بزرگوار از الگوهای والای تخصص و تعهد که با تحصیلات عالیه در رشته ی
دکتری فیزیک پلاسما از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا ، همواره برارزش های انقلابی و اسلامی خویش پایبند بود.
وی با اشاره به بخشی از مناجات های شهید چمران اشاره کرد: بخدایا به من کمک کن که به بالاترین مدارج علمی دست پیدا کنم ، آنگاه خود خاضع ترین مردم باشم. شمانیز با برخورداری از سلامت فکری و روحی و جسمی در این موسسه و‌درمدارس و دانشگاه های استان میتوانید الگوهای رفتاری ، موفق و تأثیرگذاری بر هم سالان خود باشید. ان شاء الله باهمت و تلاش خودتان و بزرگ منشی و صبوری مادر ومعلمی مهربان ، درشمانیز درآینده خانم آمالی های دیگری را شاهد باشیم.

در ادامه ی این گفت‌وگو خانم آمالی مدیرعامل موسسه خیریه ضمن تشکر از حضور مسئولان حاضر ، به توضیح درباره ی چگونگی فعالیت مجموعه پرداخت :از۱۶ سالگی یتیم پروری کرده ام . اوایل با امکانات بسیار محدود وبا همکاری اداراتی همچون اداره آموزش و پرورش، اولین مدرسه ی شاهد را در استان برنامه ریزی کردیم. با توجه به اینکه تعداد زیادی از قشر آسیب پذیر جامعه در مدرسه هستند ،جهت معرفی بچه ها بعد از مشاوره ، برای گرفتن سرپرستی باآموزش و‌پرورش هماهنگ شدم .
وی اضافه کرد :فعالیت موسسه خیریه شبانه روزی دختران ولیعصر(عج) را در سال ۱۳۸۴ با ۴ نفر در بیرجند شروع کردم. در ابتدا با موانع زیادی همچون نبود امکانات و یا برخوردهای نامناسبی از برخی مسئولین مواجه میشدم که باتوجه به هدف خطیر خویش ، با سرسختی وتوکل برخدا از این موانع عبور میکردم.
من برای خدا و برای زنده کردن آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده « مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً » هر کس جان احدی را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است ؛ایستادم.
به لطف خدا توانستیم اولین سازمان مردم نهاد در زمینه ی هدایت‌گری فرزندان بی سرپرست و یا بد سرپرست استان خراسان جنوبی را پایه گذاری کنیم.
آمالی در ادامه با اشاره به حمایت های همسر شهیدش در زمینه تربیت و هدایت‌گری اظهار کرد : زمانی که همسرم قصد عزیمت به جبهه داشت به ایشان باناراحتی گفتم : من تازه مادرم را ازدست داده ام تحمل از دست دادن شما را نیز نخواهم داشت که ایشان در جواب صحبت عرضه داشتند :من تو را میشناسم تو‌برای بچه های من زینب گونه عمل خواهی کرد.
حدود ۱۰ تا۱۲ روز بعد از عزیمت، در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند و بعد از ۱۳ روز همزمان با روز تولد من، در مزارشهدا به خاک سپرده شدند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در موسسه ی خیریه شبانه روزی دختران حضرت ولیعصر (عج) ، به طور مستقیم ۶۶ نفر پذیرش داریم که از این تعداد ، ۳۱نفر ازدواج کرده و در سلامت کامل زندگی می کنند، افزود : حدود ۷۳ خانواده نیز به طور غیر مستقیم تحت حمایت موسسه ما قرار دارند.فرزندان این موسسه بعد ازدواج نیز از حمایت های مادی و معنوی ما برخوردار می‌شوند.
مدیرعامل موسسه خیریه شبانه روزی حضرت ولیعصر(عج) در پایان با اشاره به آموزش دختران این مجموعه گفت:
تربیت دینی و اخلاقی دختران مجموعه تمام همت ما در این مرکز است.تحصیل، آموزش مهارت های زندگی و حرفه های مختلف جهت آمادگی برای کسب استقلال فردی و اجتماعی برای ورود به جامعه، ازدواج و آینده ی امن
رویکرد حمایت از دختران نیازمند هدایتگری دراین مجموعه در استان خراسان جنوبی است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مؤسسه خیریه شبانه روزی دختران ولیعصر (عج) ، مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی ، معلم ، انسان سازی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا