دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت هستند
1403/02/18 - 20:08
تاریخ و ساعت خبر:
193029
کد خبر:

دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت هستند

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان و نخبگان علمی خط مقدم اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از روابط عمومی ستاد ملی جمعیت، مونا زینال‌ لو درباره سیاست های جمعیتی در ایران اظهار داشت: پیگیری طرح کنترل جمعیت در گذشته و همراهی مردم با این سیاست ها منجر به طرح‌های کاهش نرخ باروری در کشور شد که بخشی از این سیاست ها از طریق شبکه بهداشت در سراسر کشور پیگیری شد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با تغییر سیاست‌های جمعیتی در کشور باید نگرش‌ها، بینش، انگیزه و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت را در عرصه جمعیت و فرزندآوری تغییر دهیم، گفت: نیاز به افزایش مشاوره فرزندآوری،‌ مشاوره‌های پیشگیری از سقط ، حمایت از مقوله افزایش جمعیت و نظام ارزش گذایر سیستم شبکه و کارانه‌های پلکانی برای فرزندآوری برای کارکنان شبکه سلامت به خصوص بهورزها و مراقبین سلامت داریم.
زینال لو یادآور شد: اگر می‌خواهیم ریل کم فرزندی و تجرد گرایی و مسائل تاخیر ازدواج در جامعه امروز تغییر کند، پیشروان این تغییر قطعا دانشجویان و نخبگان علمی هستند چراکه برای دانشگاهیان در این حوزه گفت‌وگوها و اتاق فکرهای مختلف صورت می‌گیرد و نتیجه این گفتمان‌ها باید در جامعه نمود پیدا کند.
وی در ادامه به اثر جایزه ملی جوانی جمعیت در جامعه پرداخت و گفت: جایزه ملی باید فضای رقابتی و ارزیابی شفاف و قابل ارائه با شاخص‌های مشخص شده برای نخبگان و دانشجویان داشته باشد تا هیچ جای شبهه و چالشی در نتایج به وجود نیاید . علاوه بر این بهتر است جایزه برای برگزیدگان دارای امتیازات شایانی در سطح جامعه، فضای کاری و دانشگاهی باشد .چه بسا جایزه ملی جوانی جمعیت بتواند در تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد و همین امر موجب افزایش رقابت و انگیزه در نخبگان شود.
دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت ماه جاری با با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار می شود.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا