مگر «پرستو»ها چقدر قدرت دارند؟!
1398/03/11 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
33756
کد خبر:
یک قتل پرحاشیه؛

مگر «پرستو»ها چقدر قدرت دارند؟!

یکی از روایت‌های جدی که این ایام از اهالی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای تطهیر قتل توسط محمدعلی نجفی شنیده می‌شود، پرستوخوانی مقتوله است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - «حمید رسایی» نماینده سابق مجلس، در کانال تلگرامی خود به برخی حواشی درباره پرونده به قتل رسیدن همسر دوم «محمدعلی نجفی» سیاستمدار اصلاح طلب و شهردار پیشین تهران، واکنش نشان داد و نوشت:
در طول این چند روز، بنا به توصیه دوست عزیزم مرحوم شایانفر، هرچند بنا نداشتم در خصوص موضوع اختلافات خانوادگی و نهایتا قتل توسط یکی از چهره های با نفوذ یک‌ جریان سیاسی، چیزی بنویسم یا منتشر کنم، اما روند داستان سرایی رسانه های معاند و دنباله های داخلی آنها که در همین جریان سیاسی لانه کرده اند، بویژه اتهاماتی که پس از قتل توسط محمد علی نجفی متوجه دستگاه‌های امنیتی کشور می‌کنند، سبب شد تا در این خصوص یادداشت مناسبی که از هویت نویسنده آن بی اطلاعم را منتشر کنم:
چند گزاره‌ ساده و منطقی در باب پرستو پنداری همسر مقتول محمدعلی نجفی
یکی از روایت‌های جدی که این ایام از اهالی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای تطهیر قتل توسط محمدعلی نجفی شنیده می‌شود، "پرستو" خوانی همسر دوم و مقتول وی، میترا استاد است
در این سطور تنها چند گزاره منطقی را درباره‌ این استدلال بیان می‌کنم:
+ سیاست عرصه‌ پرتنش و مسئولیتی است و برخلاف ثروت، عرصه قدرت محدودیت‌هایی به افراد تحمیل می‌کند. نقل مشهوری است که می‌گویند برای دوام آوردن در سیاست باید زیپ شلوار و جیب‌تان و حتی در اکثر مواقع زیپ دهانتان را بسته نگه دارید.
+ ‏بیایید ادعای پرستو بودن میترا استاد را بپذیریم؛ فارغ از اینکه جَلد کدام نهاد یا جریان داخلی یا خارجی است. پرستو به هرحال به دنبال آشیانه‌ای بوده؛ جلد بودن پرستو از گناه آشیانه کم می‌کند؟
زمان قضاوت شل بودن زیپِ آشیانه، فرقی می‌کند صید/صیاد پرستو بوده یا زنی لوند، زنی سایکوپت یا فریبکاری به دنبال ثروت آقای آشیانه؟ مهم این است که رفیق ما در اصل ماجرا واداده است.
+ ‏خبر ازدواج نجفی با میترا استاد، بعد از استعفا از شهرداری منتشر شد. اگر او پرستو بود، بعد از به ابتذال کشیدن نجفی و پایان دادن به عمر سیاسی‌اش، ازدواجش چه کار کرد امنیتی داشته؟
+ ‏نجفی چنان تحت فشار میترا استاد بوده که نه تنها به ازدواج با او تن داده که جایی چاره‌ای جز خودکشی ندیده است. او که ادعای پاک‌دستی و ضدفساد داشت، از چه انقدر هراس داشت که به خودکشی تن بدهد؟
نجفی خودش می‌گوید که این پرستو همیشه او را کتک می‌زده! می‌گوید این پرستو اجازه رفت و آمد با خانواده اولش را به او نمی داده! یعنی پرستوها اینقدر قدرت دارند؟!
اگر چالش با نظام سیاسی بوده چرا به جای پذیرش رنج احتمالا افتخارآمیز زندان، به راه‌حل خودکشی رسیده؟ استاد از او چه می‌دانسته؟
+ ‏حق طلاق در ایران قانونا با مرد است؛ به ادعای نجفی پیشنهاد پرداخت مهریه برای طلاق را هم داده، یعنی استطاعت مالی پرداخت ۱۳۶۲ سکه را هم داشته. اگر ریگی در کفش و هراسی از میترا استاد نداشته، پس چرا به جای استفاده از حق طلاق، به او التماس می‌کرده است؟
+ ‏روایت پیرمرد از همسر جوانش، زنی روان‌پریش است؛ خود او نیز با خودکشی‌اش عدم تعادل روانی‌اش را نشان داده. چرا ادعای ارتباط با نهادهای امنیتی را سواستفاده‌ای روان پریشانه‌ استاد برای آزار نجفی ندانیم؟ یا توهم‌های پیرمردی روان‌رنجور که در جست‌وجوی دلایل شکستش بوده است.
+ ‏اگر میترا استاد، پرستو و محمدعلی نجفی در حال تقابل با یک جریان سیاسی/امنیتی بوده است، چرا نجفی این موضوع را علنی و علیه آن سیستم سیاسی/امنیتی استفاده نکرده است؟
+ ‏خومان را جای نجفی بگذاریم؛ فرض کنیم همسری ناسازگار داریم. چرا به جای طلاق باید او را بکشیم؟ فرض کنیم پرستو است. چرا به جای دوری یا اعتراض علنی، باید او را بکشیم؟ جز اینکه چیزهایی داریم که نمی‌خواهیم افشا شود؟ آن‌ چیزها چیست؟ این یعنی شهرداری که با ۲۱ رای شورای شهر انتخاب شده، آن سیاستمدار پاک و شجاعی نبوده که معرفی می‌شد.
+ ‏نجفی قانونا حق حمل سلاح نداشته؛ با همین گزاره ساده، قضاوت شما از نگهداری پنهانی سلاح توسط این مدعی فسادستیزی چیست؟
+ ‏بر خلاف ادعای جماعتی که پروژه این پرستو بعد از اقدامات افشاگرانه نجفی شروع شده است؛ به شهادت بعضی کارکنان دفتر شهردار، از اوایل فعالیت نجفی به عنوان شهردار، میترا استاد با لکسوس شاسی بلندی به شهرداری می‌آمده و در معاشرت با نجفی بوده است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پرستو، قدرت، میترا استاد، محمدعلی نجفی، قتل
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا