راه‌های مقابله با سرطان سینه در زنان
1398/06/07 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34755
کد خبر:

راه‌های مقابله با سرطان سینه در زنان

متخصص رادیوتراپی انکولوژی با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و محیطی می‌تواند سبب ابتلای زنان به سرطان سینه شود، گفت: همه زنان باید نسبت به انجام غربالگری از سن ۴۰ سال به بعد اقدام کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - آنیا جعفری متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه سرطان‌پستان امروزه زنان بسیاری را در جهان از جمله کشور ما گرفتار می‌کند، خاطرنشان کرد: علل مختلفی می‌تواند سبب بروز این بیماری شود. همچنین احتمال مبتلا شدنشان به این سرطان در زنانی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان پستان دارند، بیشتر است.
وی گفت: همه زنان باید نسبت به انجام غربالگری از سن ۴۰ سال به بعد اقدام کنند؛ به ویژه زنان دارای سابقه فامیلی که باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.
این متخصص رادیوتراپی انکولوژی تصریح کرد: عوامل ژنتیکی و محیطی می‌تواند سبب ابتلا به سرطان پستان شود که با اقدامات پیشگیرانه هم چون ماموگرافی سالانه و درمان به موقع، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.
جعفری در آستانه برگزاری گراندراند یک‌روزه سرطان پستان، اظهار داشت: این برنامه هفتم شهریورماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های رادیوانکولوژی، جراحی عمومی، رادیولوژی، آسیب شناسی خون و سرطان بالغین، پزشکان عمومی و پزشکی هسته‌ای است که به همت انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران برگزار خواهد شد.
این متخصص رادیوتراپی انکولوژی ادامه داد: این برنامه به صورت سوال و جواب برگزار می‌شود و موضوعاتی همچون چالش‌های درمانی در بیماران سرطان و هورمون درمانی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار خواهد گرفت.
فارس
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سرطان سینه، درمان سرطان سینه، شایع ترین سرطان زنانه
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا