برگزاری برنامه‌های جشن ولایت امام عصر(عج) در نهم ربیع‌الاول
1398/08/12 - 11:30
تاریخ و ساعت خبر:
36051
کد خبر:
توسط مسجد جمکران انجام می‌شود

برگزاری برنامه‌های جشن ولایت امام عصر(عج) در نهم ربیع‌الاول

قم - معاون مسجد جمکران گفت: برنامه‌های جشن ولایت امام عصر(عج) از سوی مسجد جمکران از نهم ربیع‌الاول با شعار «۶ هزار نفر به نیابت از ۶ هزار شهید قم» با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - حجت الاسلام یاسین حسین آبادی شامگاه شنبه در نشست خبری که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران را در آستانه نهم ربیع‌الاول مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی گوناگونی برای شهادت امام حسن عسکری(ع) و ولایت امام زمان(عج) با عنوان نذر همدلی از سوی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه منتظران در برابر حضرت ولی عصر(عج) در برابر ایشان وظایفی دارند، گفت: یکی از این وظایف ایجاد همدلی از جنس ارائه خدمات اجتماعی به یکدیگر است که در این راستا می‌شود حتی به برداشتن سنگ از پیش پای مردم نیز اشاره کرد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ایجاد همدلی در جامعه تأثیرات مثبتی را به دنبال دارد، عنوان کرد: روحیه خدمت به خلق و همراه و همگام بودن اگر بین جوامع وجود داشته باشد می‌توانیم حتی با کمترین امکانات به جامعه خدمت کنیم.
وی با اشاره به محور برنامه‌های نهم ربیع‌الاول بیان کرد: این برنامه‌ها با رویکرد محور اجتماع قلب‌ها در سه جامعه هدف تدوین شده است.
برنامه‌های شب شهادت امام حسن عسکری(ع)
حجت الاسلام حسین آبادی برنامه‌های شب شهادت امام حسن عسکری(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: سه برنامه شاخص در این زمان به اجرا می‌رسد که نخستین برنامه به مراسم سوگواری برای این امام معصوم اختصاص دارد.
وی با عنوان اینکه در مراسم سوگواری امام یازدهم سخنران و مرثیه‌سرایی شاخصی برگزار می‌شود، بیان کرد: حجت الاسلام پناهیان در این مراسم به ایفای سخن پرداخته و سعید حدادیان و تحویل‌دار نیز به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌هایی که در حاشیه این مراسم اجرا می‌شود، گفت: تجلیل از موکب‌های مهدوی فعال در مسیر نجف به کربلا و عرض تسلیت کاروان‌های جمکران از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این مراسم است.
وی ادامه داد: ظهر شهادت امام حسن عسکری(ع) نیز مراسم سوگواری در مسجد امام علی(ع) واقع در مسجد جمکران برگزار می‌شود و در شام شهادت نیز برنامه‌های مسجد به جشن و بیعت با بقیه الله(عج) اختصاص دارد.
اجرای برنامه عهد جانان
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برنامه عهد جانان با حضور ۲ هزار نفر طلبه معمم و تجدید عهد و پیمان با بقیه الله الاعظم(عج) که در شبستان بزرگ کربلا همزمان با نماز مغرب و عشا نیز برگزار می‌شود، گفت: همزمان با این برنامه جشن عهد مدام با حضور آحاد مردم در مسجد امام علی(ع) با حضور حجت الاسلام حسینی قمی و مدیحه‌سرای حسن شالبافان و جمعی از شعرای بزرگ کشور خواهیم داشت.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های روز نهم ربیع الاول گفت: از صبح ساعت ۸ صبح روز نهم ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران مانند سال‌های گذشته نیز با هشتگ عهد سربازی برنامه‌های مسجد جمکران آغاز می‌شود.
حجت الاسلام حسین آبادی اضافه کرد: امسال ارگان‌های نظامی، اقشار مردم و گروه‌های مختلف با شعار« ۶ هزار نفر به نیابت از ۶ هزار شهید استان قم» در این مراسم شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: ۱۰۰ گروهان ۶۰ نفره با سخنرانی سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در مسجد جمکران برگزار می‌شود و ظهر نهم ربیع الاول نیز افتتاحیه جشنواره مهدویت را با همکاری جهاد دانشگاهی در ساختمان اویس برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: عصر نهم ربیع الاول نیز برنامه عصر همدلی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه که با حضور چهره‌های محوری هنرمندان سینما و تلویزیون و هنرمندان موسیقی اجرا می‌شود و حجت الاسلام مؤمنی در این مراسم سخنرانی کرده و عباس حیدر زاده نیز به مدیحه سرایی پرداخته و همچنین استاد کریم منصوری نیز به قرائت قرآن می‌پردازد.
حسین آبادی اضافه کرد: شام نهم ربیع‌الاول نیز مراسم جشن و قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و قرائت دعا توسط غلامرضا زاده برگزار می‌شود و صبح روز دهم ربیع‌الاول نیز دعای ندبه انتظار برگزار خواهد شد و در این مراسم حجت الاسلام میرباقری به سخنرانی پرداخته و میرداماد نیز به مدیحه سرایی می‌پردازد.
وی با بیان اینکه ظهر دهم ربیع الاول نیز حضور ویژه در نماز جمعه داریم، گفت: گروه‌های اجرا و گروه خادمان مسجد مقدس جمکران در این مراسم حضور دارند و خادمان به تهنیت نمازگزاران و اجرای برنامه تجدید عهد و بیعت اهتمام دارند.
برگزاری همایشی برای خانواده‌ها
حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه از برگزاری همایشی برای خانواده‌ها با محور همدلی در روز دهم ربیع‌الاول خبر داد و بیان کرد: این برنامه از صبح تا عصر با حضور اساتید برجسته‌ای مانند حجج اسلام آقاتهرانی و هادی در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود که در این همایش کمیسیون‌های تخصصی اخلاق در خانواده، سلامت در خانواده برگزار می‌شود.
وی افزود: مسابقات متعدد با موضوع همدلی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس با عنوان جمکران میعادگاه منتظران نخستین آن در نگارخانه فرهنگ در قم و دیگری با همکاری حوزه هنری در تهران برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برنامه دیگری نیز با همکاری مترو در تهران برگزار می‌شود که خادمان افتخاری حضور می‌یابند و با عرض تبریک و تهنیت به مردم با اهدای شکلات و بروشور مربوط به مسجد جمکران و تبیین همدلی بین شیعیان می‌پردازند.
وی یاد آورد شد: هرسال برنامه‌ای با عنوان رحمت الواسعه برگزار می‌شود که در این برنامه خادمان مسجد جمکران همراه قرآن و پرچم مسجد جمکران و متبرکات آستان مسجد جمکران به بیمارستان‌ها و مدارس و مراکز مختلف توانبخشی مراجعه می‌کنند و سعی دارند همدلی را با کسانی که در این ایام در بستر بیماری و گرفتاری هستند داشته باشند.
حجت الاسلام حسین آبادی اضافه کرد: برنامه‌های گل نرگس، جوانه‌های انتظار نیز برگزار می‌شود و همچنین مرکز مشاوره تخصصی و راویان انتظار نیز به صورت ویژه به زائران خدمات می‌دهند.
وی با بیان اینکه مدت‌ها بود که جای خالی دعای عهد صبحگاهی در مسجد مقدس جمکران خالی بود، گفت: از نهم ربیع‌الاول هر روز صبح دعای عهد مختصر را در دستور کار داریم و همچنین عصرهای جمعه نیز آیین عشق بازی و توجه به مسجد جمکران داریم که یکی از ادعیه‌های خاص که به آن پرداخته نشده انتخاب و کرسی امام زمان شناسی برگزار می‌شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جشن,جمکران,برنامه فرهنگی,ولایت امام عصر,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا