معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها، رانت سیاسی یا حرکتی در جهت تعالی هنر و فرهنگ؟!/ ورود سلبریتی ها در نقش اپوزیسیون برای کاهش انتقادات مردمی
1398/09/12 - 08:05
تاریخ و ساعت خبر:
36756
کد خبر:

معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها، رانت سیاسی یا حرکتی در جهت تعالی هنر و فرهنگ؟!/ ورود سلبریتی ها در نقش اپوزیسیون برای کاهش انتقادات مردمی

متاسفانه این نوع حرکات تبعیض آمیز در حالی که همه بایستی شرایط کشور را درک کنند و برای برون رفت از مشکلات همگام شوند باعث می شود که انسجام ملی برای هدفی مشترک و ارزشمند؛ خدشه دار شود. چه اینکه همین قشر هنرمند بایستی شریک مشکلات مردم باشند .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - این روزها سطح نارضایتی مردم از معیشت و سختی ها و فشارهایی که تحریم های ناجوانمردانه دشمنان در حباب وعده و وعیدهای دولت مردان به آنها تحمیل کرده به حدی رسیده است که می توان گفت به جای امید، ناامیدی حاصل از بی تدبیری دولت بر آسمان کشور سایه افکنده است!.
در چنین روزهایی که فضای کشور به اندازه کافی، ملتهب از اقدامات و تصمیمات ناقص دولت می باشد، اخباری از سوی دولت منتشر می شود که بر عدالت اجتماعی دست می گذارد و آن را به گونه ای دیگر نقض می کند، اخباری که حاکی از معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و هنرمندان است.
آنچه در این تصمیم گیری، مهم است و آن را محل اعتراضات مردمی قرار می دهد این است: در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است، استثنا قرار دادن افرادی که هیچ امتیازی نسبت به مردم عادی ندارد، تصمیم درستی نبوده و نیست و چه بسا به التهاباتی که این روزها بوجود آمده است، دامن می زند.
همچنین این تصمیم ناعادلانه و عجیب! در حالی اتخاذ شده است که یکی از و ظایف مهم دولت ایجاد عدالت اقتصادی واجتماعی در کشور می باشد و خود اولین نفری است که باید در این مسیر حرکت کند.
از طرف دیگر در این روزهای سخت اقتصادی که 10 درصد از حقوق کارگران به مالیات اختصاص می یابد، چگونه و بر اساس کدام منطق ممکن است هنرمندانی که بعضا حقوق های نجومی می گیرند از این وظیفه اجتماعی و ملی معاف می شوند؟!. در حالیکه سبقه رفتارهای سیاسی و اجتماعی آنها نشان می دهد متاسفانه همین افراد در بزنگاه‌ها نه تنها یار و یاور مردم و کشورشان نیستند بلکه در زمین بازی دشمن عمل می کنند.
حال باید از دولت پرسید : «افرادی که در بزنگاه‌ها طرفدار دشمنان این مرز و بوم بوده اند – برخی از سلبریتی ها و هنرمندان- و در شبکه های سعودی و انگلیسی علیه کشورمان سخن پراکنی می کنند، در معافیت از مالیات چه امتیازی نسبت به مردمی دارند که در هر شرایطی پای نظام و انقلاب شان ایستاده اند؟ چگونه ممکن است دولت تدبیر، چشم داشت به درآمد حاصل از مالیات دست رنج اندک کارگران داشته باشد اما به راحتی از درآمد حاصل از حقوق های نجومی هنرمندان و سلبریتی ها بگذرد!؟»
جالب اینجاست که خبر معافیت مالیاتی هنرمندان در حالی منتشر شده است که همزمان با این موضوع نامه ای از سوی برخی از سلبریتی ها منتشر شده که سعی کردند با ژست اپوزیسیون از انتقادات مردم نسبت به خود بکاهند!.
متاسفانه این نوع حرکات تبعیض آمیز در حالی که همه بایستی شرایط کشور را درک کنند و برای برون رفت از مشکلات همگام شوند، باعث می شود که انسجام ملی برای هدفی مشترک و ارزشمند خدشه دار شود. چه اینکه بخصوص همین قشر بایستی شریک مشکلات مردم باشند و با ملت ایران همگام شوند تا بیشتر با ارزش های انقلاب و مردم مستضعف آشنا شوند.
تافته جدابافته نامیدن سلبریتی‌ها و هنرمندان بیشتر به یک رانت سیاسی می ماند تا حرکتی در جهت تعالی هنر و فرهنگ این مرز و بوم. این موضوع بیشتر جداسازی هنر و فرهنگ از مردم و غیر مردمی کردن هنر است تا یاری رسانی به هنرمندان جهت تولید محصولات فرهنگی. هر چند که نگاهی به سینما و برخی از حوزه های هنری به خوبی نشان می دهد که برخی از هنرمندان بیشتر در جهت از بین بردن سرمایه های اجتماعی در حال تلاشند تا انسان سازی بر اساس تعالیم مقدم دین مبین اسلام!.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سلبریتی ها، معافیت مالیاتی، اپوزیسیون هنری
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا