پس از دود و فریاد، این بار «بو» تهران را برداشت
1398/09/11 - 19:36
تاریخ و ساعت خبر:
36757
کد خبر:

پس از دود و فریاد، این بار «بو» تهران را برداشت

پس از گذشت یک سال مجدد سر و کله بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران پیدا شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بیش از یک سال قبل در شامگاه یکی از شب‌ها بویی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام شهروندان رسید.
این بو حدود ۳ الی ۴ ساعت در مناطق مرکزی و شمالی شهر تهران استمشام شد و حتی برخی شهروندان در حوالی میدان شهدا این بو را استشمام کردند و به یک باره بو از بین رفت.
بلافاصله پس از آن محیط زیست استان تهران، محیط زیست شهرداری تهران، استانداری و برخی دستگاه‌های دیگر نسبت به انتشار این بوی نامطبوع واکنش نشان داده و بررسی‌هایی آغاز کردند تا اینکه سرانجام به طور دقیق منشا بو مشخص نشد.
هر چند برخی انتشار بو را به ماده مرکاپتان ربط دادند، اما این نظریه هم خیلی دقیق و قطعی نبود.
حالا بعد از گذشت بیش از یک سال بار دیگر از ساعتی قبل بویی نامطبوع و کمی شبیه به بوی سال قبل در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام می‌رسد.
انتشار بوی نامطبوع در ۷ منطقه پایتخت
شینا انصاری مدیر کل محیط زیست شهردای تهران درخصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مختلف پایتخت گفت: تعدادی گروه کارشناسی جهت بررسی موضوع به مناطقی که بوی نامطبوع در آنجا احساس می‌شد اعزام شدند.
وی افزود: در مناطق ۲، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۳ انتشار بوی نامطبوع گزارش شده و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در این مناطق در حال بررسی موضوع است.
مدیر کل محیط زیست شهردای تهران گفت: محله‌های فردوسی، شمس آباد، انقلاب، امام حسین(ع) و آزادی از جمله مناطقی هستند که بوی نامطبوع بیشتر در آنجا احساس شده است.
واکنش محیط زیست تهران به انتشار بوی نامطبوع در پایتخت
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران درباره انتشار بوی نامطبوع در پایتخت گفت: در حال بررسی برای یافتن منشا این بو هستیم. قطعا اگر نوع آلودگی را تشخیص دهیم در مورد مشخص کردن منشا آن نیز می‌توانیم گام موثری برداریم.
وی ادامه داد: گاز به‌صورت طبیعی هنگامی که از طریق خطوط انتقال به ورودی‌های تهران می‌رسد به خودی خود بویی ندارد و هنگام ورود به دروازه‌های شهر به دلیل ایمنی و ضرورت اطلاع شهروندان هنگام نشتی مرکاپتان‌های مایع با نظارت‌های کامل براساس حجم گاز مصرفی به گاز تزریق می‌شود تا بودار شود و هنگام نشتی شهروندان بوی گاز را تشخیص دهند.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دود,بو,تهران,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا