عقده گشایی معاون سابق زنان و خانواده رئیس جمهور به بهانه درگذشت فاطمه رهبر
1398/12/21 - 10:15
تاریخ و ساعت خبر:
38917
کد خبر:

عقده گشایی معاون سابق زنان و خانواده رئیس جمهور به بهانه درگذشت فاطمه رهبر

مولاوردی، چند روز پیش؛ از فوت فاطمه رهبر یکی از زنان سیاستمدار خوش نام و از چهره های فعال در حوزه زنان که خط مشی کاملا مخالف با او داشت و در هنگام ها و برهه های مختلف به انحای گوناگون جلوی عملکرد غرب زده وی را گرفته بود! سوء استفاده کرده و در حالیکه به گفته خودش فقط دورا دور نامی از مرحوم فاطمه رهبر شنیده است، در قالب خاطره به بدگویی از بانویی قلم فرسایی می کند که اکنون در قید حیات نیست تا به قول خانم مولاوردی حتی با صدور جوابیه ای، پاسخش را بدهد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - روژان زندیه : غیبت کردن و بدگویی از کسی که به هر جهت نمی تواند از خود دفاع کند – یا در قید حیات نیست یا غایب است– در زمره گناهان کبیره و از منفورترین زشتی های اخلاقی است که بزرگان و اهل معرفت به شدت از آن دوری می کنند.
بدترین نوع غیبت؛ بدگویی از مُرده است، کسی که دیگر در این دنیا نیست تا بتواند آن را پاسخ داده و از خود دفاع کند. روی سکه دیگر غیبت از اموات، این است که برای فرد غیبت کننده این مزیت و شرایط وجود ندارد تا بعدها بتواند از متوفی حلالیت بطلبد.
با استناد به حدیثی از امام علی علیه السلام که فرموده اند: « الغیبَهُ جُهدُ العاجِزِ. غیبت کردن، آخرین تلاش افراد زبون و ناتوان است» می توان شخصیت فرد غیبت کننده را هر کسی که باشد، متصور شد. خواه او یک انسان عادی باشد یا یک سیاستمدار! خواه زن باشد و خواه مرد! به هر حال زبون است و نادان..
حال اگر غیبت کننده فرد عادی باشد قطعا در بدگویی کردنش سیاست ورزی به خرج نمی دهد و مخاطباناش قطعا افرادی دم دستی هستند! فرد عادی در منکر و گناهی که مرتکب می شود به اندازه یک فرد سیاستمدار به دنبال تطهیر گفتار خود نیست تا با هر لطایف الحیلی بار سنگین رفتار زشتش را در قامت یک خاطره نویسی و .. به خورد مخاطب دهد آن هم نه در جمعی کوچک در جوی به بزرگی « جو سیاسی کشور» و فضایی به شلوغی « فضای مجازی»!
روی صحبت با یکی از بانوان است که سابقه فعالیت در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دارد و اکنون از فعالان حوزه زنان است، کسی که نام و نشانش با افکار فمنیستی گره خورده و فعالیت هایش در اکثر مواقع، مغایر با شعونات و قوانین کشور در حوزه زنان و خانواده بوده است!
مولاوردی، چند روز پیش؛ از فوت فاطمه رهبر یکی از زنان سیاستمدار خوش نام و از چهره های فعال در حوزه زنان که خط مشی کاملا مخالف با او داشت و در هنگام ها و برهه های مختلف به انحای گوناگون جلوی عملکرد غرب زده وی را گرفته بود! سوء استفاده کرده و در حالیکه به گفته خودش فقط دورا دور نامی از مرحوم فاطمه رهبر شنیده است، در قالب خاطره به بدگویی از بانویی قلم فرسایی می کند که اکنون در قید حیات نیست تا به قول خانم مولاوردی حتی با صدور جوابیه ای، پاسخش را بدهد!
شاید دستیار پیشین رئیس جمهور در حقوق شهروندی، حفظ کرامت یک متوفی را از حقوق شهروندی یک متوفی آن هم فردی چهره و سرشناس نمی داند و شاید برای خانواده و دوستان داغدار او این حق را لحاظ نمی کند تا زبان به کام گرفته و غیبت نکند! هر چند عاقلان دانند که چرا فردی چون مولاوردی به خدشه دار کردن چهره و تضعیف عملکرد بانویی چون مرحوم فاطمه رهبر، اقدام می کند.
اقدام معاون اسبق زنان و خانواده رئیس جمهور بیش از این موارد نیست که یا می خواهد خشم خود را بر کسی که در زمان حیات، طرح تحقیق و تفحص از مرکز امور مشارکت زنان دولت اصلاحات را کلید زده است و اقداماتش را به چالش کشیده ،خالی کند؛ یا می خواهد اثر حرف ها و کارهای برازنده خانم رهبر را که مورد تحسین مردم و جامعه نخبگانی است خنثی کند؛ یا از نبود خانم دکتر رهبر سوء استفاده کرده تا اتهامات قبلی خود را تبرئه کند و یا با مباهات و تکبر، فضیلت خود را اثبات نماید!
حال آنکه حسد ورزی به کسی که مردم او را در زمان حیات و ممات دوست داشت و احترام می کنند، مهمترین دلیل رفتار خارج از شأن و عرف خانم مولاوردی است هر چند در چند خط پایانی مطلبی که انعکاس داده است، به هر دلیلی حال تطهیر نوشتار خود یا از روی قوت عملکرد مرحوم فاطمه رهبر نتوانسته اقدامات او را نفی و تضعیف نماید.

به هر حال باید به معاون اسبق زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در بین تمام اقدامات سیاست زده ات، گفتن از یک میت که امروزه نیست تا در برابر نوشتارت جوابیه ای صادر کند، زشت ترین و خارج عرف ترین اقدامی بود که تا حال از هیچ سیاست مداری سر نزده است مگر کسی که سیاست زده سیاست ورزی کند!
در پایان این نوشتار تیتر برخی از اقدامات مرحوم فاطمه رهبر در حوزه زنان و خانواده را به پاس ده ها سال زحمت و ایثار این بانوی مکرمه می نویسم:
١- تساوی دیه زن و مرد در تصادفات
٢- پرداخت تفاوت دیه زن و مرد از صندوق خسارت های بدنی
٣-به ارث بردن زمین توسط زن، از اموال همسر،
٤- هرگاه ورثه از ادای قیمت زمین امتناع کنند، زن میتواند حق خود را از عین اموال مطالبه کند،
٥- افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه،
٦- اختصاص 2 هفته مرخصی تشویقی به مرداني که صاحب فرزند می شوند،
٧- تصویب بیمه زنان خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانواده،
٨- دریافت مستمری توسط افرادی که سابقه پرداخت 10 سال بیمه و یا کمتر از 10 سال را دارند (متناسب با سنوات پرداخت)،
٩- کاهش ساعت کار بانوان،
١٠- پرداخت مستمری مادر پس از فوت به فرزندانش،
١١- اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار برای تحت پوسس قراردادن معلولان و زنان سرپرست در بهزیستی،
١٢- قانون مبارزه با قاچاق انساان که بیشتر قربانیانش زنان هستند،
١٣- احترام به حقوق کودکان دارای معلولیت در جهت حفظ هویت انها،
١٤- اختصاص ضابط آموزش دیده زن، جهت بازجویی از زنان و افراد نابالغ،
١٥- تشکیل شعبه ویژه اطفال در دادسرا ها و دادگاه ها،
١٦- ممنوعیت حضور افراد زیر 18 سال در محاکم کیفری حتی به جهت تماشاگر (مگر به تشخیص دادگاه)،
١٧- تقسیم شدن زندان ها به زندان بسته، نیمه باز، مراکز حرفه آموزی و مراکز تامینی و تربیتی،
١٨- تشکيل پليس اطفال و نوجوانان در نيروي انتظامي.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مولاوردی، عقده گشایی، فاطمه رهبر، غیبت، کرونا،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا