ویژگی‌های همسر خوب: ۵ نشانه هشدار اشتباه، که در واقع نشان دهنده سلامت یک رابطه عاطفی است
1399/01/25 - 18:39
تاریخ و ساعت خبر:
39722
کد خبر:

ویژگی‌های همسر خوب: ۵ نشانه هشدار اشتباه، که در واقع نشان دهنده سلامت یک رابطه عاطفی است

پیدا کردن همسر مناسب سخت است و ممکن است شما به اشتباه و بر اساس رفتارهای سالم فردی که با او در مرحله آشنایی قرار دارید، رابطه خود را با او به هم بزنید. در این مقاله به بررسی ۵ نشانه اخطار می‌پردازیم که در واقع و از نظر روان‌شناسی جزو ویژگی‌های یک همسر / شوهر خوب بوده و حتی لازمه سلامت رابطه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - پیدا کردن همسر مناسب سخت است و ممکن است شما به اشتباه و بر اساس رفتارهای سالم فردی که با او در مرحله آشنایی قرار دارید، رابطه خود را با او به هم بزنید. در این مقاله به بررسی ۵ نشانه اخطار می‌پردازیم که در واقع و از نظر روان‌شناسی جزو ویژگی‌های یک همسر / شوهر خوب بوده و حتی لازمه سلامت رابطه است.
ویژگی‌های همسر / شوهر خوب که افراد را در انتخاب همسر به اشتباه می‌اندازد
۱. نامزد / دوست شما بلافاصله به پیام‌های شما جواب نمی‌دهد.
چنین رفتاری در آغاز رابطه می‌توانند مخاطب را عصبانی کند، اما چنین رفتاری به معنای این نیست که آن شخص به ارتباط با شما علاقمند نیست. معنی چنین رفتاری می‌تواند این باشد که او خودش را دائما به گوشی نچسبانده است و علاقمندی‌های دیگری هم دارد یا به معنی این است که او منتظر فرصتی یا موضوعی مناسب برای گفتگو و ارتباط برقرار کردن است که در هر صورت نشانه خوبی است و سلامت رابطه را تهدید نمی‌کند.
۲. برخی اوقات نامزد یا دوست شما ترجیح می‌دهد که اوقات خود را بدون حضور شما و صرفا با دوستانش بگذراند.
اگر نامزد یا دوست جدیدتان، نمی‌خواهد شما را به دوستانش معرفی کند، مسلما این یک نشانه هشدار است. اما از سوی دیگر اگر او نمی‌خواهد تمام هفته را با شما وقت بگذارند و گاها با دوستانش و بدون حضور شما هم بیرون می‌رود، این یک نشانه مثبت است. اول از همه، چنین رفتاری نشان می‌دهد که او یک فرد وفادار است. او روابط طولانی مدت گذشته خود را به دلیل یافتن معشوق جدید رها نمی‌کند – معشوق جدیدی که به هزار و یک دلیل ممکن است به همسر / شوهر فرد بدل نشود. دلیل دوم اینکه داشتن دوستان و علاقمندی‌های شخصی به غیر از رابطه رمانتیک، از نظر روان‌شناختی یک ویژگی بسیار سالم محسوب می‌شود. دلیل سوم این که وقتی این رفتار متقابل باشد و نامزدتان نیز به شما این فضای شخصی را می‌دهد تا زمان خود را با دوستانتان سپری کنید، چنین رفتاری به نفع سلامت رابطه نوپای شما است.
۳. دوست یا فردی که به تازگی با او آشنا شده‌اید، همچنان به آشنا شدن به دیگران ادامه می‌دهد و این را هم کتمان نمی‌کند.
اگر شما به تازگی وارد یک رابطه شده باشید و دچار سندرم قرنطینه زودتر از موعد شوید، خودتان با دست خودتان رابطه را به انتها رسانده‌اید. منظور از سندرم قرنطینه این است که فرد بلافاصله پس از آشنایی با یک فرد، تمام گزینه‌های آشنایی دیگر را بدون معطلی از روی میز حذف کند. این که عشق جدید شما باز هم در مورد گزینه‌های آشنایی دیگر علاقمند باشد، می‌تواند در شما احساس خطر زیادی برانگیزد. اما وقتی یک دختر / زن تصمیم می‌گیرد که فقط با شما ارتباطش را ادامه دهد و با شما قرار ملاقات بگذارد، احتمالا به این معنی است که صرفا به خاطر خودتان و احتمال پیشنهاد جدی‌تری که قرار است به او بدهید با قرار گذاشتن با شما ادامه می‌دهد و چشمش دنبال نفر بعدی نیست که چرب زبانی‌های بیشتری بلد است.
۴. نامزد یا دوست شما تمام جزئیات زندگی خود را همان اول با شما در میان نمی‌گذارد.
اگر شما برای مدت زیادی با مخاطب آشنا هستید و همچنان با او احساس غریبگی می‌کنید، چنین وضعیتی یک نشانه اخطار جدی است. اما اینکه فرد در اوایل رابطه محتاط و مراقب باشد، یک ویژگی سالم است. آسیب‌پذیر بودن برای سلامت رابطه ضروری است، اما مرز داشتن نیز جزئی از بایدهاست. اگر زمانی طول می‌کشد که شریک جدیدتان، در مورد مسائل خصوصی زندگی‌اش حرف بزند، لزوما به این معنی نیست که او فرد مرموز یا بسیار محافظه کار و بسته‌ای باشد.
۵. دوست یا فردی که با او آشنا شده‌اید صادقانه ابراز می‌کند که واقعا به شما علاقمند هست یا نه.
هر کدام از این دو سناریو می‌تواند ترسناک باشد. اگر مخاطب شما ناگهان تمامی کارت‌های خود را رو کند و بگوید که شدیدا عاشق شماست، ممکن است زنگ‌های خطر درون شما با صدای بلند به صدا درآیند. برعکس اگر مخاطب شما اظهار کند که نمی‌داند این رابطه قرار است به کجا ختم شود نیز احساس ترس و طرد شدن به شما می‌دهد. در هر صورت این که شما ظرفیت صداقت، شفافیت و رک گویی شریک احتمالی خود را داشته باشد، یک امتیاز محسوب می‌شود. در مقابل اینکه شما روی یک رابطه حساب خاصی باز نکرده باشید ولی مخاطب شما برای ازدواج برنامه‌ریزی می‌کند و ناگهان بدون دلیل خاصی از رابطه خارج شوید، این یک رفتار سالم محسوب نمی‌شود.
خیلی از افراد به راحتی و با دست خود یک رابطه طولانی‌مدت و سالم را که می‌تواند با یک ازدواج موفق بدل شود را صرفا و بر اساس گفته‌ها و رفتارهایی از مخاطب که به اشتباه برداشت غلط از آن‌ها می‌شود، به هم می‌زنند. دفعه بعدی که خواستید بر اساس نشانه‌های هشدار، رابطه‌تان را با کسی قطع کنید، مراقب و هشیار باشید. شاید برخی از ویژگی‌ها که اکنون در ذهن شما به عنوان خصوصیات نامطلوب به حساب می‌آیند، می‌توانند جزو همان ویژگی‌های ضروری برای تضمین سلامت یک رابطه قوی و متقابل باشد.
منبع: مدیوم
https://medium.com/hello-love/5-relationship-red-flags-that-can-actually-be-signs-of-a-healthy-partner-bc5472936e61
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج,صداقت,عشق,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا