طرز تهیه‌ی سوهان عسلی؛ آب‌نبات پرطرفدار
1399/03/14 - 21:25
تاریخ و ساعت خبر:
50152
کد خبر:

طرز تهیه‌ی سوهان عسلی؛ آب‌نبات پرطرفدار

سوهان عسلی در واقع نوعی آب نبات آجیلی است که بسیار پر طرفدار است و کسانی که علاقه دارند شیرینی‌های خانگی تهیه کنند حتما به سوهان عسلی خوشمزه به عنوان گزینه‌ای مناسب فکر کنند چرا که هم مواد اولیه اش اصولا در دسترس است و هم نیاز به صرف زمان زیاد برای آماده سازی این شیرینی خوشمزه نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سوهان عسلی در واقع نوعی آب نبات آجیلی است که بسیار پر طرفدار است و کسانی که علاقه دارند شیرینی‌های خانگی تهیه کنند حتما به سوهان عسلی خوشمزه به عنوان گزینه‌ای مناسب فکر کنند چرا که هم مواد اولیه اش اصولا در دسترس است و هم نیاز به صرف زمان زیاد برای آماده سازی این شیرینی خوشمزه نیست.
مواد لازم:
خلال بادام ۱۵۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
عسل ۱۵۰ گرم
کره آب کرده ۱۰۰ گرم
زعفران آب شده ۱ قاشق سوپخوری
طرز تهیه:
کره را در ظرفی بریزید روی حرارت قرار بدهید. شکر و عسل را به آن اضافه کنید. حرارت باید تند و یکنواخت باشد. گاهی آن را هم بزنید تا شکر و آب طلایی شود. خلال بادام را اضافه کنید تا بادام طلایی شود.
سوهان نباید به طور مداوم هم بخورد ممکن است روغن از آن جدا شود. زمانی مایع کاملا طلایی شد زعفران حل شده در آب جوش را به آن اضافه کنید. از مایه کمی گوشه سینی بریزید وقتی فورا بسته شد سوهان آماده است. از مایه با قاشق کوچک روی سینی چرب شده با فاصله بریزید و فوری دو سه عدد خلال پسته روی آن قرار دهید بعد از خنک شدن آن را در ظرف دردار بریزید تا مدتی محفوظ بماند.
برای تشخیص آماده بودن سوهان قبل از اینکه خلال پسته را اضافه کنید از مایه چند قطره داخل آب سرد بریزید چنانچه به صورت گلوله منسجم ته آب رفت سوهان آماده است چناچه درون آب متلاشی شود به جوشیدن بیشتری نیاز دارد.
زمانی که آماده شد آن‌ها را با قاشق با فاصله روی سینی چرب شده قرار بدهید و اجازه بدهید تا کاملا سرد شوند و بعد از اینکه سرد شدند آن‌ها را جدا کنید و داخل ظرف درداری نگهداری کنید؛ و از آن برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.







نکاتی برای تهیه سوهان عسلی:
برای درست کردن سوهان عسلی مجلسی می‌توان از طعم‌های مختلفی استفاده کرد. در واقع سوهان عسلی زعفرانی مرسوم‌ترین نوع آن است، اما شما می‌توانید مقداری رنده پوست پرتقال و همچنین کمی آب پرتقال اضافه کنید تا سوهان عسلی پرتقالی داشته باشید یا از لیمو ترش استفاده کنید و سوهان عسلی لیمویی آماده کنید.
پس در دستور سوهان عسلی هر کس با توجه به ابتکار و ذائقه اش می‌تواند از طعم دهنده‌های متفاوت استفاده کند. (دقت کنید در استفاده از مایعات زیاده روی نکنید که بافت آبنبات شما تغییر خواهد کرد. در حد چند قطره کافی است و نکته مهم اینکه حتما این مایعات در انتهای کار افزوده شود.)
سوهان عسلی را می‌توانید با کنجد یا انواع مغز‌ها تهیه کنید و از خاصیت آن‌ها بهره ببرید.
برای اطمینان از قوام مایه بهتر است مقداری از آن را در آب سرد بریزید اگر به سرعت خودش را جمع کرد و شیشه‌ای شد نشانه کافی بودن زمان پخت است.
مایه سوهان عسلی را نباید زیاد هم زد، زیرا باعث می‌شود شکرک بزند و هم اینکه روغن از شکر جدا شود. فقط کافی است با حوصله و کم بودن حرارت گاز این کار را انجام دهید.
برای اینکه هنگام ریختن آبنبات در سینی مایه شیرینی سفت نشود بهتر است ظرف را روی شعله پخش کن قرار دهید و حرارت زیر آن را بسیار کم کنید. تنها می‌خواهیم مواد گرم بماند.
سوهان‌ها را در ظرف دردار و در یخچال نگهداری کنید تا خیس و چسبنده نشوند.
وب سایت عصر ایران
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سوهان ، سوهان عسلی ، شیرینی ، آبنبات
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا