• تاریخ انتشار:96/12/27 - 11:23
  • شماره مطلب:1396122751814
  • تعداد نظرات:0
هدف:رضایتمندی یا ....؟

سامانه نوبت دهی به بیماران، بایدها و نبایدها

رضایتمندی ازارائه خدمات از مزایای این طرح دربیمارستانها ومراکزپزشکی و...اعلام شده است ،درحالی که عدالت به درستی رعایت نمی شود.زیرا پارت بازی هایی بازهم صورت می گیردوتعدادی ازطریق اطرافیان کارکن خوددرآن مراکز،به راحتی به پزشکان دسترسی دارندوافرادبی بضاعت هم حتی برای نشستن صندلی پیدانمی کنندوبرای درمان بیماری خودبه صورت سرپایی تا ساعتها درصف باقی می مانند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس آذربیجان شرقی تبریز - محرم محمدیان ؛  سامانه نوبت دهی اینترنتی ویزیت پزشکان مستقر در بیمارستانها و درمانگاههای دانشگاه علوم پزشکی ومراکزدرمانی ومطب خصوصی پزشکان ،با هدف اختصاص و ثبت نوبت مراجعه بیماران از راه دور (اینترنت)  به منظور ارائه خدمات دهی دولت الکترونیک پیاده سازی شده است.

 

این سامانه با قابلیت ها و امکانات بیشتر ، سهولت جستجو نوبت ها در گروههای تخصصی پزشکی و به تفکیک بیمارستانها و درمانگاهها و یا بصورت کلی طراحی شده است.

 

همچنین بیشترپزشکان درمطب خویش ،به مراجعان  یا بهتربگویم به بیماران خودنوبت می دهند،این وقت انتظارتا ماهها هم طول می کشد؟

 

مثال عینی:

 

درچندماه گذشته ،خودحقیربااین موردبسیارخدماتی روبروشدم.پدرم برای پزشک گوارش ،ازبیمارستان ..... تبریز ،می خواست نوبت بگیرد.شماره ای که داده بودند ،صبح ازساعت 6و30دقیقه تا 8،شماره گیری کردم وازبس ،

 

شماره را تکرارکردم ،دیگرخسته شدم ،آن روزنشد،روزبعد،بازبه روال روزگذشته اقدام به شماره گیری کردم بازنشد.خودم به درمانگاه این بیمارستان رفتم وازخانمی که شماره ها را چک می کردپرسیدم وماجرا راگفتم ،درجواب شنیدم که شما بلدنیستید؟

 

این را هم بگویم که پدرم بازنشسته وبالای 76سال سن دارد،باتوجه به گفته این متصدی محترمه ،من که بلدنیستم نوبت بگیرم ،حال سئوال اینجاست که من جوان وباسوادو....نتوانم ازعهده چنین کاری برنیامدم چطوریک پیرمرد،اقدام به این کاربکند.

 

درضمن بایدبگویم که طراحی سامانه فقط برای 30نفردرنظرگرفته شده است.

 

 

*پذیرش و نوبت دهی در بیمارستان ها

 

انتظار طولاني در بخش سرپایي ، مانع از ارائه خدمات مطلوب، اتلاف وقت بیماران و عدم رضایت آنها مي شود.

 

*طولاني شدن زمان انتظار از دیدگاه دریافت كنندگان خدمات درماني

 

1-تعدادزیادبیماران مراجعه کننده

2-حضورنیافتن به موقع پزشکان

3-کمبودتعدادپزشکان

4-کمبوددارو به ویژه داروهای اصلی ومهم موردنیازبیماران(می گوینددربیمارستان موجودنیست بایدازبیرون تهیه کنید).

و.....

 

یکی ازمهمترین نکاتی که بایدارائه شوداینکه :به جای اینکه مردم قبلا درصف های طولانی برای تهیه نوبت ،وقت خودرا صرف می کردنداکنون این مشکل باتوجه به کسانی که موفق به دریافت نوبت بشوندکمترشده است اما سئوال اینجاست که به علت دیرآمدن پزشک ،باز صفهای طولانی تشکیل می شودوبرای تعدادزیادی هم صندلی موجودنیست که بنشینند؟

 

رضایتمندی ازارائه خدمات از مزایای این طرح دربیمارستانها ومراکزپزشکی و...اعلام شده است ،درحالی که عدالت به درستی رعایت نمی شود.زیرا پارت بازی هایی بازهم صورت می گیردوتعدادی ازطریق اطرافیان کارکن خوددرآن مراکز،به راحتی به پزشکان دسترسی دارندوافرادبی بضاعت هم حتی برای نشستن صندلی پیدانمی کنندوبرای درمان بیماری خودبه صورت سرپایی تا ساعتها درصف باقی می مانند؟

 

*ازمعایب طرح

 

با توجه به گویابودن  اپراتور ، برای افراد مسن تر، دنبال کردن منوی راهنمای سیستم ،برایشان خیلی سخت  است.

 

مورددیگرهم ،اختلال درسیستم است که اینترنت خیلی مواقع با اختلال همراه است ودراین زمان ،مردم چکاربایدبکنند؟

 

براساس تحقیقی که صورت گرفته است : مشکلات کلی سیستمهای الکترونیکی، وابسته بودن هر دو طرف به وسایل الکترونیکی وشبکه های مخابراتی و دیتا و مشکلاتی که این سیستمها از لحاظ قطعی و خرابی دارند می تواند باعث ایجاد اختلال در ارتباط و ثبت اطلاعات شود. ممکن است این سیستمها در سمت سرور با مشکل عدم بهینگی نرم افزاری و سخت افزاری مواجه باشند که می تواند مشکلات را چند برابر بزرگتر کند.

 

مقام معظم رهبری می فرمایند:

 

ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، آن خانواده، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد.

 

انتهای پیام/ غ

انتشار دیدگاه به معنای تایید آن نیست . نظرات توهین آمیز منتشر نمی شود .
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.