• تاریخ انتشار:96/12/29 - 00:13
  • شماره مطلب:1396122951834
  • تعداد نظرات:0

طرز تهیه ساندویچ چیکن پارمزان

تهیه این ساندویچ ساده و کلاسیک اما در عین حال بسیار لذیذ، ایده‌ای عالی برای آماده کردن یک وعده غذایی آسان و سالم برای روزهای تعطیل، چه در منزل و یا برای رفتن به پیکنیک خواهد بود. نکته مثبت اینکه، با اضافه کردن کمی اسفناج برای طعم بیشتر غذا و البته سالم‌تر کردن آن از مصرف روغن و چربی اضافه پرهیز می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، تهیه این ساندویچ ساده و کلاسیک اما در عین حال بسیار لذیذ، ایده‌ای عالی برای آماده کردن یک وعده غذایی آسان و سالم برای روزهای تعطیل، چه در منزل و یا برای رفتن به پیکنیک خواهد بود. نکته مثبت اینکه، با اضافه کردن کمی اسفناج برای طعم بیشتر غذا و البته سالم‌تر کردن آن از مصرف روغن و چربی اضافه پرهیز می‌کنیم.

علاوه بر این، شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری هویج، کرفس و خیار یک اَبر غذای عالی برای وعده ناهار یا شام خود تهیه کنید. لازم به ذکر است، این ساندویچ سالم با مقدار کلسیم بالا و در عین حال کم کالری وعده خوراکی بسیار مناسبی برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت استخوان‌ها و  افراد سالمند محسوب می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد چند منظوره نصف فنجان
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل تازه و آسیاب شده نصف قاشق چای‌خوری
سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۴۵۰ گرم ( ۲ عدد سینه بزرگ را به ۴ تکه مساوی تقسیم کنید)
روغن زیتون فرابکر  ۴  قاشق چای‌خوری
بِیبی اسفناج ۳۵۰ گرم
سس گوجه ۱ فنجان
پنیر پارمزان رنده شده یک‌چهارم فنجان
پنیر موزارلا نصف فنجان
نان ساندویچی (ترجیحا تهیه شده از غلات کامل و سبوسدار) ۴ عدد

طرز تهیه:

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه ابتدا شعله بالایی فر را از قبل روشن کنید تا محیط فر گرم شود. سپس آرد چند منظوره را با نمک و فلفل در یک ظرف کم‌عمق، خوب ترکیب کنید. در ادامه فیله‌ مرغ‌ها را روی تخته گوشت یا کیسه پلاستیک کمی با بیفتک (گوشت‌کوب) بکوبید تا کمی نرم و نازک شوند.
هر دو طرف فیله‌ها را به ترکیب آرد و نمک و فلفل آغشته کنید و با کمی تکان دادن آرد اضافی را بگیرید. سپس در یک تابه نچسب و روی شعله با حرارت ملایم، ۲ قاشق روغن زیتون را گرم کنید. اسفناج‌ها را در تابه بریزید و هر از گاهی هم بزنید تا پخته شوند، به طور تقریبی ۲ تا ۳ دقیقه زمان کافی است و بعد از پخته شدن آن‌ها را در یک کاسه کوچک بریزید. مجددا ۱ قاشق روغن زیتون در تابه بریزید و دو تکه از فیله‌ مرغ‌ها را در روغن بریزید و هر طرف از فیله‌ها را برای مدت زمان ۱ یا ۲ دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.
برای دو تکه باقی مانده هم همین شیوه را به کار ببرید و بعد از سرخ و پخته شدن، آن‌ها را روی کاغذ مخصوص پخت در سینی فر قرار دهید. روی هر تکه از فیله‌ مرغ‌ها اسفناج، سس گوجه، پنیر پارمزان و پنیر موزارلا بریزید و سینی را در فر قرار دهید. ۳ دقیقه زمان کافی است تا پنیر‌ها آب شوند و مرغ‌ها هم مجددا کمی پخته‌تر شوند. بعد از آب شدن پنیر، سینی را از فر خارج کنید و تکه‌های مرغ را روی نان‌ها بچینید و با سبزیجات دلخواه‌تان سرو کنید.

ارزش تغذیه‌ای

هر وعده از این دسر حاوی ۴۶۳ کیلوکالری انرژی
 ۱۴ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع)
پنج گرم فیبر
 ۴۹ گرم کربوهیدرات
 ۳۸ گرم پروتئین
 ۱۷۲ میکروگرم فولات
 ۷۶ میلی‌گرم کلسترول
 ۶ گرم قند
۴ گرم شکر افزودنی
 ۸.۲۵۹ واحد بین‌المللی ویتامین A
 ۲۶ میلی‌گرم ویتامین C
 ۲۵۱ میلی‌گرم کلسیم
 ۴ میلی‌گرم آهن
 ۷۷۸ میلی‌گرم سدیم
و ۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم است.

سلامتیسم

انتهای پیام/م

انتشار دیدگاه به معنای تایید آن نیست . نظرات توهین آمیز منتشر نمی شود .
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.