فاصله طبقاتی در دولت روحانی افزایش یافت
1399/03/16 - 19:23
تاریخ و ساعت خبر:
90714
کد خبر:

فاصله طبقاتی در دولت روحانی افزایش یافت

براساس بررسی‌های مرکز پژوهش های مجلس، ضریب جینی و نسبت ده درصد ثروتمندترین به ده درصد فقیرترین جمعیت از سال 1392 تاکنون روندی صعودی داشته که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه نابرابری و شکاف اجتماعی در این دوره زمانی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - یکی از مهمترین شاخص های نشاندهنده وضعیت توزیع عادلانه ثروت در جامعه، ضریب جینی است.
این ضریب عددی بین صفر و یک است و هر قدر به صفر نزدیک تر باشد یعنی ثروت به صورت عادلانه تری در جامعه توزیع شده و فاصله طبقاتی کمتری در جامعه وجود دارد.
براساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس که اوایل این هفته در قالب گزارشی توسط محمد قاسمی سرپرست این مرکز پژوهشی در صحن علنی مجلس ارائه شد، ضریب جینی و نسبت ده درصد ثروتمندترین به ده درصد فقیرترین جمعیت از سال 1392 تاکنون روندی صعودی داشته است و این موضوع نشاندهنده افزایش قابل توجه نابرابری و شکاف اجتماعی در نتیجه رشد اقتصادی منفی و تورم بالای اقتصاد طی این سال ها بوده است.










فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اقتصاد ، اقتصاد ایران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا