غدیر پیمان دوباره‌ی خداوند با انسان‌ها
1399/05/18 - 09:18
تاریخ و ساعت خبر:
92324
کد خبر:
دل نوشته/ مینو اصلانی مسئول سابق بسیج زنان کشور

غدیر پیمان دوباره‌ی خداوند با انسان‌ها

غدیر افق بلند تعالی انسان است. روزی که در مسیر اَلَستُ بِربّکم بار دیگر پروردگار از انسان بیعت گرفت که ولی او را پیروی کنند! گویی که سرنوشت انسان را از ازل به دو بخش مهم تقسیم کردند، از عهد و پیمان با خداوند تا عهد و پیمان با غدیر و از غدیر تا همیشه‌ی تاریخ.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مینو اصلانی، مسئول سابق بسیج جامعه زنان کشور، به مناسبت عید غدیر خم، دل نوشته ای را در اختیار سایت طنین یاس قرار داد:
غدیر افق بلند تعالی انسان است. روزی که در مسیر اَلَستُ بِربّکم بار دیگر پروردگار از انسان بیعت گرفت که ولی او را پیروی کنند! گویی که سرنوشت انسان را از ازل به دو بخش مهم تقسیم کردند، از عهد و پیمان با خداوند تا عهد و پیمان با غدیر و از غدیر تا همیشه‌ی تاریخ.
چه بسا که پیمان الهی به وقت غدیر مرحله‌ی والاتری از رشد بشر را امضا کرد، چراکه انسان برای اکمال دین به ولی نیازمند است.
غدیر نقطه ‌ی اتصال زمین و آسمان است و ره یک شبه‌ای که می‌توان از زمین به آسمان رفت و در وسعت تاریخ به بندگی نشست.
غدیر آغاز مرحله ‌ی جدیدی از کرامت انسان است که در جایگاه خلیفه‌الهی مرتبتی افزون یافت و جانی تازه گرفت، تا بی‌هیچ بهانه‌ ای در مسیر تعالی و معرفت الهی گام‌های بلندتری بردارد.
آری مولای متقیان، مولی الموحدین به امر پروردگار به دست شایسته‌ ترین مخلوق الهی یعنی پیامبرش که خاتم رسولان است و فخر عالم، آقا و سرور شد و آرزوی بشر شکوفه داد و به گُل نشست.
دیگر بشر راه را گم نمی‌کند، ماه درخشان هدایت الی رخ نمایاند و فرزندان طاهرینش تا حجت ثانی عشر ستاره‌های آسمان ولایت شدند تا انسان در دل آشوب‌ها و فتنه‌ها احساس تنهایی و بی‌کسی نکند.
غدیر متعلق به همه‌ی بشریت از ازل تا ابد است چراکه خداوند کریم و بنده نواز‌، بهترین بنده‌اش را در دامان آخرین پیامبرش«صل ‌الله ‌علیه ‌و آله» پروراند تا سلسله‌ی محبت‌های الهی بر روی زمین باقی بماند و بندگان پرورد گار عظیم ‌الشأن همواره در معرض الطاف واسعه‌ ی الهی باشند.
خداوندا!‌ کریما!‌ مهربانا! این همه لطف تو را چگونه شاکر باشیم؟!‌ چگونه شکرگزار لحظه‌ لحظه عمر سراسر برکت امیرالمومنین«علیه السلام» ‌باشیم که هر لحظه به واسطه وجود نازنینش در پرتو الطاف تو بوده و هستیم و خواهیم بود. او واسطه‌ی فیض الهی است که دمادم بر ما نازل می شود و همه‌ی انباء بشر را در سایه سار خود جای می‌دهد.
حضرت مولا، به فرموده قرآن کریم نباء عظیم است که خداوند خدادش را با افتخار وعده داده ‌است.
هنگامه‌ی برپایی عدل و داد و ظهور منجی که زیباترین‌ها برای بشر رقم می‌خورد و انسان در مسیر معرفت تامه‌ ی الهی قرار می‌گیرد، تازه باید منتظر ظهور و بروز وجود سراسر نور امیرالمومنین باشیم که تا نباء عظیم محقق شود و همه‌ی عالم علی اعلی را بشناسند و با تمام وجود به خود ببالند که چنین امیری دارند.
ای اول مظلوم عالم!
این روز را نخست محضر وجود نازنینتان تبریک عرض می‌کنیم و بعد به همه ی عالم، به ویژه به فاطمه‌ ی شما«سلام الله علیها» و فرزندت مهدی صاحب‌الزمان«عج الله تعالی فرجه الشریف»
غدیر بر همه منتظران موعود مبارک.
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
غدیرخم، حضرت علی(ع)، حضرت محمد(ص)، حضرت مهدی(عج)، حضرت زهرا(س)، مینو اصلانی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا