چگونه به یک آدم معتبر و قابل اعتماد بین اطرافیانتان تبدیل شوید؟
1399/05/18 - 20:35
تاریخ و ساعت خبر:
92344
کد خبر:

چگونه به یک آدم معتبر و قابل اعتماد بین اطرافیانتان تبدیل شوید؟

وقتی از یک شخص معتبر و مورد اعتماد صحبت می‌کنید، به این معنی است که شخصیت این فرد را در همه زمینه‌ها یک شکل می‌بینید. در واقع یک شخص قابل اعتماد با رفتارهای خود در طول زمان توانسته مورد اعتماد دیگران واقع شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - وقتی از یک شخص معتبر و مورد اعتماد صحبت می‌کنید، به این معنی است که شخصیت این فرد را در همه زمینه‌ها یک شکل می‌بینید. در واقع یک شخص قابل اعتماد با رفتارهای خود در طول زمان توانسته مورد اعتماد دیگران واقع شود. اگر دوست دارید در نظر دیگران یک آدم معتبر و قابل اعتماد به‌نظر برسید، لازم است بعضی رفتارها را در خود نهادینه کرده و آن‌ها را به عادت‌های روزمره و بخشی از زندگی خود تبدیل کنید. در ادامه بعضی از این رفتارها را معرفی کرده‌ایم که کمک می‌کنند شخصیت مورد اعتمادی داشته باشید.
1. برای فهم اینکه چه کسی هستید، ابتدا خود را بپذیرید
پذیرفتن خود اغلب نیاز به تغییر و تصحیح نگرش دارد. سعی کنید به جای این‌که بخواهید از خود انتقاد کنید یا خود را پایین از دیگران بدانید، با خودتان راحت باشید و روی پذیرفتن خودتان به عنوان یک انسان منحصربه‌فرد تمرکز کنید. منحصربه‌فرد بودن صرفا یک شعار انرژی‌بخش نیست؛ بلکه باید درک کنید شما واقعا منحصربه‌فرد هستید. چرا که اثر انگشت شما با همه افراد متفاوت است و این یعنی شما با تک‌تک افراد روی زمین فرق دارید.
فراموش نکنید این پذیریش خود، شامل درک و قبول نقض‌ها نیز می‌شود. شما باید بپذیرید عالی و کامل نیستید و همه جنبه‌های شخصیت خود در نظر بگیرید.
به عنوان مثال برای تبدیل شدن به یک آدم معتبر در نظر داشته باشید اگر سرگرمی یا علاقه ای دارید که با دوستان شما متفاوت است، اصلا نباید برای این مورد خود را انتقاد کنید. فقط دنبال چیزهایی باشید که به آن‌ها علاقه دارید. بعد از مدتی حتی اگر دوستان خود را هم از دست داده باشید، با افرادی ملاقات می‌کنید که مشابه شما هستند.
یک آدم معتبر باشید
2. برای تبدیل به یک آدم معتبر نباید عزت‌نفس خود را زیر پا بگذارید
هر شخصی افکار و ایده‌های منحصر به خود را دارد و در زمینه‌های خاصی دارای استعداد، هوش‌ و ‌ذکاوت است. افرادی که اعتماد به نفس بالایی ندارند، به سبک دیگران رفتار می‌کنند. این موضوع باعث زیرپا گذاشتن عزت‌نفس و ساختن یک شخصیت جعلی می‌‎شود.
به عنوان مثال افرادی که عزت‌نفس ضعیفی دارند، به روش افراد محبوب لباس پوشیده یا موسیقی گوش می‌دهند؛ در حالی که شاید هیچ علاقه یا ارتباطی با آن‌ها نداشته باشند. هدف این دست از افراد این است که به نظر دیگران محبوب و خاص به نظر برسند؛ اما چنین رفتاری اصلا صحیح نیست. سعی کنید صرف‌نظر از این‌که محبوب هستید یا نه علایق خود را دنبال کنید یا قابل اعتماد به نظر رسیده و یک آدم معتبر شوید.
3. به باورها و ارزش‌های شخصی خود عمل کنید
بسیاری از افراد فارغ از این‌که عقاید و ارزش‌های شخصی خود را در نظر بگیرند، به بازخورد شریک زندگی، والدین یا دوستانشان اهمیت می‌دهند؛ این در حالی است که یک آدم معتبر طبق اصول اخلاقی و عقاید شخصی خود عمل می‌کند. این موارد شامل اعتقادات دینی، اعتقادات اخلاقی و باورهای دیگر می‌شود. فراموش نکنید باورها و ارزش‌های شخصی شما باید در رفتارهای روزانه مشهود باشند.
به عنوان مثال اگر می‌گویید با همه مردم باید به طور یکسان رفتار شود و در عین حال در رابطه با افراد خاصی بی‌اعتنایی نشان می‌دهید، به‌این‌معنی است که شما فرد معتبری نیستید.
4. به‌عنوان یک آدم معتبر برای رشد شخصی زمان بگذارید
موارد زیادی برای رشد شخصیت شما وجود دارند که می‌توانند شخصیت شما را تکمیل کنند؛ سعی کنید با رفتن به کلاس‌های آموزشی این موارد را در خود پرورش دهید. بی‌شک این مورد در اعتباری که دیگران برای شما قائل هستند، تاثیر به‌سزایی دارد.
5. سعی کنید در هر موقعیتی حضور واقعی داشته باشید
این موضوع باعث می‌شود فردی که در حال گفت‌و‌گو، مکالمه یا همکاری با او هستید، به این درک برسد که همه حواستان با اوست و برایش ارزش قائل هستید. در مقابل، حواس‌پرتی باعث می‌شود ناخودآگاه فرد مقابل احساس کند که شما انسانی بی‌ادب یا دورو هستید. اگر بتوانید در هر شرایطی فقط ذهن خود را روی همان لحظه متمرکز کنید، بی‌شک اعتبار و اعتماد طرف مقابل شما نیز بهتر جلب خواهد شد.
6. از غریزه خود پیروی کنید
در تصمیمات اخلاقی ندای درونتان می‌تواند قطب‌نمای اخلاقی شما باشد و در تصمیم گیری‌ها شما را راهنمایی کند. درباره رفتار صحیح دربرابر مخاطب و ارتباط با سایرین به غریزه خود اعتماد کنید. شهود، صدای درونی و غریزه شما (می‌توان آن را حس ششم نامید) در تصمیم‌گیری‌ها و آگاهی از نحوه رفتار شما کمک‌تان می‌‌کند.در مجموع اگر چه نمی‌توان همیشه به غریزه اعتماد کرد، اما غریزه می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری‌های شخصی راهنمایی کرده و موثر باشد.
7. افکار و احساسات خود را بی‌پرده بیان کنید
یک آدم معتبر به‌راحتی از آنچه در ذهن دارد، صحبت می‌کند؛ خواه درباره یک مشکلی باشد یا احساس رضایت از شخص یا چیزی. اگر شما چنین رفتاری ندارید باید با تمرین آن را به‌دست آورید.
به عنوان تمرین برای قدردانی از پدر یا مادر خود درباره کاری که برای شما انجام داده‌اند؛ به‌جای این که صرفا به آن‌ها بگویید «متشکرم» بگویید: «ممنون که آن کار را برای من انجام دادید. هرچند می‌دانم انجام آن برای شما سخت بود؛ اما برای من کمک بزرگی بود.»
8. اگر به کمک دیگران نیاز دارید، از آن‌ها کمک‌ بخواهید
بی‌شک معتبر بودن به معنای کامل بودن نیست. یک آدم معتبر پذیرفته‌ که کامل نیست و اگر به کمک دیگران نیاز داشته باشد، خیلی راحت از آن‌ها می‌خواهد که به او کمک‌ کنند. وقتی از اطرافیان خود درخواست کمک می‌کنید، این نشان از فروتنی و اصالت شما دارد. از همه مهم‌تر نشان می‌دهید که به مهارت‌ها و استعدادهای افراد در زندگی خود احترام می‌گذارید.
به عنوان مثال اگر اتومبیل شما خراب است و در میانه راه مانده‌اید، به سادگی با دوستتان تماس گرفته و از او کمک بخواهید.
9. کمی از زندگی شخصی خود را فاش کنید
برای این‌که آدم معتبر و مورد اعتمادی به‌نظر برسید؛ باید قسمتی از زندگی شخصی خود را برای طرف مقابلتان فاش کنید. البته این به آن معنا نیست که همه چیز را در مورد خودتان جار بزنید. در مجموع اگر شما خودتان را به‌طور کامل از دیگران پنهان کنید و چیزی از حریم شخصی خود با دیگران به اشتراک نگذارید؛ برقرار کردن یک ارتباط صحیح و مورد اعتماد واقعا سخت می‌شود. چون طبیعی است که انسان‌ها برای این که بخواهند به شما اعتماد کنند، دوست دارند کمی از شما بدانند. از این رو پنهان بودن شخصیت شما به‌نوعی باعث شک و تردید طرف مقابل می‌شود.
10. روی صورت خود نقاب نزنید
برای این‌که فرد قابل اعتماد و یک آدم معتبر باشید، در همه زمینه‌ها چه فردی و چه اجتماعی شخصیت واقعی خود را داشته باشید. عمل کردن به روشی که فکر می‌کنید دیگران از آن خشنود می‌شوند، می‌تواند وسوسه‌انگیز به‌نظر برسد؛ چرا که به‌این‌شکل می‌توانید بهتر دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهید؛ اما باید در نظر داشته باشید این رفتارها معتبر نیستند و دیگران زود متوجه آن خواهند شد. البته طبیعی است که کمی رفتار خود را در مورد افراد خاص تغییر دهید. به عنوان مثال شما با رئیس خود نسبت به همسرتان متفاوت صحبت می‌کنید، حتی اگر به صحبت رسمی عادت نداشته باشید.
11. صادق باشید
یکی از مولفه‌های اصلی اعتبار و اصالت صداقت است. اگر دروغ گفتن یکی از رفتارهای روتین زندگی شماست؛ باید بدانید در نهایت افراد متوجه شده و این باعث بی‌اعتباری شما خواهد شد.
12. روابط طولانی مدت برقرار کنید
نشانه اصلی اعتبار و اصالت، توانایی برقراری و حفظ روابط دوستانه، عاشقانه و حرفه‌ای طولانی مدت است. بی‌شک روابط طولانی مدت یک شبه ساخته نشده و روش‌های خود را دارد. این که شما بتوانید یک رابطه طولانی مدت برقرار کنید نشان از مورد اعتماد بودن شما دارد. افراد بی‌اعتبار معمولا قادر به ساختن روابط طولانی مدت نیستند؛ چراکه رفتارهای معتبری از خود بروز نمی‌دهند. این افراد دروغ می‌گویند، در کنترل خشم مشکل دارند یا در زندگی آن‌ها ارزش ثابتی وجود ندارد و خلاصه مجموعه از رفتارهای نامعتبر را در خود دارند. بنابراین تلاش کنید یاد بگیرید چطور روابط طولانی مدت برقرار کنید.
در آخر می‌توان گفت برای این‌که بتوانید یک فرد قابل اعتماد به نظر برسید، بیش از هر چیز باید رفتارهای معتبر و واقعی از خود بروز دهید. اگر درباره این‌که چطور مورد اعتماد به نظر برسید، نظری دارید، آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
کاغذ رنگی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آدم معتبر,قابل اعتماد,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا