نویسنده مجموعه کتاب جنگ جهانی جمعیت گفت: صدا و سیما در طول سال‌های۱۳۶۷ تا ۱۳۹۰، برای تحقق شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و کاهش نرخ رشد جمعیت اقدامات فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داد اما امروز ..." />
تلاش گسترده دیروز رسانه ملی برای تحقق شعار
1399/06/29 - 13:25
تاریخ و ساعت خبر:
93636
کد خبر:

تلاش گسترده دیروز رسانه ملی برای تحقق شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و کم‌کاری امروز برای فرزندآوری! + جدول

نویسنده مجموعه کتاب جنگ جهانی جمعیت گفت: صدا و سیما در طول سال‌های۱۳۶۷ تا ۱۳۹۰، برای تحقق شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و کاهش نرخ رشد جمعیت اقدامات فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داد اما امروز ...
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دکتر صالح قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی تسنیم با تاکید بر نقش صداوسیما بر مقوله جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: سازمان صدا و سیما به عنوان یک بازوی نیرومند فرهنگی تاثیر زیادی در تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری دارد؛ بر این اساس، مخاطبان رسانه ملی می‌توانند در رابطه با فرزندآوری نقش محرک، همراه، فعال یا مشوق را داشته باشند.
وی ادامه داد: این سازمان باید برای اثرگذاری بر مخاطبان مختلف شبکه‌های تلویزیونی، برنامه‌های مناسبی تهیه کند.
نویسنده مجموعه جنگ جهانی جمعیت تصریح کرد: رسانه ملی در گروه سنی 3 تا 9 سال بیش از 9 میلیون نفر مخاطب دارد! این مخاطبین کودکانی هستند که با مطالبه از پدر و مادرشان می‌توانند محرک فرزندآوری والدین خود شوند، اغلب این گروه سنی مخاطبان شبکه پویا و نهال هستند.
وی متذکر شد: گروه سنی 10 تا 18 سال با بیش از 10 میلیون نفر، نوجوانان و جوانانی هستند که با همراهی عاطفی و معنوی تسهیل‌کننده فرزندآوری والدین خویش خواهند بود؛ شبکه امید و نسیم و ... شبکه‌های مورد نظر این گروه سنی هستند.
قاسمی یادآور شد: بانوان در بازه سنی 19 تا 44 با جمعیت بیش از 36 میلیون، کسانی هستند که در سنین باروری هستند و گروه فعال فرزندآوری به شمار می‌آیند؛ تمام شبکه‌های سراسری به‌ویژه شبکه‌های یک، دو، سه و .... می‌توانند برای این گروه سنی تولید محتوا کنند.
این پژوهشگر جمعیتی خاطرنشان کرد: افراد بالای 45 سال با جمعیت بیش از 19 میلیون نفر با ارائه مشاوره درست و تشویق جوانان بر فرزندآوری به‌هنگام، می‌توانند نقش برجسته‌ای در تشویق به فرزندآوری داشته باشند؛ این گروه سنی نیز مخاطب اغلب شبکه‌ها هستند.
وی متذکر شد: این در حالی است که صدا و سیما در طول سال‌های1367 تا 1390، برای تحقق شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و کاهش نرخ رشد جمعیت اقدامات فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داد؛ به طوری که اقدامات این سازمان و دیگر نهادهای مرتبط، موجب شد که در بازه زمانی مذکور نرخ باروری کل از 6.3 فرزند در سال 1365 به زیر دو فرزند در سال 1390 کاهش پیدا کند!
تسنیم
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جمیعت، پیری جمعیت، کاهش میزان موالید،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا