چه حیواناتی به واکسن کرونا نیاز دارند؟
1399/09/06 - 19:17
تاریخ و ساعت خبر:
96093
کد خبر:

چه حیواناتی به واکسن کرونا نیاز دارند؟

سازمان بهداشت جهانی در خصوص اینکه ویروس کرونا از چه حیوانی به انسان سرایت کرده، گمانه زنی کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سازمان بهداشت جهانی در خصوص اینکه ویروس کرونا از چه حیوانی به انسان سرایت کرده، گمانه زنی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فرانک کونینگس، کارشناس ارشد آزمایشگاه سازمان بهداشت جهانی در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در حساب رسمی توئیتر این سازمان گفت: " ویروس SARS-CoV-2 به احتمال زیاد از طریق یک پانگولین (مورچه خوار پولک دار) یا گونه‌ای از آنها به انسان منتقل شده است.
"دو سناریو به احتمال زیاد وجود دارد. اولی این است که ویروس مستقیماً از خفاش به انسان منتقل شده و به سرعت یا به طور کامل سازگار شده است. این یک سناریو ممکن است اما بعید است. دومین مورد، به احتمال زیاد، این است که ویروس از خفاش به یک یا چند گونه حیوانی رسیده است، او فرصت سازگاری با آنها را داشت و فقط پس از آن به انسانی سرایت کرده ".
چه حیواناتی به واکسن کرونا نیاز دارند؟
کونینگس تأکید کرد که یافتن آن نسخه ای از ویروس که هنوز با انسان سازگار نشده بود به فهمیدن اینکه چه تغییراتی در ویروس برای آلوده کردن افراد مهم بوده و ایجاد واکسن ها و داروهای موثرتر کمک می کند.
به گفته وی، در حال حاضر مطالعات بر روی حیوانات مختلف از جمله دام‌ و خانگی در حال انجام است تا مشخص شود که آنها در برابر عفونت حساس هستند و آیا می توانند منبعی برای ویروس باشند. و اینکه ممکن است در آینده برای آنها نیز به واکسن نیاز داشته باشند.
این متخصص افزود: "ما می دانیم که گربه ها و تا حدی سگ ها به ویروس حساس هستند. اگر ویروس در آینده نزدیک به گردش خود در بین ما ادامه دهد، ایده خوبی است که آنها را واکسینه کنید. آنها بیمار نمی شوند، آنها نمی توانند ویروس را به راحتی منتقل کنند، اما می توانند آلوده شوند. "
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حیوانات ، کرونا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا