لزوم حمایت و توسعه کارگاه های کوچک کارآفرینی در دوران کرونایی/ چرخ تولید از کارگاه های کوچک به حرکت در می آید
1399/09/08 - 10:04
تاریخ و ساعت خبر:
96116
کد خبر:
گزارش طنین یاس از کارگاه های کوچک اشتغال بانوان همدانی؛

لزوم حمایت و توسعه کارگاه های کوچک کارآفرینی در دوران کرونایی/ چرخ تولید از کارگاه های کوچک به حرکت در می آید

یک بانوی کارآفرین بسیجی ضمن تأکید بر لزوم حمایت و تقویت از کارگاه های کارآفرینی به ویژه کارگاه های کوچک گفت: امروزه راه اندازی و حمایت از این کارگاه ها تأثیر زیادی اقتصاد خانواده ها خواهد داشت و در نتیجه وضعیت معیشت مردم را بهبود خواهد بخشید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از همدان: کرونا یک سالگی را هم رد کرده است و بنابر گفته محققین علوم پزشکی قرار است تا قرن ها با ما زندگی کند!. آنچه مهم است دست یابی به واکسن پیشگیری از این ویروس منحوس است که همچنان بشر در تلاش به ثمر رساندن این خواست بین المللی است .
اما حضور این ویروس کوچک و مخرب بزرگ ترین آسیب های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و حتی اقتصادی را بر جامعه بشری وارد کرده است و یکی از آنها افزایش بیکاری و در نتیجه آن فقر است!.
در این موقعیت آنچه مهم است این می باشد که بتوانیم با ایجاد مشاغلی که برطرف کننده نیازهای اولیه بشر چون تغذدیه، پوشاک و بهداشت است، نه تنها مایحتاج خود و دیگران را تهیه کنیم بلکه برای معیشت کسب درآمدی نیز داشته باشیم. قطعا بهترین و امن ترین مشاغل در این دوران سخت قرینطنه « مشاغل خانگی » است.
پایگاه های مقاومت بسیج سراسر کشور در چند سال اخیر طی اجرای طرح های مختلف از طریق مشارکت های مردمی و با حضور مربیان مراکز فنی و حرفه ای یا استفاده از اساتید هنرمند بسیجی، اقدامات مهم و قابل تقدیری را در توسعه و حمایت از مشاغل خانگی برداشته اند .
از مهم ترین این اقدامات می توان به احیا هنرهای بومی - سنتی، آموزش مهارت های قالیبافی، ترمه بافی، خیاطی، سبدبافی، تهیه میوه خشک، .. اشاره کرد.

در این زمینه شهرها و شهرستان های استان همدان از پتانسیل خودی برخوردار هستند که شناخت آن توسط کارآفرینان به ویژه کارآفرینان بسیجی رونقی خاص به این دست هنرها داده و دست زنان به ویژه زنان بدسرپرست ، بی سرپرست و سرپرست خانوار را در گذران معیشت بازتر کرده است.
خبرنگار طنین یاس با یکی از این کارآفرینان بسیجی که فرماندهی حوزه حضرت خدیجه سلام الله ناحیه مقاومت همدان را نیز برعهده دارد گفت وگویی انجام داده است. "مریم اکبری" مدتی است که بار راه اندازی کارگاه خیاطی برای بانوان بسیجی گام های خوبی برای کارآفرینی و کمتر شدن آسیب های اقتصادی کرونا به خانواده های نیازمند و زنان علاقمند به این رشته برداشته است.

وی در این گفت وگو اشتغال را یکی از برنامه های ضروی، این روزهای جامعه به ویژه در ایام کرونایی دانست و افزود: به همین منظوربران شدیم کارگاه خیاطی و بافتنی ایجاد کنیم تا هم بانوان بتوانند اوقات فراغت خود را با آموزش یک مهارت بگذارنند و هم برای زنان نیازمند به شغل و کسب درآمد، شرایط اقتصادی فراهم کنیم.

وی در ادامه بر لزوم حمایت و تقویت از کارگاه های کارآفرینی به ویژه کارگاه های کوچک تأکید کرد و گفت: امروزه راه اندازی و حمایت از این کارگاه ها تأثیر زیادی اقتصاد خانواده ها خواهد داشت و در نتیجه وضعیت معیشت مردم را بهبود خواهد بخشید.
اکبری با بیان اینکه این کارگاه ها می توانند برای چند نفر اشتغال زایی کنند، گفت: حمایت از این کارگاه ها قطعا برای خیرین باقی الصالحات در پی خواهد داشت.
از دیگر اقدامات این حوزه مقاومت بسیج در راه اندازی کارگاه های کوچک اشتغال زایی، ایجاد کارگاه بافندگی است که در روزهای سرد زمستان، تولیداتش قطعا مشتریان زیادی خواهد داشت. باف زیبا با دست و ماشین بافندگی، رنگ های شاد کاموا و طرح های زیبایی که دستان هنرمند بسیجیان و بانوان آن را خلق می کنند، چشم ها خیره و دست ها را برای خرید گشاده می کند!


انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارگاه کارآفرینی، خیاطی، پایگاه بسیج، دوران کرونا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا