نقش حمایتی زنان از انقلاب اسلامی/ لزوم ایجاد زمینه برای شکوفایی ظرفیت های بانوان
1399/11/15 - 08:46
تاریخ و ساعت خبر:
98162
کد خبر:

نقش حمایتی زنان از انقلاب اسلامی/ لزوم ایجاد زمینه برای شکوفایی ظرفیت های بانوان

قدرت پشتیبانی زنان در بحران ها و چالش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیار بالاست. ظرفیتی روح بخش و ایجاد کننده انگیزه که ققنوس وار باوری دیگر به کشور بخشیده و ایران اسلامی را از تنگناهای مهم به سلامت عبور داده است اما این ظرفیت انسانی که در نیمی از جامعه ایران متبلور است هنوز نتوانسته به خوبی شکوفا شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - " اگر زنان به انقلاب نمی پیوستند، انقلاب اسلامی پیروز نمی شد"؛ این جمله بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش بانوان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
کافی است نگاهی به تصاویری که عکاسان خبری از این رویداد مهم قرن اخیر در تاریخ ثبت کرده اند، بیندازیم، تعدد حضور زنان در راهپیماییهای سال ۵۷ را به خوبی مشاهده می کنیم. زنان دوشادوش مردان حتی در بخشی جلودار آنان برای پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدت کردند. در تصاویر شکنجه گری ساواک از برخورد با مبارزان انقلابی زن و بانوان مسلمان با چهره ای مصمم عکس هایی موجود است. سندی بر رنجی که زنان به پای رشد بذر انقلاب کشیده اند. زنان در اوایل انقلاب اسلامی نیز نقش حمایتی بزرگی از مواضع امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایفا کردند. این نقش حمایتی در دوران هشت ساله دفاع مقدس تاکنون ادامه یافته است. چه شیر زنانی که در قامت مادر شهید و همسر شهید خم به ابرو نیاوردند تا رزمندگان اسلام در راه مقابله با دشمن بعثی متزلزل نشوند و محکم و استوار به جنگ با دشمنان انقلاب و امت اسلامی بروند. در پشت جبهه ها نقش پشتیبان و لجستیک جنگ را با هنرنمایی و ایثار تمام ایفا کردند.
همواره در بزنگاه های سیاسی و ادوار مختلف انتخابات پای صندوق های رای حاضر شدند تا دموکراسی ساری و جاری و روند چرخش قدرت به طور مطلوب اجرا شود. در فتنه ها نیز با حضوری چشمگیر خط شکن بوده و در جنگ نرم نیز پوزه دشمن را به خاک مالیدند.
زنان پتانسیل و ظرفیت وسیعی برای پیشرفت کشور داشته اند. این روزها نیز در جنگ اقتصادی و تحریم های دشمنان با طرح " فشار حداکثری" زنان هستند که اقتصاد خانواده را مدیریت می کنند.
قدرت پشتیبانی زنان در بحران ها و چالش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیار بالاست. ظرفیتی روح بخش و ایجاد کننده انگیزه که ققنوس وار باوری دیگر به کشور بخشیده و ایران اسلامی را از تنگناهای مهم به سلامت عبور داده است اما این ظرفیت انسانی که در نیمی از جامعه ایران متبلور است هنوز نتوانسته به خوبی شکوفا شود. بالندگی این ظرفیت نیازمند توجه جدی و واقعی مسئولان به آن و عبور از برخورد شعاری با چنین ظرفیت عظیمی است. زنان در جای جای انقلاب اسلامی سربلند از موانع گذشته اند و اینبار نوبت مسئولان است که با ایجاد بستر، زمینه و امکان لازم این نیروی عظیم مردمی را دریابند و در راه بالندگی آن قدم بگذارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ظرفیت های بانوان، نقش حمایتی زنان، انقلاب اسلامی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا