شرط عجیب حزب حاکم ژاپن برای حضور زنان در جلسات
1399/12/03 - 10:45
تاریخ و ساعت خبر:
98532
کد خبر:

شرط عجیب حزب حاکم ژاپن برای حضور زنان در جلسات

حزب حاکم ژاپن در پاسخ به منتقدانی که این حزب را در سیطره مردان خوانده‌اند، اعلام کرد از حضور زنان در جلسات مهم استقبال می‌کند به شرط آنکه حرف نزنند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - حزب لیبرال دمکرات طرح جدیدی پیشنهاد کرده که طبق آن پنج سیاستمدار زن می‌توانند به صورت ناظر در جلسات اصلی این حزب شرکت کنند.
توشیهیرو نیکای، دبیرکل ۸۲ ساله این حزب، روز سه‌شنبه گفت این انتقاد را شنیده که می‌گویند رهبری حزب در سیطره مردان است. او افزود مهم است که زنان عضو حزب در فرایند تصمیم‌گیری «نظارت» داشته باشند.
اما طبق گزارش روزنامه «نیکی»، ناظران زن حق ندارند در این جلسات صحبت کنند و نظرات‌شان را می‌توانند جداگانه در اختیار دبیرخانه بگذارند.
پیش از این هم، رئیس سازمان المپیک توکیو با گفتن سخنانی جنسیت‌زده مبنی بر اینکه زنان در جلسات خیلی حرف می‌زنند، جنجالی به پا کرده بود.
به گزارش ایندیپندنت، یوشیرو موری، رئیس انجمن برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو هفته پیش و پس از آنکه طی سخنانی توهین‌آمیز ادعا کرد جلسات به خاطر پرحرفی زنان به درازا می‌کشد، ناچار به استعفا شد. سخنان نخست‌وزیر ۸۳ ساله پیشین ژاپن یکی دیگر از مصادیق ریشه‌داری جنسیت‌زدگی در جامعه ژاپن است.
طبق نمایه شکاف جنسیتی جهانی سال ۲۰۲۰ مجمع جهانی اقتصاد، این کشور آسیایی در میان ۱۵۴ کشور جهان رتبه ۱۲۱ را داشت(بدترین رتبه در میان کشورهای پیشرفته) و مشارکت زنان در اقتصاد و سیاست آن ضعیف است.
جام نیوز
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ژاپن، زنان، حضور اجتماعی زنان، جلسات احزاب سیاسی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا