طرز تهیه ۴ غذا با بادمجان؛ برای طرفداران این خوشمزه‌ی بی‌رقیب(۳)
1399/12/13 - 16:37
تاریخ و ساعت خبر:
98788
کد خبر:

طرز تهیه ۴ غذا با بادمجان؛ برای طرفداران این خوشمزه‌ی بی‌رقیب(۳)

اگر از طرفداران پر و پا قرص بادمجان هستید، این مطلب را از دست ندهید. امروز قصد داریم طرز تهیه‌ی چند غذا با بادمجان را آموزش بدهیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بادمجان از آن دسته از مواد غذایی است که در میان کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. می‌توانید با بادمجان غذا‌های بسیار متنوعی درست کنید. بادمجان نه تنها طعم بسیار خوبی دارد، بلکه بسیار مغذی هم است و خواص زیادی برای سلامتی دارد.
بادمجان حاوی فیبر، پروتئین، منگنز، فولات، ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C است و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. کاهش خطر بیماری قلبی، کمک به کنترل قند خون، مبارزه با سرطان و کمک به کاهش وزن از جمله خواص آن هستند. اگر از طرفداران پر و پا قرص بادمجان هستید، این مقاله را از دست ندهید. امروز قصد داریم طرز تهیه‌ی چند غذا با بادمجان را آموزش بدهیم.
۳. پاستای بادمجان
همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، با بادمجان می‌توان غذا‌های زیادی را درست کرد. احتمالا شما انواع مختلف پاستا را خورده باشید، ولی شاید پاستای بادمجان را امتحان نکرده باشید. این غذا را در اولین فرصت تهیه کنید، چون طعم بی‌نظیر آن باعث می‌شود طرفدار همیشگی آن شوید.
مواد لازم
بادمجان دلمه‌ای متوسط: یک عدد
پیاز زرد کوچک: یک عدد
سیر: دو حبه
زیتون: نصف فنجان
گوجه‌فرنگی متوسط: سه عدد
روغن زیتون: چهار قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری
آب: چهار و نیم فنجان
کشمش طلایی: نصف فنجان
پودر فلفل قرمز: نصف قاشق چای‌خوری
پاستای لوله‌ای (ریگاتونی) یا رشته ای آبکش شده: ۳۴۰ گرم
سرکه‌ی بالزامیک: دو قاشق چای‌خوری (اختیاری)
برگ ریحان تازه برای تزیین: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم







طرز تهیه
۱. برای تهیه‌ی این غذا با بادمجان ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و سیر را هم رنده کنید. بادمجان را نگینی خرد کنید و آن را درون یک کاسه‌ی بزرگ بریزید. هسته‌ی زیتون‌ها را هم در بیاورید و با چاقو، آن‌ها را از وسط نصف کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم خرد کنید.
۲. روغن زیتون را درون یک ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. بادمجان را به ماهیتابه اضافه کنید و نصف قاشق چای‌خوری نمک روی آن بریزید. هر از گاهی بادمجان‌ها را هم بزنید. اجازه دهید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بمانند تا قهوه‌ای رنگ (و نه کاملا نرم) شوند. سپس آن‌ها را به یک کاسه یا بشقاب منتقل کنید.
۳. حرارت را کم کنید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ماهیتابه اضافه کنید. پیاز‌های خرد شده را اضافه کنید و آن‌ها را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه سرخ کنید تا نرم و شفاف شوند. سیر و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. به مدت یک دقیقه مواد را تفت دهید تا عطر سیر در بیاید. نصف فنجان آب را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی، همه‌ی مواد را خوب هم بزنید.
۴. باقیمانده‌ی آب، بادمجان، گوجه‌فرنگی خرد شده، زیتون، کشمش، پاستای آبکش شده، پودر فلفل قرمز و مقداری نمک را به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. زیر حرارت را زیاد کنید تا مواد به جوش بیایند. مواد را مدام هم بزنید تا پاستا کف ماهیتابه نچسبد. اجازه دهید تقریبا به مدت ۱۵ دقیقه مواد روی حرارت بمانند. سپس زیر حرارت را خاموش کنید.
۵. مواد را بچشید و در صورت نیاز به آن نمک و فلفل اضافه کنید. اگر از سرکه‌ی بالزامیک استفاده می‌کنید، آن را روی پاستا بریزید. پاستا را درون بشقاب‌ها بریزید و آن را با ریحان خرد شده تزیین کنید. نوش جان.
مجله دیجی کالا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
غذا با بادمجان ، غذای ایرانی ، بادمجان ، آشپزی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا