طرز تهیه ۴ غذا با بادمجان؛ برای طرفداران این خوشمزه‌ی بی‌رقیب (۴)
1400/01/15 - 16:56
تاریخ و ساعت خبر:
99399
کد خبر:

طرز تهیه ۴ غذا با بادمجان؛ برای طرفداران این خوشمزه‌ی بی‌رقیب (۴)

اگر از طرفداران پر و پا قرص بادمجان هستید، این مطلب را از دست ندهید. امروز قصد داریم طرز تهیه‌ی چند غذا با بادمجان را آموزش بدهیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بادمجان از آن دسته از مواد غذایی است که در میان کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. می‌توانید با بادمجان غذا‌های بسیار متنوعی درست کنید. بادمجان نه تنها طعم بسیار خوبی دارد، بلکه بسیار مغذی هم است و خواص زیادی برای سلامتی دارد.
بادمجان حاوی فیبر، پروتئین، منگنز، فولات، ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C است و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. کاهش خطر بیماری قلبی، کمک به کنترل قند خون، مبارزه با سرطان و کمک به کاهش وزن از جمله خواص آن هستند. اگر از طرفداران پر و پا قرص بادمجان هستید، این مقاله را از دست ندهید. امروز قصد داریم طرز تهیه‌ی چند غذا با بادمجان را آموزش بدهیم.
۴. لازانیای بادمجان







لازانیای بادمجان یکی از انواع غذا با بادمجان است که طعم بی‌نهایت خوبی دارد. این غذا را برای هر کس که سرو کنید، بدون شک عاشق آن خواهد شد. دفعه‌ی بعد که خواستید لازانیا درست کنید، حتما به فکر لازانیای بادمجان باشید. این غذا با بادمجان، پنیر ریکوتا، پنیر پارمزان، تخم‌مرغ و پونه‌ی کوهی خشک شده تهیه می‌شود.
مواد لازم
بادمجان متوسط: سه عدد
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ بزرگ: یک عدد
سس گوجه‌فرنگی: یک و نیم فنجان
پنیر ریکوتا: تقریبا ۴۰۰ گرم
پونه‌ی کوهی خشک شده: یک قاشق چای‌خوری
پنیر موزارلا: یک و نیم فنجان
پنیر پارمزان: نصف فنجان
برگ جعفری برای تزیین: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار لازم
طرز تهیه
۱. برای تهیه‌ی لازانیای بادمجان، ابتدا پنیر موزارلا را خرد کنید و پنیر پارمزان را هم رنده کنید. برگ‌های جعفری را ریز خرد کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. پوست بادمجان‌ها را بگیرید و به درازا به صورت نازک برش بزنید. آن‌ها را به طور مرتب و در کنار هم در سینی فر قرار دهید و کمی نمک روی آن‌ها بریزید. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه سینی را کنار بگذارید. در این زمان فر را روی ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود.
۲. با حوله‌ی کاغذی، رطوبت بادمجان‌ها را بگیرید. روغن زیتون را درون یک کاسه‌ی کوچک بریزید و با یک قلمو آن را روی بادمجان‌ها بمالید. سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید.
در همین زمان که بادمجان‌ها در فر هستند، یک کاسه‌ی متوسط بردارید و تخم‌مرغ‌ها را درون آن با چنگال بزنید. پنیر ریکوتا، پونه‌ی خشک شده، فلفل سیاه، پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.
۳. بادمجان‌ها را از فر بیرون بیاورید و دمای فر را روی ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بگذارید. کف ظرف مستطیلی پیرکس، مقداری سس گوجه‌فرنگی بریزید و آن را با قاشق صاف کنید. مقداری از بادمجان‌ها را روی سس قرار دهید.
چند قاشق از مخلوط پنیر ریکوتا را به طور مساوی روی بادمجان‌ها پخش کنید. این کار را تا دو لایه تکرار کنید. یعنی اول سس گوجه‌فرنگی بزنید، بعد بادمجان و بعد مخلوط پنیر ریکوتا. در لایه‌ی آخر، پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را روی لازانیا بریزید.
۴. ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه ظرف را از فر بیرون بیاورید و فویل را بردارید. ظرف را مجدد ۲۰ دقیقه‌ی دیگر در فر بگذارید تا پنیر قهوه‌ای طلایی شود. سپس لازانیا را از فر بیرون بیاورید و روی آن جعفری خرد شده بریزید. لازانیای بادمجان شما آماده است. از خوردن آن لذت ببرید.
مجله دیجی‌کالا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
غذا با بادمجان ، غذای ایرانی ، بادمجان ، آشپزی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا