خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان‌هاست
1400/05/19 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
112395
کد خبر:
کارشناس حوزی تأکید کرد:

خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان‌هاست

یک کارشناس حوزی با بیان اینکه خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان‌هاست، گفت: در خانواده تمام ابعاد رشدی آن‌ها بنیان‌گذاری می‌شوند و هرگونه رشد و تعالی جامعه در گرو تعالی و رشد اعضاء خانواده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - اصفهان- لیلا سادات داوودی کارشناس حوزی ، با اشاره به بررسی نقش و جایگاه خانواده در پیشرفت تعالی کشور اظهار کرد: از بین عوامل تاثیرگذار در تربیت نسل ها، عامل خانواده تاثیرگذاری بیشتری دارد؛ چون خانواده نخستین مکانی است که فرزندان در آن رشد می کنند و شخصیت آنها شکل می گیرد.
وی ادامه داد: بنابراین برای دستیابی به اهداف مختلف اجتماعی فرهنگی و اقتصادی به تربیت در خانواده باید توجه شود.
کارشناس حوزه گفت: خانواده با تربیت صحیح، فرزندانی با کرامت نفس تحویل جامعه دهند و از پستی ها و رذایل حفظ می مانند همانطور که حضرت علی علیه السلام فرمودند: هر کس برای خودش ارزش قائل باشد و کرامت نفس داشته باشد، شهوت ها نزد او بی ارزش می شود.
داوودی بااشاره به اینکه تربیت باید به شیوه آگاهانه انجام شود تا فرزندانی از گرایش به بزهکاری محفوظ بمانند، تصریح کرد: به دلیل تربیت صحیح است که همت فرزندان بلند است و برای دستیابی به اهداف فردی و اجتماعی تمام تلاش خود را می کنند همانطور که در جوان های انقلابی کشور مان شاهد تلاش چنین عناصری هستیم که در زمینه های علمی، دانش بنیان همه تلاش خود را می کنند و به خودباوری رسیده اند و زیر بار ذلت بیگانگان نمی روند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان‌هاست در خانواده تمام ابعاد رشدی آن‌ها بنیان‌گذاری می‌شوند و هرگونه رشد و تعالی جامعه در گرو تعالی و رشد اعضاء خانواده است بنابراین خانواده‌ها جایگاه ویژه‌ای در اعتلای همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی امنیتی سیاسی و اقتصادی جامعه دارند و به ‌همین دلیل است که سیاست‌مداران و مسئولان فرهنگی در زمینه حمایت از خانواده مسئولیت ویژه‌ای دارند تا با تعالی و پیشرفت خانواده کشور نیز متعالی شود.
داوودی در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بینشی نیاز امروز جوانان ماست تا در مقابل تهاجم فرهنگی غرب مسلح شوند و بتوانند پرقدرت در جهت پیشرفت کشور تلاش کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، تعالی اجتماعی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا