فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان قم: فلسفه وجودی بسیج، زمینه سازی برای ظهور است/ مخاطب اصلی بیانیه گام دوم ،جوانان بسیجی هستند
1400/09/15 - 11:06
تاریخ و ساعت خبر:
115391
کد خبر:
در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی :

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان قم: فلسفه وجودی بسیج، زمینه سازی برای ظهور است/ مخاطب اصلی بیانیه گام دوم ،جوانان بسیجی هستند

همایش تجلیل از فعالان فرهنگی در قم برگزار شد، در این همایش، عضو شورای تشکل فراگیر حوزه های علمیه این استان با بیان اینکه در مکتب امامین انقلاب یک نقطه مرکزی وجود دارد و آن مکتب استقامت است، گفت:سوره والعصر دو شرط را برای استقامت لازم دانسته که اولی ایمان به نتیجه بخش بودن استقامت و دومی برداشتن قدم عملی در این راستا است،اگر این دو شرط لحاظ شد ما به سمت ظهور نزدیک می شویم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - -قم به همت حوزه مقاومت شهیده نسرین افضل همایش تجلیل از فعالان فرهنگی در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت استان قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان امیرجعفری ضمن تشریح جایگاه بسیج در جامعه اسلامی با استناد به فرمایشات امامین انقلاب خاطرنشان کردند که در منزلت بسیج همین بس که امام رحمة الله علیه می‌فرمایند خدایا مرا با بسیجیان محشور گردان . این خود نشان از جایگاه والای بسیج در جامعه اسلامی است چرا که امام با آن همه جایگاه رفیعی که در دین، عرفان و اسلام دارد باز آرزو دارد که با بسیجیان محشور گردد .همچنین در جایی دیگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بسیجی یعنی علی علیه السلام که تمام وجودش وقف اسلام بود.
جعفری در ادامه خاطرنشان کرد که بسیج ادامه راه شهدای کربلاست که بایستی برای زمینه سازی ظهور فعالیت نماید فلسفه وجودی بسیج خیلی بالاتر از آن است که ما آن را با یک نیروی مردمی در کنار سپاه ارتش و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی قرار دهیم شان و منزلت بسیج فراتر از فقط مردمی بودن آن است که اگر چنین باشد در حق بسیج اجحاف شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت در ادامه به تکلیف و ماموریت بسیج با توجه به بیانیه گام دوم اشاره نمودند و خاطرنشان کردند که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان انقلابی هستند که همان بسیجیان مخلصی است که بار این انقلاب را به دوش می کشند.
وی رسالت اصلی بسیج را تلاش در جهت اهداف انقلاب به منظور زمینه سازی برای ظهور دانست ،و خاطر نشان کرد که رهبر معظم انقلاب راهبرد و نقشه راه این زمینه سازی را در بیانیه گام دوم خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی می داند.
اگر بخواهیم تمدن اسلامی شکل بگیرد بایستی ابتدا جامعه اسلامی شود و جامعه اسلامی نمی گردد مگر اینکه شهرها و جزئی‌تر محلات اسلامی تشکیل گردد.
وی در ادامه به اهمیت و نقش استراتژی شهر مقدس قم پرداخته و با اشاره به اینکه قم مرکز انقلاب، کانون و مادر انقلاب است. می‌بایست نیروهای انقلابی با جدیت ،تلاش مخلصانه و بسیجی وار عمل نمایند که البته در همین راستا محله های اسلامی در قم شکل گرفته و از ظرفیت بسیجیان انقلابی و جهادگر استفاده می شود تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد شهر اسلامی به معنای واقعی کلمه بوده و ان شاءالله جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را نظاره گر باشیم .

در ادامه حجت الاسلام مسعودی عضو شورای تشکل فراگیر حوزه های علمیه استان قم ضمن تبریک هفته بسیج با بیان خاطرات یکی از پرستاران دفاع مقدس شهیده مریم فرهانیان و نحوه شهادت این بزرگوار یاد و خاطره شهدای زن را گرامی داشتند و و ابراز داشتند که شهیده مریم فرهانیان نماد عملی بسیج در دوران خود بوده و دختران جوان را به خواندن کتاب زندگی نامه این شهید تحت عنوان دختری در کنار شط تشویق نمود.
مسئول فرهنگی امامزاده سید شاه جمال در ادامه ابراز داشتند که امروز با عصای موسوی و سایر معجزاتی که برای پیامبران پیش از اسلام آمده نمی توان مردم را با خود همراه نمود و آن ها را به تعقل در مورد اسلام واداشت امروزه در قضیه اصفهان و دیگر قضایایی که به تازگی دشمن وارد عمل شده نخبگان ما را مورد هدف قرار داده‌اند که باید با زبان قرآن که معجزه دوران است آنها را بصیر و بینا کرد و به این شبهات پاسخ داد.
وی در ادامه گفت که در مکتب امامین انقلاب یک نقطه مرکزی وجود دارد که برگرفته از مکتب حضرت رسول الله است و آن مکتب استقامت است و در ادامه به آیه ۱۱۲ سوره هود اشاره نمودند که می فرمایند
فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ .
مسئول فرهنگی امامزاده سید شاه جمال بیان کرد که بسیج و بسیجی در دورانی بایستی جامعه پردازی کنند که در گام دوم انقلاب دست اطرافیان، اقوام ،همسایه و دوستان را گرفته و از استقامت دست برندارند.
عضو شورای تشکل فراگیر حوزه های علمیه استان قم در ادامه به سه رویکرد توحیدی ، نبوی و ولایی اشاره نمود و خاطرنشان کرد که اوج رویکرد ولایی با خط شکنی امام شروع شد و با ظهور حضرت حجت به پایان خواهد رسید .
در پایان این استاد حوزه علمیه ضمن اشاره به سوره والعصر دو شرط را برای استقامت لازم دانسته که اولی ایمان به جواب دادن استقامت و دومی برداشتن قدم عملی در راستای استقامت است پس اگر این دو شرط انجام شد ما به سمت ظهور نزدیک می گردیم .

در پایان همایش از فعالان فرهنگی و تربیتی تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش، تجلیل، فعالان فرهنگی، قم،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا