افزایش مسائل استرس زا با اشباع اطلاعات در فضای مجازی
1397/10/04 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11785
کد خبر:
یک روانشناس در گفت وگو با طنین یاس مطرح کرد:

افزایش مسائل استرس زا با اشباع اطلاعات در فضای مجازی

یک روانشناس با بیان اینکه امروزه، شاهد اشباع اطلاعات از طریق شبکه های مجازی و کانال های خبری هستیم، گفت: این امر باعث افزایش مسائل استرس زای محیطی و بروز بیماری هایی چون درونگرایی، انزوا، بدبینی، اضطراب عمومی و اجتماعی، خشم اینترنتی ..شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سلامت روان و فکر، ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی و روحی انسان دارد و در بسیاری از موارد، منشاء بیماری های جسمی، بیماری فکری و روحی افراد است. این نکته که هیچ انسانی در برابر بیماری های فکری و روحی مصونیت ندارد؛ اهمیت به بهداشت روانی در سطح کلان جامعه و چهارچوب خانواده ، پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی را از ضروریات اولیه سلامت روان و فکر جامعه می کند.
حامد مشهدی قربانعلی روانشناس عوام مؤثر بر سلامت روان را « عوامل محیطی، عوامل اجتماعی، عوامل فرهنگی، عوامل سیاسی و حقوقی و عوامل اقتصادی» برشمرده و می گوید: هر آنقدر که زندگی انسان به سمت ماشینی شدن پیشرفته است، بهره مندی از سلامت روان نیز به همان میزان نادیده گرفته شده و در معرض خطر بیشتری قرار گرفته است.
وی می گوید: بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از کشورها بخش کمی از بودجه بهداشتی خود را صرف بهداشت روانی می کنند و این یعنی، مراقبت از بهداشت روانی در اولویت قرار ندارد.
این روانشناس در ادامه با بیان اینکه در جامعه مدرن و ماشینی با بالا رفتن سطح توقعات افراد، شاخص های رضایتمندی از زندگی سخت تر و پیچیده تر شده است، ادامه می دهد: نگاه به زندگی، متفاوت‌تر شده و مسایل استرس زای محیطی نیز افزایش یافته است از طرفی در عصر اطلاعات در کلان شهرهای پرجمعیت، شاهد اشباع اطلاعات هستیم که باعث افزایش مسائل استرس زای محیطی شده اند.
مشهدی قربانعلی با اشاره به اینکه ورود فن آوری های نوین و ابزار نوین اطلاعاتی مانند شبکه های مجازی و کانال های خبری – با اخباری گاهاً نادرست - تأثیر بسزایی در برهمزدگی سلامت روانی افراد دارند، می گوید: گوشه گیری، درونگرایی، انزوا، بدبینی، اضطراب عمومی و اضطراب اجتماعی، خشم اینترنتی ، اعتیاد به اینترنت و...از تهدیدات این دست از فن آوری هاست که مخصوصا در بین بانوان و جوانان به عنوان قشر پرمصرف، بیشترین فراگیری را دارد.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فضای مجازی.بیماری های روانی.مسائل استرس زا.اشباع اطلاعات.بهداشت روانی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا