خواص بی نظیر زنجبیل برای سلامتی بدن
1398/01/30 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
13324
کد خبر:

خواص بی نظیر زنجبیل برای سلامتی بدن

زنجبیل یک گیاه گلداره که همراه با طعم خوشمزه اون یکی از سالمترین ادویه های موجود در جهان هست. از زنجبیل در غذاها به عنوان چاشنی و در مبارزه با بیماریها به عنوان مسکن های دارویی استفاده میشه.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - زنجبیل یک گیاه گلداره که همراه با طعم خوشمزه اون یکی از سالمترین ادویه های موجود در جهان هست. از زنجبیل در غذاها به عنوان چاشنی و در مبارزه با بیماریها به عنوان مسکن های دارویی استفاده میشه. خیلی از ماها بهش هیچ توجهی نمیکنیم در صورتی که زنجبیل ماده غذایی پر فایده ای هست. در مطلب زیر می خوام در مورد خواص زنجبیل صحبت کنم تا شما رو بیشتر با این ادویه عالی آشنا کنم.
1. تسکین حالت تهوع صبحگاهی
به هر دلیلی که حالت تهوع دارین میتونین با خوردن مقداری زنجبیل اونو تسکین بدین. پودر شده ی این گیاه یا نوشیدنیش که مثل چای تهیه میشه و یا مربای زنجبیل میتونه مثله یه قرص ضد تهوع عمل کنه. زنجبیل همچنین میتونه تهوع و استفراغ پس از جراحی و شیمی درمانی کاهش بده. برخی از زنان باردار بخاطر حالت تهوعی که تو این دوران دارن میتونن از زنجبیل استفاده کنن اما نباید تو مصرفش زیاده روی کنن چون ممکنه باعث سقط جنین بشه، بنابراین برای اطلاع داشتن از مقدار مصرف در دوران بارداری حتما با پزشکتون مشورت کنین.
2. زنجبیل باعث کاهش درد عضلات
زنجبیل در مقابله با درد های عضلانی ناشی از ورزش موثره. مصرف روزانه ۲ گرم زنجبیل طی ۱۱ روز، درد های عضلانی رو در کسانی که ورزش مربوط به دست و آرنج رو انجام دادن به شدت کاهش داده. تاثیر مصرف زنجبیل به صورت سریع نیست، اما میتونه درد عضلانی تون رو کم کم از بین ببره. در کل اثر زنجبیل از خواص ضد التهابی اون نشات می گیره.
3. ضد سرطان
کسانی که با سرطان مبارزه میکنن بهتره به رژیم روزانشون زنجبیل رو اضافه کنن. زنجبیل برای کسانی که مبتلا به سرطان ریه، پروستات، تخمدان، روده بزرگ، پستان، پوست و سرطان پانکراس هستن مفیده. خواص ضد سرطانی زنجبیل به جینجرول نسبت داده میشه، ماده ای که به مقدار بسیار زیاد در زنجبیل خام یافت میشه و دارای اثرات قوی ضد التهابی و آنتی اکسیدانیه.
4. از بیماری آلزایمر جلوگیری میکنه
بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرفته عصبیه که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر میگذاره. این نوع بیماری تقریبا 60-70 درصد در افراد بالای 65 سال در سراسر جهان وجود داره. اگه یکی از اعضای خانوادتون به بیماری آلزایمر دچار شد نگران نباشین میتونین تو رژیم غذاییش زنجبیل رو بگنجونین. زنجبیل میتونه به کاهش سرعت از دست دادن سلول های مغزی کمک کنه و از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر جلوگیری کنه. علاوه بر این میتونه با آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات قوی موجود در زنجبیل التهابهایی رو که در مغز رخ میده رو کنترل کنه. مصرف زنجبیل میتونه در برابر کاهش عملکرد مغز که با افزایش سن رخ میده مقاومت کنه.
5. تسکین بخش دستگاه گوارشی
IBS یا سندروم روده تحریک پذیر یک نوع اختلال گوارشی رایج هست که بعضی از علائم اون شامل گرفتگی، نفخ، گاز معده، اسهال، یبوست و مخاط در مدفوعه. افرادی که از این بیماری دردناک رنج میبرن میتونن زنجبیل رو برای تسکین دردشون انتخاب کنن، چون زنجبیل میتونه در رفع درد روده کمک کنه. راه های مختلفی وجود داره که میتونین زنجبیل رو مصرف کنین. میتونین مقداری زنجبیل رو تو غذایی که در حالت پخته اضافه کنین، یا چای زنجبیل دم کنین و بخورین. به طور کلی زنجبیل یه اثر آرام بخش برای سیستم گوارشیه.
6. یه چربی سوز طبیعی
از دست دادن وزن یکی از بهترین کارایی که میتونین برای سلامت بدنتون انجام بدین. آیا می دونین داشتن اضافه وزن می تونه منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و برخی از سرطان ها بشه؟ برای کمک به کاهش وزن، زنجبیل رو در رژیم غذایی خود قرار بدین. زنجبیل یک عنصر طبیعی است که به عنوان یک مکمل های “چربی سوز” یافت میشه. اون میتونه سوخت و ساز بدن رو افزایش بده و میتونه بهتون کمک کنه که احساس سیری کنین و کالری بدنتونو کاهش بدین.
7. نرمال کننده قند خون
زنجبیل دارای خواص ضد دیابتیه و میتونه به کنترل قند خون کمک کنه. اگه اواسط روز متوجه شدین که سرتون گیج میره و چشمتون سیاهی میبینه احتمالا به دلیل اینه که قند خونتون افتاده. اضافه کردن زنجبیل به ناهارتون کمک میکنه تا سطح قندتون رو نرمال کنین و به راحتی بتونین روی کارتون تمرکز داشته باشین.
وب سایت دو نفره
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سلامتی,زنجبیل,خوشمزه,چاشنی,دارو,ادویه
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا