مدینه؛ دختر 9 ساله تبریزی که در مشهذ به شهادت رسید
1401/07/05 - 12:31
تاریخ و ساعت خبر:
141702
کد خبر:

مدینه؛ دختر 9 ساله تبریزی که در مشهذ به شهادت رسید

مدینه قاسمیان؛ شهید 9 ساله تبریزی است که 30 خرداد سال 73 در حادثه انفجار بمب در حرم امام رضا(ع) به شهادت رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از آذربایجان شرقی، مادر این شهیده با بیان این که شهدا در زندگیشان نشانی از خدایی بودنشان داشتند، گفت: دخترم مدینه به شهادت خیلی علاقه داشت و این افتخار بزرگی برای من است که مدینه روز عاشورا و در حرم امام رضا(ع) به شهادت رسید.
فاطمه صغری دهقان در ادامه به ویژگی های شهیده مدینه اشاره کرد و اظهار داشت: مدینه با وجودی که 9 ساله بود اما به شهدا علاقه داشت و همیشه از شهید شدن و شهادت می پرسید و ذکر و فکر او در اوقات بیکاری و حتی هنگام کمک کردن به من در کارهای خانه خواندن سرود «شدم من گر به خون غلطان/مخور غم مادر نالان» بود.

وی اضافه کرد: مدینه به پیرزن های همسایه در خرید نان و کارهای خانه آنها کمک می کرد به قدری خوب بود که در کوچه معروف بود که مدینه کمک حال همسایه هاست.
دهقان با محکوم کردن اقدام منافقین و دشمنان انقلاب افزود: دشمنان بعد از انقلاب با صدها فتنه می خواستند مردم را از انقلاب دلسرد کنند، آنها دم از حمایت مردم می زدند در صورتی که با این کار مردم بی گناه را به خاک و خون کشیدند.
وی در خصوص اهمیت فرهنگ شهید و شهادت بیان کرد: شهدا مسیر خوبی را نشان دادند و اگر ما به آن اعتقاد داشته باشیم دشمن هرگز در کارهای خود موفق نخواهد شد و اقدامات منافقان و دشمنان نتیجه ای نخواهد داشت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدینه؛ دختر 9 ساله تبریزی که در مشهذ به شهادت رسید
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا