خواهر اهدا کننده عضو: برادرم عاشق شهادت بود با مرگ شهادت گونه به آرزویش رسید
1401/09/27 - 07:46
تاریخ و ساعت خبر:
143667
کد خبر:
جوان عشایر لرستانی با اهدا عضو به چندین نفر حیات دوباره بخشید ؛

خواهر اهدا کننده عضو: برادرم عاشق شهادت بود با مرگ شهادت گونه به آرزویش رسید

خواهر جوان لرستانی که با اهدا عضو خود به چندین نفر فرصت زندگی دوباره بخشید ، گفت: «رضا هر سال در گوشه ای از قرآن می‌نوشت خدایا من در راه اسلام با آبرو عزت نیک نامی شهید کن.»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - لرستان - کبری دریکوند : بسیجی لرستانی که در صحنه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به 3 نفر جان دوباره بخشید. این جوان لرستانی که در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد به مدت 4 روز بستری بود، پس از بررسی های انجام شده توسط تیم پزشکی و تایید مرگ مغزی به با رضایت خانواده اعضای بدنش اهدا شد.

خبرنگار طنین یاس با حضور در منزل پدری مرحوم رضا بابایی جوان اهدا کننده عضو با خواهر وی گفت وگویی انجام داد. حدیث بابایی که معلم است گفت:« داداش رضا عضو بسیج بودند و 16 سال بسیجی فعال داشتند. رضا عاشق حضرت آقا بودند و به ایشان عشق می ورزیدند.» وی با بیان اینکه رضا 12 آذر دچار صانحه رانندگی و مرگ مغزی شد،افزود: « برادرم همیشه می گفت این اعضای بدن ما امانت الهی است که در دست ماست . داداش رضا کارت اهدای عضو گرفته بود وسفارش کرده بود هر زمانی اتفاقی برای من افتاد اعضای بدنم را به هموطنان نیازمند عضو اهدا کنید.


وی ادامه داد: خانواده همه راضی بودند که اعضای،بدن رضا را اهدا کنیم گرچه سخت بود ولی تصمیم را گرفتیم.
حدیث خانم گفت کرد: رضا عاشق خدمت بود و دوست داشت به مردمش خدمت کند حتی به قیمت جانش و رضا همین کار را هم کرد و به 3 نفر از هموطنان زندگی دوباره بخشید.
وی با اشاره به اینکه افرادی که عضو دریافت کردند را نمی شناسیم و نمی دانیم خانم هستند یا آقا هستند و اینکه چند سال دارند، ادامه داد:
رضا را از بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ه) تهران انتقال دادند و همان روز اعضای بدنش را اهدا کردند و به سه نفر زندگی دوباره بخشید.

خواهر جوان اهدا کننده عضو گفت: رضا با بقیه فرق داشت یک فرشته بود با اخلاقش رفتارش و مهربانیش به همه امید به زندگی می داد. او عاشق امام حسین علیه سلام و شهادت بود هر چی که داشت نذر امام حسین می کرد؛ 10روز عاشورا اصلا خانه نبود هر روزش با هیئت گره خورده بود .
این بانوی معلم گفت: برادرم به آرزویش که کمک و خدمت به هموطنان بود رسید و به چند نفر جان و زندگی دوباره بخشید.
بابایی با ابراز خرسندی از تصمیم خانواده گفت: من و خانوادم خوشحالیم که همچنین افتخاری نصیب ما شده است که بتوانیم به عزیزان خانواده های دیگر فرصت زندگی و نفس کشیدن دوباره بدهیم.
وی با بیان اینکه «رضا هر سال در گوشه ای از قرآن می‌نوشت خدایا من در راه اسلام با آبرو عزت نیک نامی شهید کن.» گفت: قرآن رو باز کردم که قرآن بخونم تمام نامه های رضا را دیدم که نوشته بود :« خداوند شهادت نصیبم کن.»
سیاوش رستمی فرمانده بسیج عشایر سپاه استان لرستان همراه با هیئتی از این خانواده عشایر لرستانی دیدار و از آنها دلجویی کرد .
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لرستان، اهدا عضو، بسیج عشایری،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا