خوزستان برترین رتبه در عملکرد سازمانی بسیج عشایر کشور را به خود اختصاص داد
1401/09/28 - 11:09
تاریخ و ساعت خبر:
143701
کد خبر:
رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه ولی عصر(عج) خوزستان :

خوزستان برترین رتبه در عملکرد سازمانی بسیج عشایر کشور را به خود اختصاص داد

رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: بسیج عشایر استان خوزستان رتبه برتر عملکرد بین سازمانی کشور در سال 1401 را کسب کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از خوزستان، سرهنگ احمد حمدی صخری در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: این برتری حاصل تلاش ها و زحمات عشایر استان در اصلاح ذات البین و افزایش همبستگی و اتحاد بوده است. همدلی بین عشایر ما باعث شد که اختلافات موجود، به کمک شورای حل اختلاف یعنی معتمدین، رفع شده و کار به دادگاه انقلاب نکشد.
وی با اشاره به اینکه خوزستان رنگین کمانی از اقوام را در خود دارد، اظهار کرد: با فرهنگ سازی های انجام شده در سطح عشایر، اتحاد و همبستگی اقوام افزایش یافته است. هماهنگی سپاه، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در کنار هم باعث می شود که دیگر شاهد تیراندازی و نزاع های دست جمعی در مناطق و سایر شهرها نباشیم.
رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه جامعه عشایری کشور در دوران 8 سال دفاع مقدس، 11 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده، ادامه داد: اتحاد و همبستگی عشایر خوزستان باعث شد که پس از پایان جنگ تحمیلی همچنان بر عهد خود بمانند و 357 شهید از جمله زن، مرد و کودک را در راه آرمان های انقلاب فدا کنند.
سرهنگ حمدی صخری عنوان کرد: از میان شهدای عشایر استان، 45 شهید زن، 73 شهید دانش آموز و 22 شهید مدافع حرم داشته ایم که مابقی از جمله شهدای دفاع مقدس بوده اند.
وی بر ظرفیت های موجود در مناطق عشایرنشین اشاره و بیان کرد: سازمان بسیج عشایر خوزستان 12 حوزه و 145 پایگاه عشایری فعال در مناطق مختلف دارد که 30 هزار بسیجی عضو آن هستند.
رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: در 13 شهرستان، عشایر داریم که بیشترین تراکم در شهرهای شوش، ایذه، دزفول، لالی، اندیکا و باغملک است.
سرهنگ حمدی صخری با اشاره به اینکه عشایر کشور، تامین کننده 26 درصد از گوشت قرمز مصرفی هستند، افزود: عشایر خوزستان بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغولند و از ابتدای انقلاب اسلامی خدمات خوبی در زمینه گاز و برق رسانی، جاده سازی و درمان بیماری های احشام انجام شده اما کافی نیست و با توجه به ظرفیت سازی عشایر، مستحق خدمات رسانی بیشتر هستند.
وی ، خشکسالی، گرانی و کمبود علوفه و نهاده های دامی و بالا بودن هزینه واکسیناسیون احشام را از جمله مشکلات اساسی عشایر عنوان و اظهار کرد: بحران تنش آبی، مشکلات عشایر را دو چندان کرده و کفاف نیازمندی های دام را نمی کند. در نتیجه عشایر مجبور به فروش دام هایشان هستند.
رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بیان کرد: این مشکلات منجر به مهاجرت معکوس از منطقه عشایری به منطقه حاشیه نشین استان می شود و آسیب های اجتماعی را افزایش خواهد داد.
سرهنگ حمدی صخری به کمبود مراتع و چراگاه ها اشاره و عنوان کرد: در شمال خوزستان از جمله شهرهای ایذه، دزفول و شوش متاسفانه مراتع رو به کاهش است. خشکسالی مراتع را نابود کرده و این وضعیت جوابگوی نیاز دام ها نیست.
وی به اجرای برنامه های جهادی برای عشایر دامدار کوچ رو و عشایر ثابت اشاره کرد و افزود: با راه اندازی شبکه های مدرسین، مشکلات عشایر احصا شد و رزمایش های تخصصی واکسیناسیون با همت جهاد کشاورزی، دامپزشکی و امور عشایر در هفته بسیج اجرا شد که طی آن 2 هزار و 500 راس دام در دزفول، لالی، شعیبیه شوشتر و دهستان حسینیه شادگان واکسینه شدند.
رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه ولی عصر(عج) خوزستان به اهدای چادر، پنل های برقی به عشایر کوچروی جفیر و نیز کمک های مومنانه همزمان با مناسبت های تقویمی برای عشایر اشاره و اظهار کرد: طی برنامه ای با همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، به 400 دامدار و شبان، یک کوله پشتی حاوی 12 قلم نیازمندی به ارزش 1 میلیون و 200 هزار تومان اهدا شد.
سرهنگ حمدی صخری با اشاره به اینکه در برخی مناطق، عشایر و دام هست اما اداره امور عشایر مستقر نیست، از راه اندازی این اداره برای شهرهای سوسنگرد، هویزه و کارون در آینده ای نزدیک خبر داد.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خوزستان، بسیج عشایری، رئیس سازمان بسیج عشایری سپاه ولی عصر(عج)
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا