شکست صهیونیست در نبرد طوفان الاقصی، رجزخوانی یا حقیقت؟
1402/09/09 - 09:23
تاریخ و ساعت خبر:
177060
کد خبر:

شکست صهیونیست در نبرد طوفان الاقصی، رجزخوانی یا حقیقت؟

آیا رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصي شکست خورد، صرفا رجزخوانی است یا واقعا شکستی در کار بوده‌است؟ شکست اقتصادی، سیاسی و نظامی که بیش از 50 روز رسوایی، و تحمل هزینه‌های بسیار سنگین که این اوج شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصي است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - وقتی گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصي شکست خورد، آیا صرفا رجزخوانی می‌کنیم؟ یا واقعا شکستی در کار بوده‌است؟
شاید این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد شده‌باشد که در ۴۸ روز گذشته آن‌چه که در میدان جنگ دیدیم جز کشتار بی‌گناهان در غزه و قربانی شدنِ قریب به ۱۵،۰۰۰ نفر و ویرانی و آوارگی و جراحت چندین‌برابر این تعداد نبود. و این را نمی‌توان پیروزی نامید.
اما ما می‌گوییم رژیم صهیونیستی شکست خورد، ضربه فنی شد و این شکست هم غیر قابل ترمیم است. ما برای این حرف استدلال منطقی هم داریم؛
۱. شکست اقتصادی؛
اقتصاد رژیم صهیونیستی بر توریسم متکی‌است، و صنعت توریسم به‌شدت وابسته به امنیت است، با عملیات حماس در سرزمین‌های اشغالی، موج سفر توریست‌ها به این سرزمین به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
تهدید دریایی کشتی‌های تجاری وابسته به رژیم صهیونیستی از جانب یمن و انصارالله، امنیت اقتصادی رژیم را با اختلال شدید مواجه خواهد کرد.
کشتار بی‌گناهان توسط رژیم صهیونیستی به اجماع جهانی در تنفر از رژیم صهیونیستی ختم شد که تحریم کالاهای اسرائیلی توسط مردم جهان را در پی داشته و خواهد داشت.
هزینه‌های نظامی جنگ هم سرسام‌آور است، حماس با شلیک راکت‌ها و موشک‌های ارزان‌قیمت توانست گنبدآهنین را وادار به واکنشی نامتوازن کند، هر موشک پدافندی گنبد آهنین چندصدبرابر موشک‌های حماس ارزش داشته و این مزید بر حملات موفق حزب‌الله و یمن و حماس به زیرساخت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی‌است. تانک‌ها و دیگر ادوات تخریب‌شده توسط نیروهای جبهه مقاومت را هم به این فهرست اگر بیفزاییم، ارقام عجیبی به‌دست خواهد آمد که نشان‌گر ویرانی اقتصادی دولت غاصب اسرائیل است.
۲. شکست سیاسی؛
وجدان‌های بیدار بشری برای اولین‌بار در تاریخ تشکیل رژیم منحوس به این سطح از هم‌صدایی در محکومیت رژیم کرده‌اند. تجمعات کم‌نظیر و بی‌نظیر ملت‌های جهان در همه کشورها، نشان از شکست دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی‌است.
اما شکست سیاسی دیگر این است که علاوه‌بر ملت‌ها، این‌بار دیگر دولت‌ها به‌راحتی نمی‌توانند از اسرائیل دفاع کنند چون باید در مقابل افکار عمومی خودشان پاسخ‌گو باشند. و این نتیجه اجماع جهانی ضد اسرائیل است.
به حاشیه رفتن طرح صلح ابراهیم، شکست بزرگ سیاسی رژیم اشغال‌گر است. قرار بود در همین ایام بین رژیم اشغال‌گر و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دولت خودگردان طرحی امضا شود که زمینه به رسمیت شناختن علنی اسرائیل و به‌حاشیه رفتن مقاومت فلسطین بود. اما عملیات طوفان‌الاقصی، تا مدت‌ها جسارت این اقدام را از سران کشورهای سازش‌کار عربی خواهدگرفت.
اتحاد دوباره ملت‌های مسلمان بر سر آرمان قدس و فلسطین و فشار بر دولت‌های سازش‌کار نیز، شکست سیاسی دیگری بر رژیم صهیونیستی‌است.
طوفان الاقصی به اتحاد نسبی جریان‌های فلسطینی و حتی دولت خودگردان و موضع‌گیری علیه رژیم صهیونیستی منجر شد که دستاورد بزرگی برای مقاومت فلسطین است.
3. شکست نظامی؛
صحنه‌های فرود پاراگلایدرهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، انهدام تانک‌ها، اسارت تروریست‌های اشغال‌گر، هلاکت سربازان ارتش جنایت‌کار اسرائیل و... نشان‌گر شکست ارتشی‌ست که تحت حمایت همه‌جانبه لجستیکی قدرت‌های نظامی غرب بوده و هست.
در عرصه نظامی مولفه تعیین بازنده و برنده، رسیدن به اهداف تعیین شده‌است. رژیم صهیونیستی پس از عملیات ۷اکتبر(۱۵مهر)، بارها اعلام کرد که تا نابودی کامل حماس عقب نخواهد نشست. بسیاری از سیاست‌مدارن غربی هم در این هدف با رژیم صهیونیستی همراهی کردند تا جایی که دولت غاصب با گستاخی تمام با ادعای نابودی حماس، به بمباران بی‌سابقه بیمارستان‌ها و مدارس و اردوگاه‌ها و کشتار غیرمظامیان اقدام کرد، اما عملا هیچ نشانی از حماس در این نقاط پیدا نکرد. حالا بیش از 50 روز رسوایی، و تحمل هزینه‌های بسیار سنگین، رژیم صهیونیستی در حال آتش‌بس با همان گروه مردمی (حماس) است که می‌خواست نابودش کند. و این اوج شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصي است.
این پیروزی عظیم جبهه مقاومت را باید حاصل صبر عزت‌مندان و ایمان زنان و کودکان و مبارزان فلسطینی دانست. در چند هفته گذشته، از جان و مالشان گذشتند، اما خم به ابروی خود نیاوردند.
ما بهای سنگینی برای این پیروزی داده‌ایم، اما در مکتب قران یادگرفته‌ایم که تنها با خدا معامله کنیم. پیکر بی‌جان کودکان، اجساد تکه‌تکه بی‌گناهان، گریه‌های مادران، قامت خم‌شده پدران، بغض فروخورده مردان، لرزش دست دخترکان غزه از صدای انفجارهای پی‌درپی، تخریب خانه‌ها و بیمارستان‌ها، شهادت پزشکان و...
اما بازهم ملت عزیز غزه را باید مصداق وعده الهی در شکست‌ناپذیری مومنین دانست که فرمود: «والله العزه و لرسوله و للمومنین و لکن المنافقین لا یعلمون» حال آنکه عزّت مخصوص خدا و رسول و اهل ایمان است (و ذلّت خاصّ کافران) ولیکن منافقان از این معنی آگاه نیستند.
نویسنده: زهرا فتحی
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شکست صهیونیست، شکست اسرائیل در جنگ غزه، عملیات 7 اکتبر، پیروزی حماس
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا