کار با دستگاه الکتروریسی را به کمک واقعیت مجازی بیاموزید
1403/02/03 - 09:37
تاریخ و ساعت خبر:
192364
کد خبر:

کار با دستگاه الکتروریسی را به کمک واقعیت مجازی بیاموزید

یکی از مؤسسات آموزشی با استفاده از واقعیت مجازی، نحوه کار با دستگاه الکتروریسی تولید شده از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان را آموزش خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - واقعیت مجازی یکی از ابزارهای به‌روز در آموزش است. باور عمومی بر این است که یادگیری در محیط واقعیت مجازی که با تجربه علمی موضوع همراه است، موجب افزایش میزان یادگیری در کاربران شده و موضوعات فراگرفته شده به خوبی در ذهن باقی می‌ماند؛ چراکه در محیط واقعیت مجازی، کاربران می‌توانند با استفاده از عینک‌های مخصوص یا به صورت تحت وب، محیط شبیه‌سازی شده را مشاهده کنند و در آن به تعامل بپردازند.
در این سیستم، نتایج عملکرد کاربر شبیه‌سازی شده و به نمایش در می‌آید. در شبیه‌ساز توسعه داده‌شده توسط یکی از مؤسسات آموزشی، یک محیط آزمایشگاه نانوفناوری حاوی دستگاه‌های مختلف این حوزه ایجاد شده و کاربران می‌توانند با دستگاه‌های الکتروریسی، میکروسکوپ الکترونی و … به تعامل بپردازند.
آزمایشگاه فناوری نانو بخشی از این محصول جامع است. این محصول مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های علمی مجازی تحت وب است که منطبق با محتوای آموزشی مصوب وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت علوم است. این آزمایشگاه‌ها به صورت کاملا تعاملی طراحی شده تا دانش‌آموز و دانشجو بتواند احساس حضور در یک آزمایشگاه واقعی را تجربه کند.
در این مجموعه، مخاطب پس از ورود به وبگاه، آزمایش مورد نظر را انتخاب، ستاپ آزمایش را تهیه و پارامترهای ورودی را تعیین کرده و برنامه شبیه‌سازی را اجرا می‌کند. در گام بعد، نتایج آزمایش به صورت اعداد خروجی و یا نمودارهای گرافیکی ارائه می‌شود.
در این راستا یکی از مؤسسات آموزشی بخ منظور آشنا کردن مخاطبان با دستگاه الکتروریسی از این زیر ساخت واقعیت مجازی بهره برده است.
به نقل از ستاد نانو، دستگاه الکتروریسی با جمع‌کننده درام ریسنده چرخان جهت تولید نانوالیاف پلیمری و سرامیکی در مقادیر زیاد در کشور طراحی و ساخته شده است.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دستگاه الکتروریسی نانو واقعيت مجازي فناوري نانو
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا