5 نکته اساسی درباره عملیات وعده صادق/ مانور قدرت ایران در سطح جهان
1403/02/04 - 08:00
تاریخ و ساعت خبر:
192425
کد خبر:

5 نکته اساسی درباره عملیات وعده صادق/ مانور قدرت ایران در سطح جهان

غرب و اسرائیل اگرچه نسبت به حمله تلافی جویانه ایران مطمئن بودند اما بازهم به سبب نوع تاکتیک و گستردگی این حمله بازهم غافلگیر شدند. جنس غافلگیری صهیونیست ها در این حوزه که با کمک 10 کشور از خود دفاع کردند از جنس تکنولوژیک و قدرت بالای تهاجم بود. درواقع اسرائیل از قدرت بالای ایران دچار شوک شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: عملیات موشکی پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل دارای ابعاد مختلف سیاسی نظامی و ... بود که توازن قوا را به سمت ایران چرخاند. پس از حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت 7 ایرانی از جمله سردار شهید زاهدی که اسرائیل از خط قرمزها بیش از حد عبور کرد و به معنای دیپلماتیک خاک ایران را مورد هدف قرار داد جمهوری اسلامی ایران عملیاتی را به طور مستقیم از خاک خود انجام داد که مواضع صهیونیست ها را در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که این موضوع نشان دهنده اقتدار ایران در تعیین موازنه بین المللی است که در چند نکته می‌توان بدان پرداخت.
پاسخ مشروع ایران به اسرائیل:‌ حمله ایران یک اقدام متقابل و مشروع بود. اگرچه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای با دستور العمل آمریکایی ها بعد از حمله صهیونیست ها سعی کردند ایران را با دعوت به خویشتنداری از اقدام متقابل برحذر دارند اما جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه هم در حوزه دیپلماسی و هم میدان به غرب پاسخ داد تا نشان دهد که دوره بزن و در رو تمام شده است. رسانه های غربی همه در پوشش خبری حمله ایران به صهیونیست‌ها از مشروعیت ایران سخن گفتند و این حمله را تلافی جویانه خواندند که این موضوع نشان دهنده مشروعیت حمله و حق اقدام متقابل کشورمان را نشان می‌دهد.
حمله پهپادی موشکی: حمله ایران از داخل خاک خود به سرزمین‌های اشغالی با تکنولوژی‌های جدید جنگی نیز در نوع خود برجسته بود. بسیاری حمله پهپادی ایران را بزرگترین حمله در نوع خود دانسته اند. اگرچه ایران از تجهیزات خود در نسل اول استفاده کرد و از تجهیزات قدیمی در این حمله بهره برد و تنها شمه‌ای از قدرت خود را نشان داد اما همین موضوع نیز در نوع خود آنقدر گسترده و در سطح بالایی بود که بسیاری نسبت به نوع حمله شگفت زده شدند.
غافلگیری اسرائیل و غرب:‌ غرب و اسرائیل اگرچه نسبت به حمله تلافی جویانه ایران مطمئن بودند اما بازهم به سبب نوع تاکتیک و گستردگی این حمله بازهم غافلگیر شدند. جنس غافلگیری صهیونیست ها در این حوزه که با کمک 10 کشور از خود دفاع کردند از جنس تکنولوژیک و قدرت بالای تهاجم بود. درواقع اسرائیل از قدرت بالای ایران دچار شوک شد.
مشارکت 10 کشور برای دفاع از صهیونیست ها:‌ نوع حمله ایران به صهیونیست ها اگرچه تنبیهی بود و درواقع ایران می خواست با نشان دادن ضربه شصت اسرائیل را به سر جای خود بنشاند اما سطح حمله آنقدر بالا بود که 10 کشور برای دفاع از این رژیم مشارکت کردند. این نشان می دهد که این رژیم به تنهایی حتی نمی تواند یک روز باقی بماند و به خوبی نشان داد که آمریکا و کشورهای غربی در این چند ماهه که اسرائیلی ها در غزه نسل کشی فاجعه آمیزی را انجام دادند چقدر حامی این رژیم بودند. وتو اخیر آمریکا در خصوص مستقل نامیدن کشور فلسطین نیز نشان داد چقدر واشنگتن حامی تل آویو است.
بازدارندگی اقتدارآمیز ایران:‌ پس از حمله صهیونیست ها به کنسولگری ایران در دمشق، عملیات وعده صادق نشان داد که چه میزان ایران در پاسخ به تهدیدات آ‌ماده است. ایران در این زمینه هم قدرت جهانی خود را نشان داد و هم صهیونیست ها را به جای خود نشاند و سطح بازدارندگی ایران را نه تنها در منطقه بلکه به صورت جهانی بسیار افزایش داد و درواقع عملیات وعده صادق مانور قدرتی در سطح جهانی بود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عملیات وعده صادق ، مانور قدرت، حمله پهبادی - موشکی ، انتقام سخت ، بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا