ساحت سیاسی الگوی سوم زن مسلمان متجلی در حضور حداکثری زنان در انتخابات
1403/04/13 - 13:36
تاریخ و ساعت خبر:
195184
کد خبر:

ساحت سیاسی الگوی سوم زن مسلمان متجلی در حضور حداکثری زنان در انتخابات

زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری: زنان در ایران در عرصه‌های تصمیم‌گیری مانند مجلس شورای اسلامی، دیپلماسی، فعالیت‌های علمی و منطقه‌ای، دیپلماسی ملت‌ها، مجلس و دولت حضور گسترده‌ای دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دکتر رمضانی در رابطه با نقش زنان در عرصه انقلاب و مقاومت با توجه به کنشگری سیاسی آنها در الگوی سوم زن مسلمان نوشت : زنان در انقلاب و مقاومت نقش مهمی داشته‌اند. در ایران، زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در فضای پاک جامعه اسلامی به موقعیت‌هایی دست پیدا کردند که در طول تاریخ برای آنان فراهم نشده بود.
زنان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حماسه‌های سترگی را به دنبال داشتند و نقش تاثیرگذاری در پیروزی و تداوم انقلاب داشتند.
زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری در مجلس شورای اسلامی، دیپلماسی، فعالیت‌های علمی و منطقه‌ای، دیپلماسی ملت‌ها، مجلس و دولت حضور گسترده‌ای داشته‌اند.
زنان با به کارگیری فناوری‌های جدید ارتباطی، بویژه اینترنت، در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهمی داشته‌اند.
در پرتو معنویت و عظمت انقلاب اسلامی، زنان به این واقعیت رسیدند که اسلام برای آن‌ها هویتی انسانی قائل است که ریشه در گرایش‌های عالی دارد و الگوگیری از مکتب حضرت محمد (ص) می‌تواند برای آنان موثر باشد.
وی افزود :پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت زنان در ایران تغییراتی را تجربه کرد. این تغییرات عبارتند از:

حضور گسترده‌تر زنان در فضای عمومی: پس از انقلاب، زنان بیشتر در خیابان‌ها و فضای عمومی حضور پیدا کردند و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت کردند.
تغییر در نقش زنان در خانواده: پس از انقلاب، نقش زنان در خانواده تغییر کرد و آنها به عنوان مادر و همسر، نقش مهمی در تربیت نسل جدید و حفظ ارزش‌های اسلامی ایفا می‌کنند.
حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری: زنان در ایران در عرصه‌های تصمیم‌گیری مانند مجلس شورای اسلامی، دیپلماسی، فعالیت‌های علمی و منطقه‌ای، دیپلماسی ملت‌ها، مجلس و دولت حضور گسترده‌ای دارند.
تحول در تفکر اجتماعی: پس از انقلاب، تفکر اجتماعی نسبت به زنان تغییر کرد و زنان به عنوان اعضای فعال و مؤثر جامعه شناخته می‌شوند و حقوق و آزادی‌های آنها تضمین می‌شود.
تحول در حقوق زنان: پس از انقلاب، قوانینی در جهت تضمین حقوق زنان تصویب شد و زنان حقوقی مانند حقوق طلاق، حقوق وراثت و حقوق تحصیل را بهره‌مند شدند.
به طور کلی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان در ایران به موقعیت‌ها و حقوقی دست یافتند که در گذشته برای آنها فراهم نبوده بود. با این حال، نظرات درباره تغییرات وضعیت زنان پس از انقلاب اسلامی متناقض است و نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان :الگوی سوم زن مسلمان به عنوان یک الگوی جدید برای زنان مسلمان مطرح شده است. این الگو باید نقش مادری و همسرداری را به خوبی ایفا کند و در عین حال به عنوان کنشگر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز فعالیت داشته باشد.
به عبارت دیگر، الگوی سوم زن مسلمان باید به عنوان یک زن با هویت اسلامی-انقلابی، با توجه به نیازهای جامعه و با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود، در عرصه‌های مختلف فعالیت کند.در این راستا، باید الگوی زن مسلمان را بیش از پیش به وسیله‌ی ادبیات، هنر و رسانه در داخل و خارج معرفی کرد.
همچنین، باید به دنبال تحول در تفکر اجتماعی نسبت به زنان باشیم و زنان را به عنوان اعضای فعال و مؤثر جامعه شناخته و حقوق و آزادی‌های آنها را تضمین کنیم.
به طور کلی، الگوی سوم زن مسلمان به عنوان یک الگوی جدید برای زنان مسلمان مطرح شده است که باید به عنوان یک زن با هویت اسلامی-انقلابی، در عرصه‌های مختلف فعالیت کند و به تحول در تفکر اجتماعی نسبت به زنان کمک کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
الگوی سوم زن مسلمان، مشارکت سیاسی زنان، کنشگری زنان ، شرکت در انتخابات ،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا