احیای لباس‌‌های محلی و سنتی توسط یک بانوی هنرمند در  آذربایجان غربی
1403/04/20 - 11:05
تاریخ و ساعت خبر:
195450
کد خبر:
به همت هنرمند صنایع‌ دستی آذربایجان غربی؛

احیای لباس‌‌های محلی و سنتی توسط یک بانوی هنرمند در آذربایجان غربی

هنرمند صنایع‌ دستی آذربایجان غربی گفت: در راستای تلاش برای احیای لباس‌های سنتی استان موفق به احیای کلیجه و معرفی آن به نسل جوان شده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - صفورا محمدزاده، هنرمند فعال در رشته پوشاک سنتی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به استقبال مردم از لباس‌های سنتی گفت: کلیجه یکی از لباس‌های سنتی آذربایجان است که حتی در جشنواره آنتالیا توسط بنده به نمایش گذاشته شد که خوشبختانه مورد تایید طراحان شرکت کننده در جشنواره هم قرار گرفت.
این هنرمند بسیجی با بیان اینکه کلیجه نوعی کت بلند است که زنان این منطقه بیشتر به جای نیم‌تنه از آن استفاده می‌کنند و جنس این کت از مخمل رنگی است که روی آن یراق‌دوزی می‌شود، ادامه داد: امید است با بازاریابی و بررسی‌های به عمل آمده بتوانیم در آینده نزدیک کلیجه را به تولید انبوه برسانیم.
محمدزاده با بیان اینکه موفق به احیای تقریبا انواع لباس‌های محلی و گل‌دوزی سنتی آذربایجان شده است، افزود: علاوه بر آن مجموعه‌ای از تزئینات و سفره هفت‌سین گلدوزی‌های احیا شده آذربایجان در غرفه‌ای به نمایش گذاشته شد.
این هنرمند صنایع‌ دستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰ سال است که مشغول تحقیق در مورد پوشاک سنتی ایران، مخصوصا آذربایجان بوده و بخشی از تحقیقاتش نیز به‌صورت چندین کتاب تخصصی و درسی در مورد پوشاک سنتی و گلدوزی ایرانی به چاپ رسیده است.
وی تصریح کرد: تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی کشوری و استانی به‌صورت گروهی و فردی شرکت کرده و ۶۰ مورد تقدیرنامه و لوح تقدیر هم دریافت کرده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لباس سنتی،خبر، بسیج
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا