حضرت زینب(س) پیام آور صبر، استقامت و الگوی عملی زن مسلمان در همه اعصار است
1403/04/27 - 11:45
تاریخ و ساعت خبر:
195730
کد خبر:
مسئول بسیج جامعه زنان استان گیلان :

حضرت زینب(س) پیام آور صبر، استقامت و الگوی عملی زن مسلمان در همه اعصار است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: زینب(س)، دوم شخصیت زن اسلام و تالی حضرت زهرا(س) بوده و الگوی عملی زن مسلمان است که به زن تعلیم داد باید پرچمدار عزت و شرف، پیام آور صبر و استقامت و بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر باشد. ‏
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - گیلان : طاهره عاشوریان مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در رشت: ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: یکی از وظایف اصلی حضرت زینب سلام الله علیها در جریان حادثه کربلا، پیام رسانی بود. آن حضرت و امام سجاد علیه السلام می‌بایست پیام خون شهدای کربلا را به گوش همگان برسانند. تا این قیام برای همیشه ماندگار شده و درس آموز باشد و یزید و یزیدیان رسوا شوند و البته زینب سلام الله علیها به خوبی از عهده این وظیفه برآمد.
وی تصریح کرد:در تاریخ اسلام زنان مؤمن و فداکار بسیاري بودند که با حضور فعّال در صحنه‏هاي حسّاس سیاسي و اجتماعي، مسیر تاریخ را تغییر دادند، از جمله این زنان، حضرت زینب(س) بود که با حضور درنهضت کربلا، مسؤولیت بزرگي را بر عهده گرفت.
عاشوریان با بیان اینکه، تاریخ اسلام زنان مؤمن و فداکار بسیاري را سراغ دارد، که علاوه بر انجام مسئولیت ورسالت خود در خانواده و رعایت کامل شئون عفت و پاکدامني با حضور فعال خود درصحنه‏هاي حساس سیاسي و اجتماعي مسیر تاریخ را تغییر داده‏اند، خاطر نشان کرد: بدون شک زینب کبرا(س) یکي از زناني است که به عنوان الگو و اسوه براي همه زنان ومردان آزاده، آزادیخواه و ظلم ستیز در همه زمان‏ها مطرح است.
وی افزود: اصلی ترین وظیفه حضرت زینب ( علیهاالسلام)، بعد از ظهر عاشورا، متجلی می شود چرا که اگر نبود آن عالمه غیر معلمه در کربلا، نه تنها انقلاب امام حسین ( علیه السلام) دستخوش تحریف می گردید، بلکه اسلام نیز در معرض خطری جدی قرار می گرفت .
عاشوریان گفت: تبلیغ پیام شهادت، سرپرستی قافله اسرا، پرستاری از امام سجاد ( علیه السلام)، حفظ و حراست زنان و کودکان مسؤولیت های سنگینی بود که آن حضرت پس از قیام عهده دار بود .

عاشوریان با بیان اینکه، حفظ و نگهداری یک نهضت و انقلاب، از انجام آن مهمتر است، افزود: حضرت زینب ( علیهاالسلام) بعد از حادثه جانسوز دهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری، پیام رسای خویش را از دشت خونین کربلا برای مسلمانان ابلاغ نمود و آن را برای همیشه در تاریخ، زنده نگاه داشت .
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گیلان گفت: در جهان امروز زن‌ها معمولاً خود را میان دو الگو می‌یابند. یکی در مواجهه با افرادی است که سعی دارند زن را در خانه محبوس کنند و به او بقبولانند زن نمی‌تواند غیر از مادر و همسر خوب بودن تاثیر دیگری در اجتماع داشته باشد و او را تا همین حد متوقف می‌کنند، عده‌ی دیگر به زن حضور اجتماعی می‌بخشند اما این حضور، زن را به عنوان شخصی بدون ارزش معرفی می‌کند، شاید زنان در این جامعه به مقامات علمی و سیاسی دست پیدا کنند اما جنس زن ارزشمند نخواهد بود چون او را با لذت‌های بصری تعریف کردند و حریمی برای اختلاط زن و مرد قائل نشدند.
عاشوریان با بیان دو مورد فوق الذکر گفت: در کنار این دو گفتمان، اسلام از سالیان قبل الگوی سومی برای زن تعریف کرده که در این الگو او هم ارزشمند است هم حضور موثر اجتماعی دارد و تاریخ ساز است، شجاعت و حضور اجتماعی در کنار عفت و حیا و زنانگی همان الگوی سوم زن است که اسلام برای تمامی دوران ها ارائه می‌دهد؛ الگویی که زن در آن یک شخص ارزشمند است، نه یک شیئ منفعل یا یک شخص ارزان و دم دست، و یکی از شاخص ترین زنان تاریخ که به خوبی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و ارزش زن را به نمایش می‌گذارد حضرت زینب(س) است .
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قیام زینبی ، حضرت زینب(س) ، جهاد تبیین ، بانوی صبر ، بانوی استقامت، الگوی سوم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا