مادران از پیاده‌روی اربعین برای انتقال فرهنگ عاشورا به فرزندان بهره گیرند
1403/05/27 - 09:06
تاریخ و ساعت خبر:
196831
کد خبر:
مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

مادران از پیاده‌روی اربعین برای انتقال فرهنگ عاشورا به فرزندان بهره گیرند

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: پیاده‌روی اربعین فرصت بی نظیری برای انتقال فرهنگ عاشورا و تربیتی دینی فرزندان است و مادران باید از این فرصت بهره بگیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از البرز؛ سعیده منتظری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «زنان نیوز» گفت: پیاده‌روی اربعین فرصت بی نظیری برای انتقال فرهنگ عاشورا و تربیتی دینی فرزندان است و مادران باید از این فرصت بهره بگیرند.
مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمن شبانه روز تلاش می کند که فرزندان را از فرهنگ عاشورا دور کند و برای رسیدن به هدف خود از بستر ولنگار مجازی استفاده می کند.
وی افزود: بانوان در عصر کنونی باید برای تربیت دینی فرزندان از فرصت اربعین بهره گیرند و حضور خانوادگی در پیاده روی اربعین فرصت بی نظیری برای این مهم است.
منتظری تصریح کرد: فرزندان با حضور در مسیر پیاده روی اربعین صبر را می‌آموزند، زیرا مسیری است که سختی زیاد دارد و تحمل گرمای این مسیر صبر زیادی می خواهد و بچه ها وقتی عشق رسیدن به کربلا دارند، این گرما را تحمل می کنند.
این مدرس دانشگاه گفت: در عصری زندگی می کنیم که بچه ها در شرایط ایده آل هستند و خانواده ها تلاش می کنند که فرزندان سختی نکشند و در زندگی توام با آرامش و آسایش فرزندان صبر را یاد نمی گیرند و فرصت پیاده روی اربعین برای آموزش صبر بسیار مهم و حیاتی است.
وی ادامه داد: امروز امپراطوری رسانه ای در غرب اجازه نمی دهد که عظمت پیاده روی اربعین منعکس شود اما هر سال بر عاشقان مسیر پیاده روی اربعین افزوده می شود و هر کسی که یک بار در این مسیر قرار گیرد، دیگر نمی تواند سال بعد در این مسیر قرار نگیرد.
منتظری افزود: والدین از فرصت پیاده روی اربعین برای تربیت دینی و انتقال مکتب سیدالشهدا (ع) بهره یگیرند، زیرا دشمن بیکار ننشسته و می خواهد نسل آینده را از تربیت دینی دور کند.
این کارشناس تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین سراسر عشق است و توصیف آن با کلام امکان پذیر نیست، امیدوارم هرکسی که دوست دارد در این مسیر قرار گیرد، این توفیق نصیبش شود.
وی در پایان اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین مسیر حرکت مسلمان بوده و امتداد آن به ظهور ختم خواهد شد و همه ما برای ظهور حضرت حجت (عج) لحظه شماری می کنیم و دعا می کنیم که به حق امام زمان (عج) هرچه زودتر ظهور حضرت بقیه الله محقق شود.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عاشورا، فرهنگ، مادران، پیاده روی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا