مادران از پیاده‌روی اربعین برای آموزش عملی صبر به کودکان استفاده کنند
1403/05/31 - 12:40
تاریخ و ساعت خبر:
196933
کد خبر:
یادداشت اختصاصی «زنان نیوز»؛

مادران از پیاده‌روی اربعین برای آموزش عملی صبر به کودکان استفاده کنند

پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مسلمان جهان است و مادران باید از این مسیر جهت آموزش صبر و بردباری به فرزندان بهره گیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زنان نیوز»؛ مرضیه مرتضوی مدارس دانشگاه، پژوهشگر و فعال رسانه طی یادداشتی نوشت: پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مسلمان جهان است و مادران باید از این مسیر جهت آموزش صبر و بردباری به فرزندان بهره گیرند.
صبر و توکل به فرموده قرآن و اهل بیت (ع) دو بال پرواز انسان به سمت سعادت است و در زندگی امروز با فراهم سازی سایر امکانات نمی توان به سادگی صبر را به فرزندان آموخت.
متاسفانه برخی از فرزندان تا سنین نوجوانی اصلا صبر کردن را یاد نگرفتند و مدام برای کوچکترین مسائل دعوا می کنند.
حضرت زینب (س) الگوی بی بدیل صبر و بردباری بودند که با وجوداز دست دادن 18 نفر از اعضای خانواده خود در یک روز باز بر ایمان خود ثابت قدم ماندند و پیام آور واقعه کربلا شدند.
اگر رسالت پیام آوری حضرت زینب (س) نبود، واقعه عاشورا در کربلا می ماند اما این بانوی بزرگوار با تحمل صبر و بردباری غم از دست دادن عزیزان خود، رسالت جهاد تبیین را انجام دادند تا اسلام زنده بماند.
بانوان رسالت خطیر تربیت را برعهده دارند و باید از بدو کودکی صبر را که مهمترین مولفه خوشبختی و سعادتمندی در دنیا و آخرت هست را بیاموزند.
امروز دشمن در فضای ولنگار مجازی به دنبال تسخیر افکار و عقاید نسل آینده کشور است و رسالت مادران در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن سنگین است.
صبر نیز در زندگی مشترک حرف اول را می زند، بعضا ممکن است بین زوجین اختلافاتی وجود داشته باشد، اما با صبر و گذشت می توان بر مشکلات غلبه کرد و اگر صبر وجود نداشته باشد زوجین اولین راه حل را در طلاق جستجو می کنند.
بنابراین صبر ویژگی بسیار مهمی است و مادران باید از فرصت اربعین برای آموزش این ویژگی مهم به فرزندان بهره گیرند زیرا سختی و مشقت در مسیر زیاد است و گرمای شدید در مسیر صبر و بردباری می‌طلبد و پیاده‌روی اربعین آموزش عملی صبر به کودکان و نوجوان است.
حضرت زینب (س) با صبر و بردباری توانستند بر اوج غم غلبه کنند و اسلام را زنده نگه دارند و دشمن نیز از صبوری این بانوی بزرگوار اسلام به خشم آمد و نتوانست کاری انجام دهد.
صبر ثروت و سرمایه گرانبهایی در زندگی است و اگر مادران از کودکی این ویژگی مهم را به فرزندان بیاموزند، نسل آینده می دانند که با صبر می توانند به پیروزی و موفقیت در زندگی برسند.

انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
صبر، بردباری، کودکان، پیاده روی اربعین، مادران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا