نقش تاریخی حضرت خدیجه(س) زمینه رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین شد
1403/06/24 - 09:44
تاریخ و ساعت خبر:
197876
کد خبر:

نقش تاریخی حضرت خدیجه(س) زمینه رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین شد

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تربت جام گفت: نقش تاریخی و فداکاری های اقتصادی حضرت خدیجه(س) در یاری رسول الله(ص) که مشکلات فراوانی را از پیش پای ایشان برداشت و منجر به آرامش روحی ایشان گردید بسیار مشهود است، حضرت خدیجه (س) توانست با بذل مال خویش یاران اسلام را که در آغاز حیات خود، چون شاخه نو رسته بود در مقابل امواج خروشان دشمنان حفظ کند و زمینه رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین را فراهم نماید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - خراسان رضوی ، فریبا دلشادی مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تربت جام: حضرت خدیجه(س) الگویی در استمرار خانواده و اقتصاد مقاومتی است، پیامبر(ص) فرمود: "هیچ مالی هرگز به من سود نرسانید آنگونه که ثروت خدیجه برای من سود رسانید".
وی تصریح کرد: نقش تاریخی و فداکاری های اقتصادی حضرت خدیجه(س) در یاری رسول الله(ص) که مشکلات فراوانی را از پیش پای ایشان برداشت و منجر به آرامش روحی ایشان گردید بسیار مشهود است.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تربت جام، افزود: پیامبر(ص) از اموال خدیجه(س) بردگان تحت شکنجه را خریداری می نمود و بدهکاران را از قید بدهکاری آزاد می کرد، به بینوایان و تهیدستان کمک می کرد و مسلمانانی را که از مکه به مدینه هجرت می کردند و مشرکان اموال آنها را مصادره می نمودند، با مال خدیجه(س) بی نیاز می نمود تا خود را به مدینه برسانند.
وی، بیان کرد: از همه مهمتر در ماجرای محاصره اقتصادی قریش که مدت ۳ یا ۴ سال به طول انجامید، همه اموال خدیجه(س) صرف حمایت از محاصره شدگان و رسول الله(ص) شد، بنابراین حمایت اقتصادی حضرت خدیجه(س) در واقع کلید مقاومت و شکستن این محاصره بود، حضرت خدیجه (س) توانست با بذل مال خویش یاران اسلام را که در آغاز حیات خود، چون شاخه نو رسته بود در مقابل امواج خروشان دشمنان حفظ کند و زمینه رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین را فراهم نماید و به استناد تاریخ رسول اعظم (ص) در مکه تا زمانی که خدیجه کبری(س) زنده بودند در کفایت وسیع و بی نیاز از احدی بودند.
دلشادی، تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) با وجود مبارکش با ایثار و عطوفت و مهربانی و عشق، حامی وجود مبارک رسول الله(ص) بود و با انفاق مال خویش در راه استحکام و تحکیم اسلام موانع و مشکلات را از راه مسلمانان کنار زد.
وی، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) سخت ترین مشکلات را به خاطر حفظ ایمان به خدا و دفاع از اسلام و رهبر بزرگوار آن، متحمل شد و از آنجا که از رسول الله (ص) حمایت همه جانبه داشتند و مایه آرامش و تسلی خاطر ایشان در برابر طوفان های حوادث سهمگین و اندوه های فراوان آغاز رسالت بودند، گویی که از تمام مسلمین حمایت کرده اند، چراکه راهنما و راهبر و مرشد و مریدشان را حمایت نمودند.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تربت جام، خاطرنشان کرد: تمام این مسائل می تواند به عنوان الگو برای جامعه امروز معرفی شود.
انتهای پیام/ خبرنگار/ ملیحه عبادعسکری

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت خدیجه س، جهاد اقتصادی حضرت خدیجه کبری س ، شکوفایی اسلام،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا