بانوان نقش ولایت اجتماعی دارند
1403/07/04 - 08:18
تاریخ و ساعت خبر:
198281
کد خبر:
گفتگو با بانوی مجاهد آشتیانی

بانوان نقش ولایت اجتماعی دارند

بانوی مجاهد آشتیانی گفت: بانوان و مادران ما باید صبور باشند ، کمبودها و نقطه‌های بد رو نبینیم فقط. و بتوانیم انگیزه و جهاد تبیین را انجام دهیم. در مواقع بحرانی پاسخ به شبهات را انجام دهیم چون خانم‌ها نقش ولایت اجتماعی دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان مرکزی شهرستان آشتیان؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرنگار خبرگزاری زنان با بانوی مجاهد اکرم سلیمی آشتیانی به گفتگو پرداخته است.
اکرم سلیمی آشتیانی با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس گفت: بانوان همه مدل کمک می‌کردند. اوایل بیشتر طبخ نان به عهده ما بود ولی بعد بافت لباس و ژاکت و دستکش برای رزمنده‌های اسلام و دوخت لباس و فرستادن اقلام خوراکی خشک و جمع کردن آن ها به عهده ما بود.
وی ادامه داد: پیش از اینکه مصلی یکی از پایگاه‌های ما خانم‌های فعال پشت جبهه باشد، در حسینیه و مسجد بازار شهرستان جمع می‌شدیم و بعضی از خانه‌ها بستر جمع شدن ما بود.
سلیمی آشتیانی گفت: خواهرهای شهرستان پشت جبهه با ما فعالیت می‌کردند اما تعداد دقیق در ذهنم نیست ولی خیلی از افراد بودند. خانم فاطمه حسینی ،طوبی حسینی، مادر شهید ایوب شریفی و خواهرهای شهید، مخصوصاً مادر شهید ایوب شریفی خیلی فعال بودند.
این بانوی مجاهد آشتیانی تصریح کرد: صبح که می‌ شد می‌آمدند دنبال بنده و می‌رفتیم دنبال کار رزمنده‌ها. ما همیشه در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردیم فقط یک بار عدم حضور داشتم که به خاطر برف و بچه کوچکم بود وگرنه در همه راهپیمایی‌ها شرکت کردیم.
وی ادامه داد: هنگامی که خبر می‌آوردند یکی از بچه‌های شهرستان شهید شده،خانه شهید می رفتیم و ابراز همدردی می‌کردیم ولی به داخل خونه نمی‌رفتیم که یک موقع مزاحم شویم. اولین شهیدی که آوردند مصطفی زینلی بود که در تشییع جنازه شرکت کردیم و با خانواده‌ اش ابراز همدردی کردیم یا شهید محبی ما تا ۴۰ روز به منزلش می‌رفتیم برای کمک و همدردی و تسلیت و برگزاری مراسم شهید.
سلیمی آشتیانی بیان کرد: ما یک روز توی مسجد مثلاً می‌گفتند که می‌خواهیم برای کمک به جبهه لباس بدوزیم پارچه هر کسی داشت می‌آورد و می‌داد و آنها رو می‌دوختند دست رزمنده‌ها می‌دادند . یا نخ برای بافتن بافتنی براشون می‌بردیم با همسایه‌ها جمع می‌شدیم و بافتنی می‌بافتیم من هنوز هم شال و جوراب که برای رزمنده‌ها دوخته بودیم یک دست به عنوان یادگاری دارم.
بانوی مجاه آشتیانی تاکید کرد: مردم همچنان پای کار انقلاب هستند، انشاالله که امام زمان (عج) بیایند و ما سربازش باشیم . همیشه می‌گویم خدایا بشود که من امام زمانم رو ببینم. مردم ما خیلی خوب هستند پای کار این نظام می‌مانند‌.
وی با اشاره به نقش بانوان در انقلاب و جریان سازی تمدن اسلامی گفت: بانوان و مادران ما باید صبور باشند ، کمبودها و نقطه‌های بد رو نبینیم فقط. و بتوانیم انگیزه و جهاد تبیین را انجام دهیم. در مواقع بحرانی پاسخ به شبهات را انجام دهیم چون خانم‌ها نقش ولایت اجتماعی دارند.
بانوی آشتیانمی تصریح کرد: برای پیروزی رزمندگان اسلام و سلامتی آن ها ختم صلوات و انعام و عاشورا و دیگر دعاها را می‌گرفتیم. یا روزها برای سلامتی رزمندگان ختم انعام گرفتیم بعضی شب‌های عملیات توی حسینیه دسته جمعی دعا می‌خوندیم.
وی ادامه داد: یادمه چند سال پیش برای جنگ سوریه اطلاعیه‌ای کمک دادند من از خانه خودم یک نیسان کمک کردم و همسایه‌ها که فهمیدند هر کدام به نوبه خود یک چیزی کمک می‌کردند.
سلیمی آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به دوران جوانی دوباره برگردم همچنان دوست دارم خدمت کنم.
خبرنگار: محدثه استرابی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دفاع مقدس، بانوی مجاهد، رزمنده،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا