برگزاری بزرگترین رویداد اطفالی کشور/ اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در قطب علمی  کودکان
1403/07/03 - 14:05
تاریخ و ساعت خبر:
198293
کد خبر:
به همت مرکز طبی کودکان کشور انجام می شود:

برگزاری بزرگترین رویداد اطفالی کشور/ اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در قطب علمی کودکان

به همت مرکز طبی اطفال کشور بزگترین رویداد علمی اطفالی برگزار می شود و برای نخستین بار شبکه تحقیقات بیماری کودکان در کشور شکل می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دکتر علی اکبر زینالو در نشست خبری سی و ششمین همایش سالانه بین المللی بیماریها و پرستاری کودکان که در مرکز قطب علمی کودکان ایران برگزار شد، اظهار داشت : این همایش یکی از بزرگترین و معتبرترین رویدادهای علمی در حوزه طب کودکان در کشور شناخته می شود.
وی با توجه به اهمیت این همایش و مشارکت گسترده متخصصین ، پزشکان و محققان داخلی و بین المللی، افزود: در این همایش سخنرانان برجسته داخلی و خارجی نیز حضور دارند .
ريیس همایش بیماری های کودکان گفت: نقش هوش مصنوعی و تکنولوژی سلول درمانی در پزشکی کودکان، سلامت جنین ، کودکان و نوجوانان ، تازه ترین‌ دستاوردها در تشخیص و درمان بیماری های کودکان ، مسائل نوین در جراحی و رادیولوژی کودکان و پژوهش های نوین در علوم پایه نظیر ژنتیک ، بیو شیمی و ایمونوژی از موضوعات کلیدی همایش به شمار می رود.
زینالو در ادامه این مطلب افزود: تشویق پژوهشگران جوان به مشارکت در رویداد علمی همایش بیماری های کودکان از دیگر موضوعات این همایش است ضمن اینکه در این رویداد پرستاری کودک که امر بسیار مهم در درمان کودکان بیمار است مورد بحث و توجه است.
از هر ۱۰۰ زایمان یک نوزاد دچار عارضه قلبی است
دکتر زینالو فوق تخصص قلب جنین ، کودکان و نوجوانان در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران در خصوص بیماری های شایع قلبی در کودکان، اظهار داشت: بیماری های قلبی از دوران نوزادی تا نوجوانی متفاوت است، دوران نوزادی بیشتر بیماری های مادرزادی قلبی که بعضاً کشنده نیست دیده می شود که جای نگرانی ندارد و با درمان های ساده برطرف می شود.
وی در ادامه این مطلب افزود: از هر یکصد زایمان یک نوزاد مبتلا به ببماری قلبی مادرزادی است ، در زمان شیرخوارگی و نوجوانی عمدتا بیماری های قلبی بیشتر اکتسابی نظیر عفونت قلب، رماتیسم عفونی است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه این مطلب تصریح کرد: خوشبختانه در بحث درمان و کنترل بیماری و نارسایی های قلبی در کودکان و نوجوانان کشورمان در شرایط مطلوبی قرار دارد و اگر بیماری های قلبی از زمان نوزادی به موقع درمان شود در بزرگسالی مشکلات پیش نخواهد آمد.
شکل گیری شبکه تحقیقات بیماری کودکان برای نخستین بار در کشور
در ادامه این نشست دکتر رضا شروین بدر رئیس مرکز طبی کودکان ایران ، اظهار داشت: سی و ششمین همایش بین المللی بیماری کودکان با هدف ارتقای سلامت کودکان و با حضور ۲ هزار شرکت کننده اهم از پزشکان، متخصصان و دستیاران جوان از ۱۳ مهر ماه سال جاری به مدت چهار روز در مرکز همایش های بین المللی نورالرضا برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این همایش ۳۰۰ سخنران و اعضای پنل حضور خواهند داشت ، گفت: برای نخستین بار «شبکه تحقیقات بیماری کودکان » در کشور شکل گرفته است و در این همایش ارائه خواهد شد چرا که اعتقاد ما بر این است که باید برای سلامت کودکان سرمایه گذاری شود و آخرین دستاوردهای جهانی مراقبت از کودکان می تواند ما را در داشتن جمعیت پر نشاط کمک کند.
رییس مرکز طبی کودکان ایران در پاسخ به پرسش دیگر خبرگزاری زنان ایران در خصوص طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال ، بیان داشت: این طرح بحث سیاست کلان کشور و با هدف ارتقای سلامت کودکان است ، این طرح در روزهای پایانی سال گذشته به ما ابلاغ شد و ما هم اکنون نیز آن را در مرکز طبی کودکان اجرا می کنیم .
وی در ادامه این مطلب افزود: در این طرح خدمات بستری، سر پایی و ویزیت ها کامل انجام میشود ، تحلیل بنده از این طرح خوب است اما به شرطی ادامه دار و هدفمند خواهد بود که زیر ساخت، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی بر مبنای نظام ارجاع شکل بگیرد.
سبک زندگی غلط از عوامل محیطی ایجاد سردرد در کودکان
در ادامه دکتر محمود رضا اشرفی استاد مغز و اعصاب مرکز طبی کودکان، بیان کرد: در همایش سالانه بیماری های کودکان قسمتی به بحث میگرن در کودکان اختصاص داده شده است.
وی افزود : شایع ترین‌ سردرد در کودکان و شیرخواران سردرد میگرنی است که بیشتر جنبه ژنتیک دارد تا جایی که بیش از۵۰ تا ۷۰ درصد آن سابقه خانوادگی خصوصا در مادر دارد.
وی گفت: تهوع، استفراغ، شکایت از بو و صدا ، گریز از نور از جمله عارضه های سردرد میگرنی است.
وی در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران در خصوص عوامل محیطی تاثیرگذار در ایجاد سردرد در کودکان، بیان کرد: متأسفانه سبک زندگی غلط، تا دیر وقت بیدار بودن کودک، مصرف غذاهای فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس، خوراکی های مضر مانند چیپس و پفک، شکلات، قهوه ، آجیل های بو داده شده زیاد، گرمای. زیاد و خستگی از جمله عوامل محیطی است که ابتلا به سردرد میگرنی در کودکان و نوجوانان را افزایش می دهد.
این استاد مغز و اعصاب کودکان خاطرنشان کرد: تماشای طولانی تلویزیون و استفاده بی رویه از موبایل و تبلت نیز از دیگر عواملی است که سردرد در کودکان را افزایش می دهد.
حبرنگار سیما حسینی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مرکز طبی کودکان کشور، مرکز طبی کودکان کشور، بیماری های قلبی ، بیماریهای مادرزادی قلب ، هوش مصنوعی و تکنولوژی سلول درمانی در پزشکی کودکان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا